FIA Formula E Championship je čistě elektrickou variací na populární závody formule 1. Stejně jako samotné závodní stroje je žádoucí, aby se elektrifikovala i další auta používaná pořadateli. Proto BMW ukázalo nový safety car na bázi modelu i8.
Jak ale asi víte, i8 je ve skutečnosti plug-in hybrid, takže se BMW bude příště muset více snažit, aby nabídlo vůz opravdu v duchu Formule E. Závodní vozy Spark SRT05e, používané v současném ročníku soutěže, jsou plně elektrické, s výkonem 270 koní a baterií o kapacitě 54 kWh. Doposud Formule E využívala jako safety car BMW i8 v uzavřené verzi.
V předvečer závodu v Monaku BMW ukázalo nový safety car, který bude využíván na budoucích závodech. Základem se stalo BMW i8 ve verzi Roadster, avšak s několika změnami. Tou nejviditelnější je absence plnohodnotného předního okna, které nahradil nízký štít, který z vozu dělá dnes velmi neobvyklý speedster. A dle tiskové zprávy také vůbec první safety car na světě, který se může používat se zcela otevřeným kokpitem.
Kromě toho se na záď nastěhovalo mohutné křídlo, do interiéru ochranný rám a pro safety car nezbytné zaváděcí světla za sedačkami. Oproti sérii také speedster sedí o 15 mm níže, jinak ale technika zůstala původní. To znamená benzínový tříválec o výkonu 228 koní, spolu s elektromotorem o výkonu 141 koní, což znamená celkévý výkon 368 koní a pohon všech kol.
BMW i8 Roadster Safety Car vzniklo jako projekt kontruktérů z divize BMW i, kteří na něm pracovali ve svém volném čase. V akci jej snad budeme moci vídat na budoucích závodech série Formule E.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?