Automobilka Mercedes-Benz se dnes pochlubila zahájením výroby prvního čistě elektrického modelu EQC, díky kterému vstupuje do nové éry své existence. V plánu je přitom celá řada dalších elektrických modelů z rodiny EQ, které budou základem pro čistě elektrickou a bezemisní budoucnost značky.
První produkční elektrické SUV EQC sjelo z výrobního pásu v závodu Bremen, kde se kromě jiného vyrábí i modely třídy C, GLC a GLC Coupe. Výroba vozidel s různými pohonnými systémy na jedné lince si přitom v minulosti vyžádala nemalé investice. Toto vylepšení však bezesporu přinese své ovoce.
„S novým Mercedes-Benz EQC vstupujeme do nové éry mobility," uvedl Britta Seegar, člen představenstva Daimler AG odpovědný za prodej vozidel Mercedes-Benz. „Je to součást stále rostoucí rodiny elektrických modelů Mercedes-Benz a kombinuje v sobě všechny kvality značky, jako je kvalita, bezpečnost a komfort. Nabízíme našim zákazníkům progresivní design a unikátní komfort - a to vše s dojezdem plně využitelným pro každodenní cestování."
Jádrem vozu jsou Li-Ion baterie o kapacitě 80 kWh, které posílají energii k oběma nápravám. EQC je totiž díky dvojici elektromotorů o celkovém výkonu 300 kW (408 k) s točivým momentem 760 Nm vybaveno i pohonem 4x4, který ještě umocňuje jeho schopnosti.
I přes svou hmotnost téměř 2.5 tuny tak zrychlí z 0 na 100 km/h během pouhých 5.1 sekundy a dosáhne maximální rychlosti až 180 km/h. Dojezd se přitom pohybuje v rozmezí 445 až 471 km (podle NEDC).
První elektrický model však nepřináší revoluci jen od nabídky a budoucnosti značky, ale také do výrobního procesu, který je nově obohacen o termín přeložitelný jako „Dvojitá svatba." Kdykoliv se totiž ve výrobě automobilu spojí karoserie s motorem a podvozkem, označuje se to jako „svatba." V případě modelu EQC však následuje ještě druhá svatba - to když je do vozu s motorem a podvozkem vložen ještě balík s akumulátory. Vzhledem k hmotnosti baterií, která se pohybuje okolo 650 kg, mají toto spojení na starosti stroje. Lidé však kontrolují správnost celého procesu.
A i když je závod Bremen prvním, kde dochází k sériové produkci vozů s třícípou hvězdou, rozhodně není poslední. Automobilky plánuje brzy nastartovat výrobu elektrického SUV EQC i v čínském Joint Venture Beijing Benz Automotive a ve vzdálenější budoucnosti by se do produkce modelů z elektrické řady EQ měly vrhnout i závody Rastatt a Sindelfingen (Německo), Tuscaloosa (USA) a Hambach (Francie).
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.