Hyundai i30 N je bezesporu jedním z nejlepších hot-hatchů, jaký trh v současnosti nabízí. Stále se však nejde několik drobností, které by mohly jeho schopnosti posunout ještě o kus dál. A jednou z těch drobností je i pohon všech kol, o kterém už se v minulosti několikrát mluvilo. Podle nejnovějších zpráv už se ale nejedná jen o spekulaci
O možném vzniku Hyundai i30 N s pohonem všech kol už se spekulovalo mnohokrát, nicméně až nyní se k nám konečně dostávají informace přímo od zdroje. Guido Schenken, PR manažer australského zastoupení Hyundai, totiž v rozhovoru pro australský magazín Cars Guide uvedl, že prototyp i30 N je již ve vývoji, probíhají různá testování a automobilka skutečně zvažuje produkci.
Schenken navíc dodal, že možný vznik modelu s pohonem všech kol byl součástí strategie automobilky již od chvíle, kdy koncept i30 N začal vznikat. Ostatně i Albert Biermann, šéf divize N, již dříve uvedl, že mají v plánu nabídnout sportovní vozy s pohonem všech kol. A jak se zdá, i30 N by mohl být tím vůbec prvním.
Geoff Fear, konzultant blízce spolupracující s Hyundai Australia na lokálních úpravách podvozku a programech motorsportu (pod záštitou N Performance), navíc pro Cars Guide uvedl, že zadní náprava a odpružení modelu Kona s pohonem všech kol je plně kompatibilní s modelem i30. Doslova uvedl, že „Oba vozy stojí na stejné platformě a zadní část Kony přesně pasuje."
To znamená hned dvě zajímavé věci. Zaprvé by to mohlo usnadnit samotnou konverzi modelu i30 N pro pohon všech kol, a zadruhé bychom se časem mohli dočkat ostrého crossoveru Kona N. Ten by ostatně dával smysl i jako zajímavá konkurence pro nový Volkswagen T-Roc R.
Jako prvního ostrého modelu s pohonem všech kol se však nejspíš dočkáme Hyundai i30 N, které by se mohlo postavit proti Volkswagenu Golf R. Ten má sice nepatrně vyšší výkon, nicméně my nepochybujeme, že by si s tím Biermannův tým nedokázal poradit.
Web Motor1 navíc dodává, že v Hyundai si možná také pohrávají s myšlenkou na model i30 N osazený dvouspojkovou převodovkou DCT. Poslední spekulace se sice objevily již v únoru minulého roku, podle nich však bylo možné, že Nko se dvěma pedály by se mohlo v nabídce objevit koncem roku 2019.
Jak se tedy zdá, Hyundai zřejmě nechce usnout na vavřínech a již tak dost zdařilý vůz by se mohl dočkat mnoha dalších zajímavých úprav. A na ty my se tedy rozhodně těšíme.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.