NKÚ tepe Ministerstvo dopravy: Tohle si úředníci do rámečku nedají a zaplatí to všichni

ČTK / AutoRoad.cz, 6. května 2019, 10:24 Google+

Ministerstvo dopravy má několikaleté zpoždění ve stavbě vah na dálnicích, které mají zabránit poškozování cest přetíženými kamiony. Vyplývá to z prověrky, jejíž výsledky dnes zveřejnil Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ). Ministerstvo ČTK v reakci sdělilo, že je stavba vah složitá. V nejbližší době budou dokončeny dvě. Kontroloři také vytkli ministerstvu, že od roku 2015 neurčilo podmínky pro kontrolu přínosu podobných dopravních systémů. Podle ministerstva vzniká IT systém, který bude vyhodnocovat efektivitu dopravních systémů i zpětně.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto (Koncept Mercedes-Benz Future Truck 2025)

Ilustrační foto (Koncept Mercedes-Benz Future Truck 2025) | foto: wheelsage.org

Sdílejte článek

Vláda v roce 2015 schválila Akční plán rozvoje inteligentních dopravních systémů (ITS) do roku 2020, který počítal mimo jiné se stavbou zmíněných vah nebo modernizací centra dopravních informací. Podle plánu měly už v letech 2016 a 2017 začít fungovat první vysokorychlostní váhy pro automatické měření kamionů. Ke konci roku 2018 ale Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) na silnicích, které spravuje, nezprovoznilo žádnou. Přitom třeba na krajských cestách podle NKÚ fungovalo loni na podzim už pět takových vah.

"Systém vysokorychlostního kontrolního vážení na dálnicích je z podstaty hustšího dopravního provozu na zmíněných komunikacích technicky náročnější na instalaci než na jiných typech komunikací," zdůvodnila zpoždění mluvčí ministerstva Lenka Rezková. Před dokončením má podle ní ŘSD dvě váhy na dálnicích D5 a D8. Spuštěny budou v nejbližší době, doplnila. Další váha se staví na D35 a tři váhy se brzy začnou stavět.

img-responsive

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

NKÚ na základě prověrky kritizoval také to, že cíle plánu rozvoje dopravních systémů jsou obecné a neměřitelné. Ministerstvo dopravy si také nestanovilo ukazatele, podle kterých by rozdělovalo peníze na projekty a zjišťovalo, jak se daří plán naplňovat. "Na projekty ITS je přitom v rámci akčního plánu připraveno přibližně devět miliard korun, přičemž do konce roku 2018 byly zahájeny, případně dokončeny, projekty za více než 2,3 miliardy korun," sdělil mluvčí NKÚ Václav Kešner. "Na podobné nedostatky v řízení programů dlouhodobě poukazujeme i u jiných resortů," doplnil člen NKÚ Jan Kinšt, který kontrolu vedl.

V době tvorby plánu ale podle ministerstva ještě nebyly ze strany Evropské unie vytvořeny podmínky pro nastavení kontrolních ukazatelů. Podle Rezkové už tyto ukazatele vytvořilo státní Centrum dopravního výzkumu. "Na jejich základě vzniká IT systém, který má vyhodnocovat indikátory koncepčně a dlouhodobě u všech instalovaných systémů, a to i zpětně od roku 2015," uvedla mluvčí. Systém podle ní bude spuštěn v příštím roce.

Kontrolní úřad naopak ocenil fungování Národního dopravního informačního centra, které poskytuje veřejným i soukromým subjektům údaje o provozu na silnicích. Modernizace centra byla součástí zmíněného akčního plánu.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: NKÚ tepe Ministerstvo dopravy: Tohle si úředníci do rámečku nedají a zaplatí to všichni

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Octavia Liftback

NOVÁ ŠKODA OCTAVIA LIFTBACK se rozjíždí za zákazníky

Honda Civic Type R

Modernizovaná Honda Civic Type-R se chce vrátit na post krále hot-hatch

Brussels-Motor-Show

Jsou PHEV trumfem výrobců automobilů pro rok 2020?

Toyota RAV4 plug in hybrid

Stane se Toyota RAV4 Plug-in Hybrid bestsellerem roku 2020?

Toyota GR Supra

Toyota představuje model GR Supra s novým přeplňovaným motorem 2,0 litru

VAZ-2107 Mad Max

Postapokalyptická Lada pro Šíleného Maxe? Na Ukrajině je možné vše

Toyota

Toyota spouští službu KINTO na pronájem sdílení a spolujízdu aut

Panda 4x4

Elektrická Panda 4x4 od Garage Italia Customs

e-skútr

Po městě bez emisí, e-skútry od firmy Hecht

Ilustrační foto

Automechanici zveřejnili 5 nejčastějších zimních potíží s autem

reklama

Doporučujeme

Neorion Chicago

Předchůdce Bentaygy a Cullinana? Neorion Chicago přinesl luxus do terénu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Stane se Toyota RAV4 Plug-in Hybrid bestsellerem roku 2020?

  2. NOVÝ super úsporný MOTOR ECO-G. Které modely Dacie ho dostanou?

  3. Toyota má úspěch

  4. Test: Honda HR-V 1.5 VTEC TURBO Sport, hot-hatch na chůdách

  5. Po městě bez emisí, e-skútry od firmy Hecht

  6. Automechanici zveřejnili 5 nejčastějších zimních potíží s autem

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud