BMW ukázalo safety car i8 Roadster pro Formuli E, inspiruje se v minulosti

BMW i8 Roadster
BMW i8 Roadster, foto: BMW
-mdo , AutoRoad.cz 12. května 2019 09:55
Sdílej:

FIA Formula E Championship je čistě elektrickou variací na populární závody formule 1. Stejně jako samotné závodní stroje je žádoucí, aby se elektrifikovala i další auta používaná pořadateli. Proto BMW ukázalo nový safety car na bázi modelu i8.

Jak ale asi víte, i8 je ve skutečnosti plug-in hybrid, takže se BMW bude příště muset více snažit, aby nabídlo vůz opravdu v duchu Formule E. Závodní vozy Spark SRT05e, používané v současném ročníku soutěže, jsou plně elektrické, s výkonem 270 koní a baterií o kapacitě 54 kWh. Doposud Formule E využívala jako safety car BMW i8 v uzavřené verzi.

V předvečer závodu v Monaku BMW ukázalo nový safety car, který bude využíván na budoucích závodech. Základem se stalo BMW i8 ve verzi Roadster, avšak s několika změnami. Tou nejviditelnější je absence plnohodnotného předního okna, které nahradil nízký štít, který z vozu dělá dnes velmi neobvyklý speedster. A dle tiskové zprávy také vůbec první safety car na světě, který se může používat se zcela otevřeným kokpitem.

Kromě toho se na záď nastěhovalo mohutné křídlo, do interiéru ochranný rám a pro safety car nezbytné zaváděcí světla za sedačkami. Oproti sérii také speedster sedí o 15 mm níže, jinak ale technika zůstala původní. To znamená benzínový tříválec o výkonu 228 koní, spolu s elektromotorem o výkonu 141 koní, což znamená celkévý výkon 368 koní a pohon všech kol. 

BMW i8 Roadster Safety Car vzniklo jako projekt kontruktérů z divize BMW i, kteří na něm pracovali ve svém volném čase. V akci jej snad budeme moci vídat na budoucích závodech série Formule E.

Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?