Top Gear prověřil tvrzení Elona Muska. Opravdu je Model 3 Performance lepší než BMW M3?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 29. dubna 2019, 16:29 Google+

Když Elon Musk v květnu minulého roku ohlašoval parametry nového Modelu 3 Performance, sliboval, že bude lepší a zároveň levnější než BMW M3. A protože M3 je považováno za jedno z nejschopnějších aut ve svém segmentu, rozhodli se lidé z Top Gearu, že tohle tvrzení prověřit v praxi. Ale ještě než se podíváme na výsledky - na koho byste si vsadili vy?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Top Gear srovnal Teslu Model 3 Performance a BMW M3

Top Gear srovnal Teslu Model 3 Performance a BMW M3 | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Rychlý pohled na technické parametry hraje do karet Tesly Model 3. Oproti BMW má vyšší výkon, vyšší točivý moment, lepší akceleraci a také pohon všech kol. M3 má však v rukávu jedno eso, kterým je o 300 kilogramů nižší hmotnost. A ačkoliv se  tenhle parametr často přehlíží, u sportovních vozidel hraje zásadní roli.

Jack Rix, redaktor Top Gearu, se rozhodl podrobit vozy srovnání ve čtyřech disciplínách. Tou první byl tradiční závod ve sprintu na 1/4 míle, který naprosto s přehledem vyhrála Tesla. Tady se ani nedalo očekávat nic jiného. Druhý závod byl na podobné bázi, dával však velkou šanci BMW.

Jednalo se totiž o sprint z 0 na 100 mil v hodině a poté opět na nulu. A ačkoliv dokáže Tesla prudčeji akcelerovat, při brzdění se musí porvat s vyšší hmotností, což nahrávalo právě BMW M3. I v tomto závodě však nakonec zvítězila Tesla, která dokázala závod absolvovat v čase 13,1 sekundy, zatímco BMW to trvalo o 0,7 sekundy déle.

Za stavu 2:0 pro Teslu přišel čas na tradiční okruhový závod na čas. Okruh byl však poměrně komplikovaný a posetý zatáčkami, což opět lehce hrálo do karet BMW, které se díky nižší hmotnosti nemuselo tolik prát s fyzikou. Kombinace vysokého výkonu, pohonu všech kol a nového jízdního režimu Track Mode však pomohla Tesle zdolat trať v čase 1:34,07. BMW M3, se všemi systémy v nejostřejším nastavení, bylo na trati mnohem agilnější a snad i zábavnější, jeho výsledný čas 1:35,96 sekundy však opět nestačil.

Jack si navíc pochvaloval, že díky tichu uvnitř elektromobilu byl schopen mnohem lépe odhadnout množství trakce na pneumatikách. To nebylo u BMW kvůli zvuku motoru možné, nicméně něco nám říká, že ve výsledku mu zvuk motoru určitě tolik nevadil. Spíš našel jeden z mnoha dalších benefitů elektromobility.

Poslední disciplínou pak bylo driftování, během kterého přišlo opět na dost tuhý souboj. S Teslou se totiž i přes její vyšší váhu a pohon všech kol dalo skutečně jezdit bokem, rozhodně to však nebyla taková zábava, jako v BMW. Celkové skóre 3:1 pro Teslu tedy vypadá celkem jasně, ovšem skutečně jsou věci tak jednoduché? 

Záleží na úhlu pohledu a samozřejmě také na tom, co čekáte. Tesla je dokonale civilizované auto, které se dokáže s lehkostí proplétat ulicemi velkoměst a ještě pak zazáří i na okruhu. BMW je sice méně civilizované, nabídne vám však emoce a zábavu, které Tesla ani se svou technickou sofistikovaností konkurovat nemůže. Ostatně i Jack nakonec uznal, že kdyby si mohl zajet poslední kolo na okruhu, vyrazil by za volantem BMW.

zdroj: youtube.com

V každém případě je však před Teslou Model 3 Performance potřeba smeknout. Když Elon Musk na Twitteru psal, že bude lepší než BMW M3, rozhodně nelhal. Tedy alespoň po technické stránce. Ještě letos se však máme dočkat nové generace BMW M3, které by mohlo zvednout hozenou rukavici a předvést pořádné divadlo.

A my jsme si celkem jistí, že Tesla Model 3 bude jedním z prvních rivalů, se kterým budou majitelé nové M3 poměřovat síly. A na tenhle souboj už se velice těšíme.

Vytisknout

Diskuze: Top Gear prověřil tvrzení Elona Muska. Opravdu je Model 3 Performance lepší než BMW M3?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

reklama

Doporučujeme

Kim Čong-Un a jeho speciální kolona. Limuzínu s diktátorem obklopují běžící bodyguardi

Svět řeší záhadu: Jak se luxusní Mercedesy dostávají do KLDR?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud