Elektrický Volkswagen nemá stále dost. Jaká je další výzva?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 25. dubna 2019, 13:59 Google+

Závodní elektrický prototyp Volkswagen I.D. R je skutečně úchvatný stroj, se kterým má automobilka dost vysoké cíle. Po stanovení nového rychlostního rekordu na světoznámém závodu Pikes Pkeak následuje německý okruh Nürburgring, kde by chtěl jezdec Romain Dumas svůj úspěch zopakovat. Kvůli tomu však bylo potřeba vůz ještě patřičně upravit.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Elektrický závodní prototyp Volkswagen I.D. R je připraven na rekordní kolo na náročném okruhu Nürburgring

Elektrický závodní prototyp Volkswagen I.D. R je připraven na rekordní kolo na náročném okruhu Nürburgring | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Jízda po Nürburgring bude klást na vůz zcela jiné nároky, což samozřejmě znamenalo důkladnou technickou přípravu. Zatímco na Pikes Peak bylo kvůli obrovskému převýšení potřeba počítat s dostatečným přítlakem, na Nürburgringu bude větší roli hrá rychlost, což vedlo k zásadnímu přepracování aerodynamických komponent vozu.

Jak uvedl François-Xavier Demaison, technický ředitel oddělení Volkswagen Motorsport, I.D. R bude muset jet průměrnou rychlostí přes 180 km/h. aby mělo šanci zlomit rekord. Díky úpravě aerodynamiky a pohonného systému by však vůz měl být schopen dosahovat rychlosti až 270 km/h na rovinkách.

Zatímco úpravy aerodynamiky by měly částečně vycházet z poznatků získaných ze závodů Formule 1, úpravy pohonné soustavy se měly soustředit především na specifika okruhu. Technici tak optimalizovali energetický management vozu kontrolující výkon elektromotorů a vyladili regenerativní brzdění.

Samotná technika vozu měla zůstat zachována, což znamená kombinovaný výkon 500 kW (680 k), točivý moment 650 Nm a samozřejmě pohon všech kol. Díky této konfiguraci by měl být vůz schopen akcelerovat z 0 na 100 km/h během 2.25 sekund a maximální rychlost by měla dosahovat až 270 km/h.

Absolutní rekord na Nürburgring drží závodní speciál Porsche 919 Hybrid Evo, které dokázal pilot Timo Bernhard provést náročnou tratí v čase 5 minut a 19,55 sekund. Zda si Volkswagen troufne na tento rekord sice nevíme, určitě se však pokusí překonat čas nejrychlejšího elektromobilu. Tím je od roku 2019 čínský vůz NIO EP9, který se tratí prohnal v čase 6 minut a 45,90 sekund.

zdroj: facebook

Je jisté, že technici i samotný pilot udělali pro úspěch na trati maximum. Dnes navíc Romain Dumas začal trénovat s vozem přímo na okruhu a na světlo se pomalu začínají dostávat první videa, na kterých je dobře vidět, jak rychlé umí I.D. R být.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Elektrický Volkswagen nemá stále dost. Jaká je další výzva?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

BMW řady 7

Nové BMW i7S, 680 elektrických koní s dojezdem 600 km

Mazda Vision Coupe Concept

Reinkarnace RX-8, nové coupé od Mazdy má nabídnout 350 koní a pohon zadních kol

Filtry pevných částic u benzínových motorů (GPF) se začaly montovat do vozů pro EU na podzim roku 2018

Filtry u benzinových motorů (GPF). Musí se vypalovat nebo ne?

Která ojetá auta jsou nejméně populární? (ilustrační foto)

Historii vozu může prověřit každý prodejce. Kdo nechce, může skrývat podvody

Ilustrační foto

NENECHTE SE OŠKUBAT! Na odškodnění mají právo zranění i pozůstalí. Jak na to?

3/4 žen se vidí koncentrovanými a odpovědnými řidičkami

Ženy za volantem. Co na sebe samy PRÁSKLY?

Toyota Mirai

Vodíková auta mají ve světě podporu. A situace u nás?

Honda e

Honda e, digitální retro za pořádný balík peněz

Volkswagen Passat GTE

Nový Volkswagen Passat je v prodeji. Cena začíná na 750 000 Kč

Ferrari Purosangue tak, jak si jej představuje britský magazín Autocar

Ferrari pracuje na SUV! Technický ředitel Leiters prozradil něco ze zákulisí

reklama

Doporučujeme

Uniklé fotografie osmé generace Volkswagenu Golf (YouTube/Dmitry Force)

Nový Golf má zpoždění. Šéf VW Stackmann promluvil o důvodech

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Lamborghini Sian? Nejsilnější LAMBO všech dob!

  2. Reinkarnace RX-8, nové coupé od Mazdy má nabídnout 350 koní a pohon zadních kol

  3. Ferrari pracuje na SUV! Technický ředitel Leiters prozradil něco ze zákulisí

  4. Honda e, digitální retro za pořádný balík peněz

  5. Nové Mitsubishi L200: FARMÁŘI BEDLIVĚ ČTĚTE!

  6. Výkonná R-verze Volkswagenu ID.3 by měla přijít do pěti let

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud