Krátce po světové premiéře na autosalonu v Ženevě má za sebou Concept EQV svou první cestu v městském prostředí. V Barceloně tento koncept prokázal, že elektrická budoucnost pro prémiová MPV už klepe na dveře.
Poprvé představeno veřejnosti bylo toto první plně elektrické prémiové MPV na autosalonu v Ženevě: s konceptem EQV Mercedes-Benz naznačil, jak může v tomto segmentu vypadat budoucnost bez lokálních emisí.
Nyní má za sebou Concept EQV svou první cestu a v Barceloně se veřejnosti ukázal v prostředí jemu šitém na míru. Vůz je určen pro rodiny, sportovní nadšence a své uplatnění najde i jako hotelový shuttle servis. Díky svému progresivnímu designu upoutal Concept EQV pozornost i ve městě proslulém módou a designem. Už jen mřížka chladiče s protaženým LED pásem, typická pro rodinu EQ, zanechala skutečný dojem.
Pozoruhodné jízdní vlastnosti
Concept EQV je řešením pro praktickou každodenní elektromobilitu bez lokálních emisí. Mezi jeho technologické přednosti patří dojezd až 400 kilometrů a integrovaná funkce rychlonabíjení. To znamená, že energie potřebná k dojezdu zhruba 100 kilometrů může být dobita pouze za 15 minut. Vůz navíc v interiéru nabízí nejvyšší možnou úroveň pohodlí a skutečnou funkčnost díky rozličným variantám vnitřní konfigurace.
Concept EQV má hnací přední nápravu s kompaktní elektrickou pohonnou jednotkou o výkonu 150 kW. S maximální rychlostí 160 km/h navíc nabízí příjemnou jízdu i mimo město. Energie je dodávána lithio-iontovou baterií o kapacitě 100 kWh, umístěnou pod podlahou natolik rafinovaně, že neomezuje vnitřní prostor pro cestující.
Už brzy udělá Mercedes-Benz Vans další významný krok: sériový model, založený na konceptu EQV, bude představen veřejnosti na letošním IAA ve Frankfurtu.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?