FIA Formula E Championship je čistě elektrickou variací na populární závody formule 1. Stejně jako samotné závodní stroje je žádoucí, aby se elektrifikovala i další auta používaná pořadateli. Proto BMW ukázalo nový safety car na bázi modelu i8.
Jak ale asi víte, i8 je ve skutečnosti plug-in hybrid, takže se BMW bude příště muset více snažit, aby nabídlo vůz opravdu v duchu Formule E. Závodní vozy Spark SRT05e, používané v současném ročníku soutěže, jsou plně elektrické, s výkonem 270 koní a baterií o kapacitě 54 kWh. Doposud Formule E využívala jako safety car BMW i8 v uzavřené verzi.
V předvečer závodu v Monaku BMW ukázalo nový safety car, který bude využíván na budoucích závodech. Základem se stalo BMW i8 ve verzi Roadster, avšak s několika změnami. Tou nejviditelnější je absence plnohodnotného předního okna, které nahradil nízký štít, který z vozu dělá dnes velmi neobvyklý speedster. A dle tiskové zprávy také vůbec první safety car na světě, který se může používat se zcela otevřeným kokpitem.
Kromě toho se na záď nastěhovalo mohutné křídlo, do interiéru ochranný rám a pro safety car nezbytné zaváděcí světla za sedačkami. Oproti sérii také speedster sedí o 15 mm níže, jinak ale technika zůstala původní. To znamená benzínový tříválec o výkonu 228 koní, spolu s elektromotorem o výkonu 141 koní, což znamená celkévý výkon 368 koní a pohon všech kol.
BMW i8 Roadster Safety Car vzniklo jako projekt kontruktérů z divize BMW i, kteří na něm pracovali ve svém volném čase. V akci jej snad budeme moci vídat na budoucích závodech série Formule E.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?