Hyundai i30 N je bezesporu jedním z nejlepších hot-hatchů, jaký trh v současnosti nabízí. Stále se však nejde několik drobností, které by mohly jeho schopnosti posunout ještě o kus dál. A jednou z těch drobností je i pohon všech kol, o kterém už se v minulosti několikrát mluvilo. Podle nejnovějších zpráv už se ale nejedná jen o spekulaci
O možném vzniku Hyundai i30 N s pohonem všech kol už se spekulovalo mnohokrát, nicméně až nyní se k nám konečně dostávají informace přímo od zdroje. Guido Schenken, PR manažer australského zastoupení Hyundai, totiž v rozhovoru pro australský magazín Cars Guide uvedl, že prototyp i30 N je již ve vývoji, probíhají různá testování a automobilka skutečně zvažuje produkci.
Schenken navíc dodal, že možný vznik modelu s pohonem všech kol byl součástí strategie automobilky již od chvíle, kdy koncept i30 N začal vznikat. Ostatně i Albert Biermann, šéf divize N, již dříve uvedl, že mají v plánu nabídnout sportovní vozy s pohonem všech kol. A jak se zdá, i30 N by mohl být tím vůbec prvním.
Geoff Fear, konzultant blízce spolupracující s Hyundai Australia na lokálních úpravách podvozku a programech motorsportu (pod záštitou N Performance), navíc pro Cars Guide uvedl, že zadní náprava a odpružení modelu Kona s pohonem všech kol je plně kompatibilní s modelem i30. Doslova uvedl, že „Oba vozy stojí na stejné platformě a zadní část Kony přesně pasuje."
To znamená hned dvě zajímavé věci. Zaprvé by to mohlo usnadnit samotnou konverzi modelu i30 N pro pohon všech kol, a zadruhé bychom se časem mohli dočkat ostrého crossoveru Kona N. Ten by ostatně dával smysl i jako zajímavá konkurence pro nový Volkswagen T-Roc R.
Jako prvního ostrého modelu s pohonem všech kol se však nejspíš dočkáme Hyundai i30 N, které by se mohlo postavit proti Volkswagenu Golf R. Ten má sice nepatrně vyšší výkon, nicméně my nepochybujeme, že by si s tím Biermannův tým nedokázal poradit.
Web Motor1 navíc dodává, že v Hyundai si možná také pohrávají s myšlenkou na model i30 N osazený dvouspojkovou převodovkou DCT. Poslední spekulace se sice objevily již v únoru minulého roku, podle nich však bylo možné, že Nko se dvěma pedály by se mohlo v nabídce objevit koncem roku 2019.
Jak se tedy zdá, Hyundai zřejmě nechce usnout na vavřínech a již tak dost zdařilý vůz by se mohl dočkat mnoha dalších zajímavých úprav. A na ty my se tedy rozhodně těšíme.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.