Již posedmadvacáté za sebou vystoupí Škoda Auto jako oficiální hlavní sponzor na Mistrovství světa v ledním hokeji IIHF, které se bude konat od 10. do 26. května v Bratislavě a Košicích. Značka tím překoná vlastní světový rekord nejdelšího sponzorství mistrovství světa. Jako oficiální hlavní sponzor Mistrovství světa v ledním hokeji 2019 IIHF na Slovensku využije Škoda poprvé této příležitosti také ke světové premiéře: 23. května, v den čtvrtfinálových utkání, představí česká automobilka výrazně přepracovaný model Škoda Superb - vlajkovou loď značky. Jako automobilový partner poskytne Škoda organizátorům celkem 50 vozů, především SUV modely Kodiaq a Karoq.
Alain Favey, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu, vysvětluje: „Značka Škoda na letošním Mistrovství světa v ledním hokeji IIHF mimořádným způsobem propojí tradici a budoucnost. S naším dlouhodobým úspěšným sponzorstvím jsme se již dávno zapsali do historie. To, že naše působení na Mistrovství světa nyní poprvé spojíme také se světovou premiérou nového modelu, podtrhuje důležitost této akce pro naši značku.“
Mistrovství světa v ledním hokeji Mezinárodní federace ledního hokeje (IIHF) se po osmi letech opět vrací na Slovensko. Od 10. do 26. května změří své síly 16 nejlepších národních týmů světa. Dějištěm utkání bude Slovnaft Aréna v metropoli Bratislavě a Steel Aréna v Košicích.
Škoda bude stát v centru dění při všech 64 zápasech: logo automobilky bude v arénách zdobit například mantinely a kruhy pro vhazování. Česká automobilka navíc na prestižním místě, hned vedle ledové plochy, umístí také tři modelové novinky – městské SUV Škoda Kamiq, nový kompaktní model Škoda Scala a výkonné SUV Kodiaq RS. Televizní a streamingové přenosy z mistrovství světa bude dohromady sledovat více než jedna miliarda fanoušků na celém světě.
23. května, v den, kdy se hrají čtvrtfinálové zápasy, představí Škoda ve světové premiéře modernizovaný model Superb. Jako vlajková loď modelové palety značky Škoda nabízí Superb, jehož historie sahá až do 30. let minulého století, nejnovější inovace značky v oblasti designu,technologií a funkčnosti.
Škoda je v pořádající zemi, na Slovensku, nejprodávanější automobilovou značkou. V roce 2018 tam automobilka svým zákazníkům dodala 21 900 vozů. Nejoblíbenější modely jsou Fabia, Octavia a Rapid.
Sponzor a automobilový partner už více než čtvrt století
Škoda je spojena s Mistrovstvím světa v ledním hokeji IIHF už od roku 1992 jako automobilový partner. Od roku 1993 je automobilka oficiálním hlavním sponzorem. Jedná se tak o nejdelší sponzorství v historii sportovních mistrovství světa, oficiálně uznané v Guinessově knize rekordů. V roce 2017 oslavila značka 25. výročí tohoto partnerství.
Každý rok poskytuje Škoda organizátorům atraktivní a spolehlivou flotilu vozů. V letošním roce tvoří flotilu 50 vozů značky Škoda , především oblíbené SUV modely Kodiaq a Karoq.
Škoda je navíc také exkluzivním partnerem mobilní aplikace „IIHF App“. Ta hokejovým fanouškům nabízí napínavé příběhy ze zákulisí a zajímavé statistiky. Díky online reportážím včetně brankového alarmu uživateli neunikne žádná trefa. Kromě toho mohou uživatelé tipovat výsledky zápasů a sdílet své tipy s přáteli. Aplikace „IIHF App“ je k dispozici pro Android a iOS.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.