Lexus už potřetí ovládl výsledky průzkumu Driver Power magazínu Auto Express. Tento největší britský průzkum mezi majiteli nových automobilů odhaluje, že Britové jsou nejspokojenější s hybridními modely. Do první pětky průzkumu Driver Power se probojovaly hned tři hybridy - na prvním místě je Toyota Prius, na druhém Lexus IS a pátý další Lexus - model RX. Do první desítky se dostaly ještě dva další modely Lexus, což završilo ohromující výsledek tohoto japonského výrobce prémiových vozů.
Co víc, většina modelů z první desítky se nabízí jako hybrid nebo plug-in hybrid, což ukazuje na skutečnost, že jakmile se řidiči odváží opustit provedení poháněné výhradně spalovacím motorem, svého rozhodnutí nelitují. “Spokojenost s hybridními automobily je na nejvyšší úrovni v historii. Majitelé se těší z nízké spotřeby paliva a pohodové jízdy, které jsou pro tyto vozy charakteristické. Značky Toyota a Lexus vždy podporovaly hybridní technologie, přičemž tyto výsledky jen dokazují, že toto rozhodnutí bylo správné,” říká k výsledkům Steve Fowler, šéfredaktor magazínu Auto Express.
Lexus dosáhl nejvyššího skóre v celkové spokojenosti zákazníků, a to 92 procent, což znamená již třetí medaili v řadě. „Značka Lexus se zrodila před 30 lety a vždy bylo naším cílem poskytovat ty nejlepší zákaznické služby, ale také změnit pojetí nadstandardních služeb zákazníkům. Je to především snaha o preciznost v každém ohledu, řada skvělých nových produktů a tvrdá práce každého, kdo pro Lexus pracuje, co nám pomohlo v průzkumu Driver Power opět dosáhnout nejvyšší mety,“ říká ředitel společnosti Lexus UK Ewan Shepherd.
V jakých kategoriích jednotlivé modely značky uspěly? RX získal ocenění za Nejlepší prémiové SUV a byl nejlépe hodnocen po stránce interiéru a pohodlí, kupé RC se ukázalo jako Nejlepší sportovní vůz a majitelé ocenili jeho spolehlivost a kvalitu dílenského zpracování. Sedan IS je Nejlepším kompaktním manažerským vozem a sedan GS byl označen za Nejlepší manažerský vůz.
Průzkum Driver Power, pořádaný od roku 2002, je největším a nejkomplexnějším průzkumem spokojenosti majitelů vozů ve Velké Británii. Vlastníci vozidel starých maximálně 24 měsíců jsou dotazováni na všechny aspekty jejich vozu, které dohromady tvoří devět kategorií hlasování. Z průzkumu Driver Power díky tomu vyplývají srozumitelné výsledky týkající se oblíbených vozů, a hodnoceny jsou praktické faktory jako zavazadlový prostor, kvalita palubních technologií, hospodárnost, kvalita jízdy, ovladatelnost nebo spolehlivost.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?