Uhranuly vás známé koncepty Nissan IDx Nismo a IDx Freeflow a deprimuje vás, že se Nissan doposud neodhodlal je postavit? Jedna indická firma se pokusila zalepit poptávku po japonských kupé svou kreací, nedopadlo to ale zrovna podle představ.
V roce 2013 představil Nissan na autosalonu v Tokiu dvojici konceptů, inspirovaných Datsunem 510. Nissany IDx Nismo a IDx Freeflow měly ukázat nadcházející malé sportovní kupé s pohonem zadních kol, zaměřené na mladé řidiče a jako konkurenci pro Toyobaru. Oba koncepty se dočkaly vřelého přijetí, jak pro samotný koncept, tak pro design a plánovaný poměr cena / výkon. Jízdní vlastnosti vychválil i Jay Leno, který měl možnost se v jednom z konceptů projet a sám přesvědčoval Nissan, ať IDx uvede do produkce. To ostatně bylo dle slov Nissanu plánem, nakonec se však nic nestalo a i přes neutuchající oblibu obou konceptů se jejich výroby už asi nedočkáme.
S tím se ale nemohla smířit parta Indů z tunerské firmy Executive Modcar Trendz z Bombaje. Ti se rozhodli postavit svou verzi IDx Nismo na základě vozu jiné značky a bohužel hlavně podstatně jiných proporcí.
Honda Amaze je jednoduchý a levný sedan, nabízený na rozvojových trzích jako jsou Indie nebo Thajsko. První generace dostala poněkud vysokou stavbou karosérie a proporce těžko stravitelné pro běžného Evropana, který odmlévá už při pohledu na Fabii sedan. Pod kapotou se skrývají malé čtyřválce o výkonu 90 - 100 koní, poháněna je pouze přední náprava.
A právě Amaze první generace, ve verzi po faceliftu z roku 2016, se stala základem pro dostupnou verzi Nissanu IDx Nismo. Jak jste už ale asi pochopili z popisu Hondy Amaze, bez kompletního překopání karosérie se výsledek sportovnímu kupé moc přiblížit nemohl. Indové ale skončili někde na půli cesty. Výsedek má sice pouze jeden pár dveří, plus oba konce vymodelované docela přesně po vzoru japonského konceptu, proporce jsou ale poněkud mimo. Indický IDx vypadá jako fotka prohlížená na příliš úzkém displeji, zejména vzadu je mezi malinkými kolečky a linií okna tolik přebytečné hmoty, že by se z ní dalo postavit ještě jedno auto.
Zatímco exteriér se snaží přiblížit svému vzoru co se dá, v interiéru proběhly úpravy v režimu freestyle. Původní interiér malé Hondy se dočkal dvoubarevného čalounění v těch nejdivočejších odstínech žluté a modré. Smrtící ránu interiéru i očím dodaly prvky velmi špatně imitující karbon, použité na dveřích a palubní desce.
Je ale přitom vidět, že Executive Modcar Trendz se do práce pustili docela naplno, většina dílu karosérie je vyrobena na míru, ani zpracování není na svůj žánr indické tuningové kreace úplně zlé. Příště to ale chce kromě nového designéra interiéru vybrat i vhodnější základ pro stavbu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.