Suzuki se rozhodlo potěšit své věrné evropské zákazníky novou limitovanou edicí svého legendárního modelu Swift. Udělá tak přitom radost jen 30 lidem, čímž se ze Swiftu Sport Katana stane větší exkluzivita než třeba Bugatti Divo.
Že Suzuki kromě automobilů vyrábí i motocykly nepochybně víte, motorky Suzuki ostatně patří mezi ty nejpopulárnější značky. Japonci se tedy rozhodli udělat menší vzájemnou propagaci, spojující jak automobilovou tak motorkářskou část firmy.
Suzuki Swift Sport Katana je tak pojmenováno po Suzuki Katana, jedné z nejikoničtějších motorek japonského výrobce. Ta se původně vyráběla mezi roky 1981 a 2006 a právě tento rok se po dlouhé odmlce vrací na trhy jako zcela nový model.
Suzuki Swift, které se začalo ve své první generaci vyrábět o dva roky později než Katana, je od roku 2017 dostupné v nové verzi. Malý pětidvéřový hatchback oproti předchozím generacím dostal mnohem sportovnější vzhled, umocněný také skrytými klikami druhého páru dveří, díky čemuž působí jako třídvéřový.
Swift, vzdávající hold legendární motorce bude dostupný ve dvou barvách, Premium Silver Metallic a Super Black Pearl, každá určena přesně pro polovinu vyrobených vozů. Kromě barev se na karosérii každého limitovaného kousku objeví i polepy na bocích, rychlý pruh na kapotě a logo Katany na dveřích. Maska bude poznatelná z dálky díky rudému ohraničení, zrcátka pak černým krytím. Automobilová Katana vyjede na 18" discích s neumatikami Michelin Pilot Sport 4.
V interiéru se úpravy omezily na tlustší sportovní volant s logem Katany a částečně kožené sedačky s prošíváním ve stylu loga Katany, to se objeví i na dalších čalouněných prvcích interiéru. Vylepšení se dočkala i technika, Swift Sport Katana dostal snížené nastavitelné odpružení, vzpěry karosérie a vylepšený výfukový systém.
Suzuki Swift Sport Katana vznikne jen ve 30 kusech, cena za jeden bude začínat na 28 999 EUR, tedy asi 745 tisíc Kč. Z nějakého důvodu ale veškerá produkce limitované edice bude nabízena pouze v Nizozemsku.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.