Uhranuly vás známé koncepty Nissan IDx Nismo a IDx Freeflow a deprimuje vás, že se Nissan doposud neodhodlal je postavit? Jedna indická firma se pokusila zalepit poptávku po japonských kupé svou kreací, nedopadlo to ale zrovna podle představ.
V roce 2013 představil Nissan na autosalonu v Tokiu dvojici konceptů, inspirovaných Datsunem 510. Nissany IDx Nismo a IDx Freeflow měly ukázat nadcházející malé sportovní kupé s pohonem zadních kol, zaměřené na mladé řidiče a jako konkurenci pro Toyobaru. Oba koncepty se dočkaly vřelého přijetí, jak pro samotný koncept, tak pro design a plánovaný poměr cena / výkon. Jízdní vlastnosti vychválil i Jay Leno, který měl možnost se v jednom z konceptů projet a sám přesvědčoval Nissan, ať IDx uvede do produkce. To ostatně bylo dle slov Nissanu plánem, nakonec se však nic nestalo a i přes neutuchající oblibu obou konceptů se jejich výroby už asi nedočkáme.
S tím se ale nemohla smířit parta Indů z tunerské firmy Executive Modcar Trendz z Bombaje. Ti se rozhodli postavit svou verzi IDx Nismo na základě vozu jiné značky a bohužel hlavně podstatně jiných proporcí.
Honda Amaze je jednoduchý a levný sedan, nabízený na rozvojových trzích jako jsou Indie nebo Thajsko. První generace dostala poněkud vysokou stavbou karosérie a proporce těžko stravitelné pro běžného Evropana, který odmlévá už při pohledu na Fabii sedan. Pod kapotou se skrývají malé čtyřválce o výkonu 90 - 100 koní, poháněna je pouze přední náprava.
A právě Amaze první generace, ve verzi po faceliftu z roku 2016, se stala základem pro dostupnou verzi Nissanu IDx Nismo. Jak jste už ale asi pochopili z popisu Hondy Amaze, bez kompletního překopání karosérie se výsledek sportovnímu kupé moc přiblížit nemohl. Indové ale skončili někde na půli cesty. Výsedek má sice pouze jeden pár dveří, plus oba konce vymodelované docela přesně po vzoru japonského konceptu, proporce jsou ale poněkud mimo. Indický IDx vypadá jako fotka prohlížená na příliš úzkém displeji, zejména vzadu je mezi malinkými kolečky a linií okna tolik přebytečné hmoty, že by se z ní dalo postavit ještě jedno auto.
Zatímco exteriér se snaží přiblížit svému vzoru co se dá, v interiéru proběhly úpravy v režimu freestyle. Původní interiér malé Hondy se dočkal dvoubarevného čalounění v těch nejdivočejších odstínech žluté a modré. Smrtící ránu interiéru i očím dodaly prvky velmi špatně imitující karbon, použité na dveřích a palubní desce.
Je ale přitom vidět, že Executive Modcar Trendz se do práce pustili docela naplno, většina dílu karosérie je vyrobena na míru, ani zpracování není na svůj žánr indické tuningové kreace úplně zlé. Příště to ale chce kromě nového designéra interiéru vybrat i vhodnější základ pro stavbu.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.