Automobilka Mercedes-Benz se dnes pochlubila zahájením výroby prvního čistě elektrického modelu EQC, díky kterému vstupuje do nové éry své existence. V plánu je přitom celá řada dalších elektrických modelů z rodiny EQ, které budou základem pro čistě elektrickou a bezemisní budoucnost značky.
První produkční elektrické SUV EQC sjelo z výrobního pásu v závodu Bremen, kde se kromě jiného vyrábí i modely třídy C, GLC a GLC Coupe. Výroba vozidel s různými pohonnými systémy na jedné lince si přitom v minulosti vyžádala nemalé investice. Toto vylepšení však bezesporu přinese své ovoce.
„S novým Mercedes-Benz EQC vstupujeme do nové éry mobility," uvedl Britta Seegar, člen představenstva Daimler AG odpovědný za prodej vozidel Mercedes-Benz. „Je to součást stále rostoucí rodiny elektrických modelů Mercedes-Benz a kombinuje v sobě všechny kvality značky, jako je kvalita, bezpečnost a komfort. Nabízíme našim zákazníkům progresivní design a unikátní komfort - a to vše s dojezdem plně využitelným pro každodenní cestování."
Jádrem vozu jsou Li-Ion baterie o kapacitě 80 kWh, které posílají energii k oběma nápravám. EQC je totiž díky dvojici elektromotorů o celkovém výkonu 300 kW (408 k) s točivým momentem 760 Nm vybaveno i pohonem 4x4, který ještě umocňuje jeho schopnosti.
I přes svou hmotnost téměř 2.5 tuny tak zrychlí z 0 na 100 km/h během pouhých 5.1 sekundy a dosáhne maximální rychlosti až 180 km/h. Dojezd se přitom pohybuje v rozmezí 445 až 471 km (podle NEDC).
První elektrický model však nepřináší revoluci jen od nabídky a budoucnosti značky, ale také do výrobního procesu, který je nově obohacen o termín přeložitelný jako „Dvojitá svatba." Kdykoliv se totiž ve výrobě automobilu spojí karoserie s motorem a podvozkem, označuje se to jako „svatba." V případě modelu EQC však následuje ještě druhá svatba - to když je do vozu s motorem a podvozkem vložen ještě balík s akumulátory. Vzhledem k hmotnosti baterií, která se pohybuje okolo 650 kg, mají toto spojení na starosti stroje. Lidé však kontrolují správnost celého procesu.
A i když je závod Bremen prvním, kde dochází k sériové produkci vozů s třícípou hvězdou, rozhodně není poslední. Automobilky plánuje brzy nastartovat výrobu elektrického SUV EQC i v čínském Joint Venture Beijing Benz Automotive a ve vzdálenější budoucnosti by se do produkce modelů z elektrické řady EQ měly vrhnout i závody Rastatt a Sindelfingen (Německo), Tuscaloosa (USA) a Hambach (Francie).
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?