Škoda zavádí inovativní projekt digitalizace dProdukce, končí tak s papírovými návody

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 7. května 2019, 11:20 Google+

Výrobní závod společnosti Škoda Auto v Kvasinách je prvním provozem, kde se v rámci digitalizace montáže zavádí moderní projekt dProdukce. Jeho základním prvkem jsou interaktivní a vizualizační panely. Díky nim má každý pracovník na lince přístup k důležitým dokumentům zpracovaným v přehledné digitální podobě. Prostřednictvím interaktivního menu mají zaměstnanci na jednom místě dostupné informace pro správnou orientaci na pracovišti, v pracovních postupech a montážních návodech. Jde o svým rozsahem unikátní projekt digitalizace veškerých procesů, se kterými pracují pracovníci na montážních linkách.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Na počátku srpna sjelo z výrobní linky závodu společnosti Škoda Auto v Kvasinách milionté SUV značky Škoda. Jubilejní vůz Škoda Karoq zamíří k zákazníkovi ve Španělsku

Na počátku srpna sjelo z výrobní linky závodu společnosti Škoda Auto v Kvasinách milionté SUV značky Škoda. Jubilejní vůz Škoda Karoq zamíří k zákazníkovi ve Španělsku | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

„Společnost Škoda Auto si zakládá na široké nabídce výbav a modelů. Projekt digitalizace je jedním ze základních pilířů efektivního a bezchybného výrobního procesu,“ říká Marek Jancák, vedoucí výroby vozů. „Projekt dProdukce umožní vyšší komplexitu produktu při trvale rostoucích požadavcích na kvalitu od našich zákazníků. Tento projekt povede k dalšímu rozvoji a vyšší kompetenci závodu Kvasiny a jeho přibližně 9000 zaměstnanců.“

Projekt dProdukce se skládá ze čtyř hlavních oblastí: Vizualizace komplexity, Digitální týmová práce, Digitální systém kvality a Digitální výrobní dokumentace. Zaměstnanec s těmito systémy aktivně pracuje přes interaktivní panel. Dále mu k práci napomáhají panely vizualizační.

img-responsive

Výrobní závod společnosti Škoda Auto v Kvasinách zavádí inovativní projekt dProdukce | foto: Škoda Auto

Základem systému je dotyková obrazovka se čtečkou zaměstnaneckých karet. Díky tomu má každý zaměstnanec rychlý přístup ke všem potřebným informacím, které nyní nemusí být v tištěné podobě. Jde o pracovní postupy, montážní návody či evidenci řady úkonů. Systém funguje obousměrně a umožňuje pracovníkům nejen čtení informací, ale i jejich zadávání s podporou automatické autorizace a přiřazení ke konkrétnímu vozu. Samozřejmostí je vícejazyčná podpora.

Významným benefitem je náhrada papírových pracovních návodů, které se dosud musely při každé změně znovu vytisknout a umístit na linku. Nový systém vše přehledně zobrazuje v aktuální podobě nejen v textové verzi, ale i s pomocí 3D obrázků nebo videonávodů, které napomáhají v zaškolení především zahraničních pracovníků. Hlavním přínosem je úspora času a omezení rizika chybovosti při práci na montážní lince.

Závod Škoda Auto v Kvasinách je považován za jeden z nejmodernějších výrobních závodů v celém odvětví, i proto padla první volba právě na tento provoz. Dalším důvodem je skutečnost, že daná výrobní linka, na které vznikají modely KodiaQ a Superb, patří k nejkratším v automobilce: skládá se z 56 taktů vyžadujících kolem 5 000 operací, a proto zde bylo zavedení nové technologie prioritní. Před spuštěním projektu dProdukce bylo nutné na montážní linku umístit 50 dotykových obrazovek a 100 standardních. Přípravy zahrnovaly kromě zaškolení přibližně 800 zaměstnanců linky také instalaci 19 kilometrů nového elektrického vedení, 200 zásuvek a 2,5 tuny potřebného elektronického zařízení.

Celkové investice do zavedení nového projektu přesáhly 30 000 000 Kč (přes 1 200 000 eur). Po vyhodnocení fungování nového systému v praxi bude dProdukce zavedena také do dalších výrobních závodů společnosti Škoda Auto.

Projekt dProdukce je dalším z řady inovativních opatření ve výrobních procesech české automobilky v rámci přechodu na Průmysl 4.0. Nedávno byly v Kvasinách a následně v Mladé Boleslavi uvedeny do provozu automatizované sklady menších dílů, ve Vrchlabí se v souvislosti s digitalizací výroby používá od loňského roku plně autonomní přepravní robot, který je schopný se sám učit a při transportu v hale samostatně vybrat nejkratší a nejbezpečnější trasu.

Vytisknout

Diskuze: Škoda zavádí inovativní projekt digitalizace dProdukce, končí tak s papírovými návody

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Začal „Týden bezpečnosti silničního provozu," pátý ročník provází heslo…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud