Suzuki se rozhodlo potěšit své věrné evropské zákazníky novou limitovanou edicí svého legendárního modelu Swift. Udělá tak přitom radost jen 30 lidem, čímž se ze Swiftu Sport Katana stane větší exkluzivita než třeba Bugatti Divo.
Že Suzuki kromě automobilů vyrábí i motocykly nepochybně víte, motorky Suzuki ostatně patří mezi ty nejpopulárnější značky. Japonci se tedy rozhodli udělat menší vzájemnou propagaci, spojující jak automobilovou tak motorkářskou část firmy.
Suzuki Swift Sport Katana je tak pojmenováno po Suzuki Katana, jedné z nejikoničtějších motorek japonského výrobce. Ta se původně vyráběla mezi roky 1981 a 2006 a právě tento rok se po dlouhé odmlce vrací na trhy jako zcela nový model.
Suzuki Swift, které se začalo ve své první generaci vyrábět o dva roky později než Katana, je od roku 2017 dostupné v nové verzi. Malý pětidvéřový hatchback oproti předchozím generacím dostal mnohem sportovnější vzhled, umocněný také skrytými klikami druhého páru dveří, díky čemuž působí jako třídvéřový.
Swift, vzdávající hold legendární motorce bude dostupný ve dvou barvách, Premium Silver Metallic a Super Black Pearl, každá určena přesně pro polovinu vyrobených vozů. Kromě barev se na karosérii každého limitovaného kousku objeví i polepy na bocích, rychlý pruh na kapotě a logo Katany na dveřích. Maska bude poznatelná z dálky díky rudému ohraničení, zrcátka pak černým krytím. Automobilová Katana vyjede na 18" discích s neumatikami Michelin Pilot Sport 4.
V interiéru se úpravy omezily na tlustší sportovní volant s logem Katany a částečně kožené sedačky s prošíváním ve stylu loga Katany, to se objeví i na dalších čalouněných prvcích interiéru. Vylepšení se dočkala i technika, Swift Sport Katana dostal snížené nastavitelné odpružení, vzpěry karosérie a vylepšený výfukový systém.
Suzuki Swift Sport Katana vznikne jen ve 30 kusech, cena za jeden bude začínat na 28 999 EUR, tedy asi 745 tisíc Kč. Z nějakého důvodu ale veškerá produkce limitované edice bude nabízena pouze v Nizozemsku.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.