Krátce po světové premiéře na autosalonu v Ženevě má za sebou Concept EQV svou první cestu v městském prostředí. V Barceloně tento koncept prokázal, že elektrická budoucnost pro prémiová MPV už klepe na dveře.
Poprvé představeno veřejnosti bylo toto první plně elektrické prémiové MPV na autosalonu v Ženevě: s konceptem EQV Mercedes-Benz naznačil, jak může v tomto segmentu vypadat budoucnost bez lokálních emisí.
Nyní má za sebou Concept EQV svou první cestu a v Barceloně se veřejnosti ukázal v prostředí jemu šitém na míru. Vůz je určen pro rodiny, sportovní nadšence a své uplatnění najde i jako hotelový shuttle servis. Díky svému progresivnímu designu upoutal Concept EQV pozornost i ve městě proslulém módou a designem. Už jen mřížka chladiče s protaženým LED pásem, typická pro rodinu EQ, zanechala skutečný dojem.
Pozoruhodné jízdní vlastnosti
Concept EQV je řešením pro praktickou každodenní elektromobilitu bez lokálních emisí. Mezi jeho technologické přednosti patří dojezd až 400 kilometrů a integrovaná funkce rychlonabíjení. To znamená, že energie potřebná k dojezdu zhruba 100 kilometrů může být dobita pouze za 15 minut. Vůz navíc v interiéru nabízí nejvyšší možnou úroveň pohodlí a skutečnou funkčnost díky rozličným variantám vnitřní konfigurace.
Concept EQV má hnací přední nápravu s kompaktní elektrickou pohonnou jednotkou o výkonu 150 kW. S maximální rychlostí 160 km/h navíc nabízí příjemnou jízdu i mimo město. Energie je dodávána lithio-iontovou baterií o kapacitě 100 kWh, umístěnou pod podlahou natolik rafinovaně, že neomezuje vnitřní prostor pro cestující.
Už brzy udělá Mercedes-Benz Vans další významný krok: sériový model, založený na konceptu EQV, bude představen veřejnosti na letošním IAA ve Frankfurtu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.