Automobilka Mercedes-Benz se dnes pochlubila zahájením výroby prvního čistě elektrického modelu EQC, díky kterému vstupuje do nové éry své existence. V plánu je přitom celá řada dalších elektrických modelů z rodiny EQ, které budou základem pro čistě elektrickou a bezemisní budoucnost značky.
První produkční elektrické SUV EQC sjelo z výrobního pásu v závodu Bremen, kde se kromě jiného vyrábí i modely třídy C, GLC a GLC Coupe. Výroba vozidel s různými pohonnými systémy na jedné lince si přitom v minulosti vyžádala nemalé investice. Toto vylepšení však bezesporu přinese své ovoce.
„S novým Mercedes-Benz EQC vstupujeme do nové éry mobility," uvedl Britta Seegar, člen představenstva Daimler AG odpovědný za prodej vozidel Mercedes-Benz. „Je to součást stále rostoucí rodiny elektrických modelů Mercedes-Benz a kombinuje v sobě všechny kvality značky, jako je kvalita, bezpečnost a komfort. Nabízíme našim zákazníkům progresivní design a unikátní komfort - a to vše s dojezdem plně využitelným pro každodenní cestování."
Jádrem vozu jsou Li-Ion baterie o kapacitě 80 kWh, které posílají energii k oběma nápravám. EQC je totiž díky dvojici elektromotorů o celkovém výkonu 300 kW (408 k) s točivým momentem 760 Nm vybaveno i pohonem 4x4, který ještě umocňuje jeho schopnosti.
I přes svou hmotnost téměř 2.5 tuny tak zrychlí z 0 na 100 km/h během pouhých 5.1 sekundy a dosáhne maximální rychlosti až 180 km/h. Dojezd se přitom pohybuje v rozmezí 445 až 471 km (podle NEDC).
První elektrický model však nepřináší revoluci jen od nabídky a budoucnosti značky, ale také do výrobního procesu, který je nově obohacen o termín přeložitelný jako „Dvojitá svatba." Kdykoliv se totiž ve výrobě automobilu spojí karoserie s motorem a podvozkem, označuje se to jako „svatba." V případě modelu EQC však následuje ještě druhá svatba - to když je do vozu s motorem a podvozkem vložen ještě balík s akumulátory. Vzhledem k hmotnosti baterií, která se pohybuje okolo 650 kg, mají toto spojení na starosti stroje. Lidé však kontrolují správnost celého procesu.
A i když je závod Bremen prvním, kde dochází k sériové produkci vozů s třícípou hvězdou, rozhodně není poslední. Automobilky plánuje brzy nastartovat výrobu elektrického SUV EQC i v čínském Joint Venture Beijing Benz Automotive a ve vzdálenější budoucnosti by se do produkce modelů z elektrické řady EQ měly vrhnout i závody Rastatt a Sindelfingen (Německo), Tuscaloosa (USA) a Hambach (Francie).
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.