Suzuki se rozhodlo potěšit své věrné evropské zákazníky novou limitovanou edicí svého legendárního modelu Swift. Udělá tak přitom radost jen 30 lidem, čímž se ze Swiftu Sport Katana stane větší exkluzivita než třeba Bugatti Divo.
Že Suzuki kromě automobilů vyrábí i motocykly nepochybně víte, motorky Suzuki ostatně patří mezi ty nejpopulárnější značky. Japonci se tedy rozhodli udělat menší vzájemnou propagaci, spojující jak automobilovou tak motorkářskou část firmy.
Suzuki Swift Sport Katana je tak pojmenováno po Suzuki Katana, jedné z nejikoničtějších motorek japonského výrobce. Ta se původně vyráběla mezi roky 1981 a 2006 a právě tento rok se po dlouhé odmlce vrací na trhy jako zcela nový model.
Suzuki Swift, které se začalo ve své první generaci vyrábět o dva roky později než Katana, je od roku 2017 dostupné v nové verzi. Malý pětidvéřový hatchback oproti předchozím generacím dostal mnohem sportovnější vzhled, umocněný také skrytými klikami druhého páru dveří, díky čemuž působí jako třídvéřový.
Swift, vzdávající hold legendární motorce bude dostupný ve dvou barvách, Premium Silver Metallic a Super Black Pearl, každá určena přesně pro polovinu vyrobených vozů. Kromě barev se na karosérii každého limitovaného kousku objeví i polepy na bocích, rychlý pruh na kapotě a logo Katany na dveřích. Maska bude poznatelná z dálky díky rudému ohraničení, zrcátka pak černým krytím. Automobilová Katana vyjede na 18" discích s neumatikami Michelin Pilot Sport 4.
V interiéru se úpravy omezily na tlustší sportovní volant s logem Katany a částečně kožené sedačky s prošíváním ve stylu loga Katany, to se objeví i na dalších čalouněných prvcích interiéru. Vylepšení se dočkala i technika, Swift Sport Katana dostal snížené nastavitelné odpružení, vzpěry karosérie a vylepšený výfukový systém.
Suzuki Swift Sport Katana vznikne jen ve 30 kusech, cena za jeden bude začínat na 28 999 EUR, tedy asi 745 tisíc Kč. Z nějakého důvodu ale veškerá produkce limitované edice bude nabízena pouze v Nizozemsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?