Hyundai i30 N je bezesporu jedním z nejlepších hot-hatchů, jaký trh v současnosti nabízí. Stále se však nejde několik drobností, které by mohly jeho schopnosti posunout ještě o kus dál. A jednou z těch drobností je i pohon všech kol, o kterém už se v minulosti několikrát mluvilo. Podle nejnovějších zpráv už se ale nejedná jen o spekulaci
O možném vzniku Hyundai i30 N s pohonem všech kol už se spekulovalo mnohokrát, nicméně až nyní se k nám konečně dostávají informace přímo od zdroje. Guido Schenken, PR manažer australského zastoupení Hyundai, totiž v rozhovoru pro australský magazín Cars Guide uvedl, že prototyp i30 N je již ve vývoji, probíhají různá testování a automobilka skutečně zvažuje produkci.
Schenken navíc dodal, že možný vznik modelu s pohonem všech kol byl součástí strategie automobilky již od chvíle, kdy koncept i30 N začal vznikat. Ostatně i Albert Biermann, šéf divize N, již dříve uvedl, že mají v plánu nabídnout sportovní vozy s pohonem všech kol. A jak se zdá, i30 N by mohl být tím vůbec prvním.
Geoff Fear, konzultant blízce spolupracující s Hyundai Australia na lokálních úpravách podvozku a programech motorsportu (pod záštitou N Performance), navíc pro Cars Guide uvedl, že zadní náprava a odpružení modelu Kona s pohonem všech kol je plně kompatibilní s modelem i30. Doslova uvedl, že „Oba vozy stojí na stejné platformě a zadní část Kony přesně pasuje."
To znamená hned dvě zajímavé věci. Zaprvé by to mohlo usnadnit samotnou konverzi modelu i30 N pro pohon všech kol, a zadruhé bychom se časem mohli dočkat ostrého crossoveru Kona N. Ten by ostatně dával smysl i jako zajímavá konkurence pro nový Volkswagen T-Roc R.
Jako prvního ostrého modelu s pohonem všech kol se však nejspíš dočkáme Hyundai i30 N, které by se mohlo postavit proti Volkswagenu Golf R. Ten má sice nepatrně vyšší výkon, nicméně my nepochybujeme, že by si s tím Biermannův tým nedokázal poradit.
Web Motor1 navíc dodává, že v Hyundai si možná také pohrávají s myšlenkou na model i30 N osazený dvouspojkovou převodovkou DCT. Poslední spekulace se sice objevily již v únoru minulého roku, podle nich však bylo možné, že Nko se dvěma pedály by se mohlo v nabídce objevit koncem roku 2019.
Jak se tedy zdá, Hyundai zřejmě nechce usnout na vavřínech a již tak dost zdařilý vůz by se mohl dočkat mnoha dalších zajímavých úprav. A na ty my se tedy rozhodně těšíme.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?