Opravy 14 kilometrů dálnice mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem začaly loni v březnu. Zakázku za 1,75 miliardy korun tehdy dostalo sdružení tvořené českou firmou Geosan Group, italskou Toto Costruzioni Generali a kazašskou SP Sine Midas Stroy. Stavba však nabrala zpoždění a stavaři nestihli práce během zimy přerušit. Stát proto stavebním firmám vypověděl smlouvu.
Skanska letos dokončí zahájené práce ve středním pásu a vymění zhruba polovinu vozovky v levém jízdním pásu. Silničáři firmu vybrali bez otevřené soutěže, zdržení by mohlo ohrozit provoz. K podání nabídky vyzvalo ŘSD sedm firem. Zpoždění prací již způsobilo na dálnici problémy zejména v prosinci, kdy se za hustého sněžení tvořily v úseku kolony dlouhé desítky kilometrů.
Zhotovitele dalších prací na tomto úseku bude ŘSD hledat v klasickém výběrovém řízení, nutná je například dostavba nadjezdu na silnici třetí třídy mezi obcí Bystrá a městem Humpolec nebo modernizace zbylého úseku, který nyní Skanska neprovede. Hlavní stavební práce v tomto úseku by měly skončit v říjnu příštího roku.
Modernizace dálnice D1 je rozdělena do 20 úseků, 13 z nich je dokončeno, na čtyřech úsecích se pracuje, úsek u Humpolce bude pátým. U zbývajících dvou úseků se nyní koná výběrové řízení, skončit má letos. Zahájení prací se očekává příští rok. "Tak, aby byl termín celkového dokončení rekonstrukce a modernizace dálnice D1 v roce 2021 splněn," řekl Kováčik.