Uhranuly vás známé koncepty Nissan IDx Nismo a IDx Freeflow a deprimuje vás, že se Nissan doposud neodhodlal je postavit? Jedna indická firma se pokusila zalepit poptávku po japonských kupé svou kreací, nedopadlo to ale zrovna podle představ.
V roce 2013 představil Nissan na autosalonu v Tokiu dvojici konceptů, inspirovaných Datsunem 510. Nissany IDx Nismo a IDx Freeflow měly ukázat nadcházející malé sportovní kupé s pohonem zadních kol, zaměřené na mladé řidiče a jako konkurenci pro Toyobaru. Oba koncepty se dočkaly vřelého přijetí, jak pro samotný koncept, tak pro design a plánovaný poměr cena / výkon. Jízdní vlastnosti vychválil i Jay Leno, který měl možnost se v jednom z konceptů projet a sám přesvědčoval Nissan, ať IDx uvede do produkce. To ostatně bylo dle slov Nissanu plánem, nakonec se však nic nestalo a i přes neutuchající oblibu obou konceptů se jejich výroby už asi nedočkáme.
S tím se ale nemohla smířit parta Indů z tunerské firmy Executive Modcar Trendz z Bombaje. Ti se rozhodli postavit svou verzi IDx Nismo na základě vozu jiné značky a bohužel hlavně podstatně jiných proporcí.
Honda Amaze je jednoduchý a levný sedan, nabízený na rozvojových trzích jako jsou Indie nebo Thajsko. První generace dostala poněkud vysokou stavbou karosérie a proporce těžko stravitelné pro běžného Evropana, který odmlévá už při pohledu na Fabii sedan. Pod kapotou se skrývají malé čtyřválce o výkonu 90 - 100 koní, poháněna je pouze přední náprava.
A právě Amaze první generace, ve verzi po faceliftu z roku 2016, se stala základem pro dostupnou verzi Nissanu IDx Nismo. Jak jste už ale asi pochopili z popisu Hondy Amaze, bez kompletního překopání karosérie se výsledek sportovnímu kupé moc přiblížit nemohl. Indové ale skončili někde na půli cesty. Výsedek má sice pouze jeden pár dveří, plus oba konce vymodelované docela přesně po vzoru japonského konceptu, proporce jsou ale poněkud mimo. Indický IDx vypadá jako fotka prohlížená na příliš úzkém displeji, zejména vzadu je mezi malinkými kolečky a linií okna tolik přebytečné hmoty, že by se z ní dalo postavit ještě jedno auto.
Zatímco exteriér se snaží přiblížit svému vzoru co se dá, v interiéru proběhly úpravy v režimu freestyle. Původní interiér malé Hondy se dočkal dvoubarevného čalounění v těch nejdivočejších odstínech žluté a modré. Smrtící ránu interiéru i očím dodaly prvky velmi špatně imitující karbon, použité na dveřích a palubní desce.
Je ale přitom vidět, že Executive Modcar Trendz se do práce pustili docela naplno, většina dílu karosérie je vyrobena na míru, ani zpracování není na svůj žánr indické tuningové kreace úplně zlé. Příště to ale chce kromě nového designéra interiéru vybrat i vhodnější základ pro stavbu.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.