Automobilka Mercedes-Benz se dnes pochlubila zahájením výroby prvního čistě elektrického modelu EQC, díky kterému vstupuje do nové éry své existence. V plánu je přitom celá řada dalších elektrických modelů z rodiny EQ, které budou základem pro čistě elektrickou a bezemisní budoucnost značky.
První produkční elektrické SUV EQC sjelo z výrobního pásu v závodu Bremen, kde se kromě jiného vyrábí i modely třídy C, GLC a GLC Coupe. Výroba vozidel s různými pohonnými systémy na jedné lince si přitom v minulosti vyžádala nemalé investice. Toto vylepšení však bezesporu přinese své ovoce.
„S novým Mercedes-Benz EQC vstupujeme do nové éry mobility," uvedl Britta Seegar, člen představenstva Daimler AG odpovědný za prodej vozidel Mercedes-Benz. „Je to součást stále rostoucí rodiny elektrických modelů Mercedes-Benz a kombinuje v sobě všechny kvality značky, jako je kvalita, bezpečnost a komfort. Nabízíme našim zákazníkům progresivní design a unikátní komfort - a to vše s dojezdem plně využitelným pro každodenní cestování."
Jádrem vozu jsou Li-Ion baterie o kapacitě 80 kWh, které posílají energii k oběma nápravám. EQC je totiž díky dvojici elektromotorů o celkovém výkonu 300 kW (408 k) s točivým momentem 760 Nm vybaveno i pohonem 4x4, který ještě umocňuje jeho schopnosti.
I přes svou hmotnost téměř 2.5 tuny tak zrychlí z 0 na 100 km/h během pouhých 5.1 sekundy a dosáhne maximální rychlosti až 180 km/h. Dojezd se přitom pohybuje v rozmezí 445 až 471 km (podle NEDC).
První elektrický model však nepřináší revoluci jen od nabídky a budoucnosti značky, ale také do výrobního procesu, který je nově obohacen o termín přeložitelný jako „Dvojitá svatba." Kdykoliv se totiž ve výrobě automobilu spojí karoserie s motorem a podvozkem, označuje se to jako „svatba." V případě modelu EQC však následuje ještě druhá svatba - to když je do vozu s motorem a podvozkem vložen ještě balík s akumulátory. Vzhledem k hmotnosti baterií, která se pohybuje okolo 650 kg, mají toto spojení na starosti stroje. Lidé však kontrolují správnost celého procesu.
A i když je závod Bremen prvním, kde dochází k sériové produkci vozů s třícípou hvězdou, rozhodně není poslední. Automobilky plánuje brzy nastartovat výrobu elektrického SUV EQC i v čínském Joint Venture Beijing Benz Automotive a ve vzdálenější budoucnosti by se do produkce modelů z elektrické řady EQ měly vrhnout i závody Rastatt a Sindelfingen (Německo), Tuscaloosa (USA) a Hambach (Francie).
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.