Již posedmadvacáté za sebou vystoupí Škoda Auto jako oficiální hlavní sponzor na Mistrovství světa v ledním hokeji IIHF, které se bude konat od 10. do 26. května v Bratislavě a Košicích. Značka tím překoná vlastní světový rekord nejdelšího sponzorství mistrovství světa. Jako oficiální hlavní sponzor Mistrovství světa v ledním hokeji 2019 IIHF na Slovensku využije Škoda poprvé této příležitosti také ke světové premiéře: 23. května, v den čtvrtfinálových utkání, představí česká automobilka výrazně přepracovaný model Škoda Superb - vlajkovou loď značky. Jako automobilový partner poskytne Škoda organizátorům celkem 50 vozů, především SUV modely Kodiaq a Karoq.
Alain Favey, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu, vysvětluje: „Značka Škoda na letošním Mistrovství světa v ledním hokeji IIHF mimořádným způsobem propojí tradici a budoucnost. S naším dlouhodobým úspěšným sponzorstvím jsme se již dávno zapsali do historie. To, že naše působení na Mistrovství světa nyní poprvé spojíme také se světovou premiérou nového modelu, podtrhuje důležitost této akce pro naši značku.“
Mistrovství světa v ledním hokeji Mezinárodní federace ledního hokeje (IIHF) se po osmi letech opět vrací na Slovensko. Od 10. do 26. května změří své síly 16 nejlepších národních týmů světa. Dějištěm utkání bude Slovnaft Aréna v metropoli Bratislavě a Steel Aréna v Košicích.
Škoda bude stát v centru dění při všech 64 zápasech: logo automobilky bude v arénách zdobit například mantinely a kruhy pro vhazování. Česká automobilka navíc na prestižním místě, hned vedle ledové plochy, umístí také tři modelové novinky – městské SUV Škoda Kamiq, nový kompaktní model Škoda Scala a výkonné SUV Kodiaq RS. Televizní a streamingové přenosy z mistrovství světa bude dohromady sledovat více než jedna miliarda fanoušků na celém světě.
23. května, v den, kdy se hrají čtvrtfinálové zápasy, představí Škoda ve světové premiéře modernizovaný model Superb. Jako vlajková loď modelové palety značky Škoda nabízí Superb, jehož historie sahá až do 30. let minulého století, nejnovější inovace značky v oblasti designu,technologií a funkčnosti.
Škoda je v pořádající zemi, na Slovensku, nejprodávanější automobilovou značkou. V roce 2018 tam automobilka svým zákazníkům dodala 21 900 vozů. Nejoblíbenější modely jsou Fabia, Octavia a Rapid.
Sponzor a automobilový partner už více než čtvrt století
Škoda je spojena s Mistrovstvím světa v ledním hokeji IIHF už od roku 1992 jako automobilový partner. Od roku 1993 je automobilka oficiálním hlavním sponzorem. Jedná se tak o nejdelší sponzorství v historii sportovních mistrovství světa, oficiálně uznané v Guinessově knize rekordů. V roce 2017 oslavila značka 25. výročí tohoto partnerství.
Každý rok poskytuje Škoda organizátorům atraktivní a spolehlivou flotilu vozů. V letošním roce tvoří flotilu 50 vozů značky Škoda , především oblíbené SUV modely Kodiaq a Karoq.
Škoda je navíc také exkluzivním partnerem mobilní aplikace „IIHF App“. Ta hokejovým fanouškům nabízí napínavé příběhy ze zákulisí a zajímavé statistiky. Díky online reportážím včetně brankového alarmu uživateli neunikne žádná trefa. Kromě toho mohou uživatelé tipovat výsledky zápasů a sdílet své tipy s přáteli. Aplikace „IIHF App“ je k dispozici pro Android a iOS.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?