Top Gear prověřil tvrzení Elona Muska. Opravdu je Model 3 Performance lepší než BMW M3?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 29. dubna 2019, 16:29 Google+

Když Elon Musk v květnu minulého roku ohlašoval parametry nového Modelu 3 Performance, sliboval, že bude lepší a zároveň levnější než BMW M3. A protože M3 je považováno za jedno z nejschopnějších aut ve svém segmentu, rozhodli se lidé z Top Gearu, že tohle tvrzení prověřit v praxi. Ale ještě než se podíváme na výsledky - na koho byste si vsadili vy?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Top Gear srovnal Teslu Model 3 Performance a BMW M3

Top Gear srovnal Teslu Model 3 Performance a BMW M3 | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Rychlý pohled na technické parametry hraje do karet Tesly Model 3. Oproti BMW má vyšší výkon, vyšší točivý moment, lepší akceleraci a také pohon všech kol. M3 má však v rukávu jedno eso, kterým je o 300 kilogramů nižší hmotnost. A ačkoliv se  tenhle parametr často přehlíží, u sportovních vozidel hraje zásadní roli.

Jack Rix, redaktor Top Gearu, se rozhodl podrobit vozy srovnání ve čtyřech disciplínách. Tou první byl tradiční závod ve sprintu na 1/4 míle, který naprosto s přehledem vyhrála Tesla. Tady se ani nedalo očekávat nic jiného. Druhý závod byl na podobné bázi, dával však velkou šanci BMW.

Jednalo se totiž o sprint z 0 na 100 mil v hodině a poté opět na nulu. A ačkoliv dokáže Tesla prudčeji akcelerovat, při brzdění se musí porvat s vyšší hmotností, což nahrávalo právě BMW M3. I v tomto závodě však nakonec zvítězila Tesla, která dokázala závod absolvovat v čase 13,1 sekundy, zatímco BMW to trvalo o 0,7 sekundy déle.

Za stavu 2:0 pro Teslu přišel čas na tradiční okruhový závod na čas. Okruh byl však poměrně komplikovaný a posetý zatáčkami, což opět lehce hrálo do karet BMW, které se díky nižší hmotnosti nemuselo tolik prát s fyzikou. Kombinace vysokého výkonu, pohonu všech kol a nového jízdního režimu Track Mode však pomohla Tesle zdolat trať v čase 1:34,07. BMW M3, se všemi systémy v nejostřejším nastavení, bylo na trati mnohem agilnější a snad i zábavnější, jeho výsledný čas 1:35,96 sekundy však opět nestačil.

Jack si navíc pochvaloval, že díky tichu uvnitř elektromobilu byl schopen mnohem lépe odhadnout množství trakce na pneumatikách. To nebylo u BMW kvůli zvuku motoru možné, nicméně něco nám říká, že ve výsledku mu zvuk motoru určitě tolik nevadil. Spíš našel jeden z mnoha dalších benefitů elektromobility.

Poslední disciplínou pak bylo driftování, během kterého přišlo opět na dost tuhý souboj. S Teslou se totiž i přes její vyšší váhu a pohon všech kol dalo skutečně jezdit bokem, rozhodně to však nebyla taková zábava, jako v BMW. Celkové skóre 3:1 pro Teslu tedy vypadá celkem jasně, ovšem skutečně jsou věci tak jednoduché? 

Záleží na úhlu pohledu a samozřejmě také na tom, co čekáte. Tesla je dokonale civilizované auto, které se dokáže s lehkostí proplétat ulicemi velkoměst a ještě pak zazáří i na okruhu. BMW je sice méně civilizované, nabídne vám však emoce a zábavu, které Tesla ani se svou technickou sofistikovaností konkurovat nemůže. Ostatně i Jack nakonec uznal, že kdyby si mohl zajet poslední kolo na okruhu, vyrazil by za volantem BMW.

zdroj: youtube.com

V každém případě je však před Teslou Model 3 Performance potřeba smeknout. Když Elon Musk na Twitteru psal, že bude lepší než BMW M3, rozhodně nelhal. Tedy alespoň po technické stránce. Ještě letos se však máme dočkat nové generace BMW M3, které by mohlo zvednout hozenou rukavici a předvést pořádné divadlo.

A my jsme si celkem jistí, že Tesla Model 3 bude jedním z prvních rivalů, se kterým budou majitelé nové M3 poměřovat síly. A na tenhle souboj už se velice těšíme.

Vytisknout

Diskuze: Top Gear prověřil tvrzení Elona Muska. Opravdu je Model 3 Performance lepší než BMW M3?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Zcela nový Suzuki Swift

Zcela nový Suzuki Swift, odklon od evropského designu

Ilustrační foto

Kdy (ne)zaplatí vyproštění vozidla pojišťovna?

Toyota vvyvíjí vodíkový Hilux

Toyota dál věří ve vodík, zakládá strategický podnik

Hyundai Ioniq 6

TEST Hyundai Ioniq 6 – když aerodynamika a co nejvyšší dojezd hrají prim

Bezpečná jízda v zimních podmínkách

Pirelli radí, jak jezdit v zimě

Která ojetá auta jsou nejméně populární? (ilustrační foto)

Cebia odhalila další velmi rozšířený podvod s ojetými vozy

Ilustrační foto

Kdo chce odškodnění po srážce se zvěří, musí být připraven

Cestování na čtyřech kolech se stalo synonymem pro svobodu, dobrodružství i nezávislost

Pět nejčastějších omylů spojených se zimní dovolenou v karavanu

Volkswagen ID.7 - premiéra téměř pětimetrového čistě bateriového elektrického sedanu vyšší střední třídy

Potvrzeno. Tohle mluví o elektromobilech v Česku jasně

Hyundai IONIQ 5

TEST Hyundai Ioniq 5 AWD – vetřelec z jiné planety, který překvapí i pozlobí

Toyota

Pět základních smyslů při nehodě nečekaně v ohrožení

DS 4 Crossback 1.5 BlueHDi

Test DS4 Rivoli Cross 1.5 BlueHDi 130 EA8, moře stylu, malá spotřeba

ojetá auta

Situace v Česku na trhu ojetých aut za 9 měsíců letošního roku

Kia Stinger

Kia na českém trhu. Oslava nebo smutek?

Představení Škody Superb 4. generace

Škoda Superb 4. generace: Více prostoru a pohodlí, 6 pohonných jednotek, inovativní systémy

reklama

Doporučujeme

Kim Čong-Un a jeho speciální kolona. Limuzínu s diktátorem obklopují běžící bodyguardi

Svět řeší záhadu: Jak se luxusní Mercedesy dostávají do KLDR?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kdy (ne)zaplatí vyproštění vozidla pojišťovna?

  2. Toyota dál věří ve vodík, zakládá strategický podnik

  3. Zcela nový Suzuki Swift, odklon od evropského designu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud