Lexus už potřetí ovládl výsledky průzkumu Driver Power magazínu Auto Express. Tento největší britský průzkum mezi majiteli nových automobilů odhaluje, že Britové jsou nejspokojenější s hybridními modely. Do první pětky průzkumu Driver Power se probojovaly hned tři hybridy - na prvním místě je Toyota Prius, na druhém Lexus IS a pátý další Lexus - model RX. Do první desítky se dostaly ještě dva další modely Lexus, což završilo ohromující výsledek tohoto japonského výrobce prémiových vozů.
Co víc, většina modelů z první desítky se nabízí jako hybrid nebo plug-in hybrid, což ukazuje na skutečnost, že jakmile se řidiči odváží opustit provedení poháněné výhradně spalovacím motorem, svého rozhodnutí nelitují. “Spokojenost s hybridními automobily je na nejvyšší úrovni v historii. Majitelé se těší z nízké spotřeby paliva a pohodové jízdy, které jsou pro tyto vozy charakteristické. Značky Toyota a Lexus vždy podporovaly hybridní technologie, přičemž tyto výsledky jen dokazují, že toto rozhodnutí bylo správné,” říká k výsledkům Steve Fowler, šéfredaktor magazínu Auto Express.
Lexus dosáhl nejvyššího skóre v celkové spokojenosti zákazníků, a to 92 procent, což znamená již třetí medaili v řadě. „Značka Lexus se zrodila před 30 lety a vždy bylo naším cílem poskytovat ty nejlepší zákaznické služby, ale také změnit pojetí nadstandardních služeb zákazníkům. Je to především snaha o preciznost v každém ohledu, řada skvělých nových produktů a tvrdá práce každého, kdo pro Lexus pracuje, co nám pomohlo v průzkumu Driver Power opět dosáhnout nejvyšší mety,“ říká ředitel společnosti Lexus UK Ewan Shepherd.
V jakých kategoriích jednotlivé modely značky uspěly? RX získal ocenění za Nejlepší prémiové SUV a byl nejlépe hodnocen po stránce interiéru a pohodlí, kupé RC se ukázalo jako Nejlepší sportovní vůz a majitelé ocenili jeho spolehlivost a kvalitu dílenského zpracování. Sedan IS je Nejlepším kompaktním manažerským vozem a sedan GS byl označen za Nejlepší manažerský vůz.
Průzkum Driver Power, pořádaný od roku 2002, je největším a nejkomplexnějším průzkumem spokojenosti majitelů vozů ve Velké Británii. Vlastníci vozidel starých maximálně 24 měsíců jsou dotazováni na všechny aspekty jejich vozu, které dohromady tvoří devět kategorií hlasování. Z průzkumu Driver Power díky tomu vyplývají srozumitelné výsledky týkající se oblíbených vozů, a hodnoceny jsou praktické faktory jako zavazadlový prostor, kvalita palubních technologií, hospodárnost, kvalita jízdy, ovladatelnost nebo spolehlivost.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.