Elektrický Volkswagen nemá stále dost. Jaká je další výzva?

Elektrický závodní prototyp Volkswagen I.D. R je připraven na rekordní kolo na náročném okruhu Nürburgring
Elektrický závodní prototyp Volkswagen I.D. R je připraven na rekordní kolo na náročném okruhu Nürburgring, foto: Volkswagen
Antonín Marek , AutoRoad.cz 25. dubna 2019 13:59
Sdílej:

Závodní elektrický prototyp Volkswagen I.D. R je skutečně úchvatný stroj, se kterým má automobilka dost vysoké cíle. Po stanovení nového rychlostního rekordu na světoznámém závodu Pikes Pkeak následuje německý okruh Nürburgring, kde by chtěl jezdec Romain Dumas svůj úspěch zopakovat. Kvůli tomu však bylo potřeba vůz ještě patřičně upravit.

Jízda po Nürburgring bude klást na vůz zcela jiné nároky, což samozřejmě znamenalo důkladnou technickou přípravu. Zatímco na Pikes Peak bylo kvůli obrovskému převýšení potřeba počítat s dostatečným přítlakem, na Nürburgringu bude větší roli hrá rychlost, což vedlo k zásadnímu přepracování aerodynamických komponent vozu.

Jak uvedl François-Xavier Demaison, technický ředitel oddělení Volkswagen Motorsport, I.D. R bude muset jet průměrnou rychlostí přes 180 km/h. aby mělo šanci zlomit rekord. Díky úpravě aerodynamiky a pohonného systému by však vůz měl být schopen dosahovat rychlosti až 270 km/h na rovinkách.

Zatímco úpravy aerodynamiky by měly částečně vycházet z poznatků získaných ze závodů Formule 1, úpravy pohonné soustavy se měly soustředit především na specifika okruhu. Technici tak optimalizovali energetický management vozu kontrolující výkon elektromotorů a vyladili regenerativní brzdění.

Samotná technika vozu měla zůstat zachována, což znamená kombinovaný výkon 500 kW (680 k), točivý moment 650 Nm a samozřejmě pohon všech kol. Díky této konfiguraci by měl být vůz schopen akcelerovat z 0 na 100 km/h během 2.25 sekund a maximální rychlost by měla dosahovat až 270 km/h.

Absolutní rekord na Nürburgring drží závodní speciál Porsche 919 Hybrid Evo, které dokázal pilot Timo Bernhard provést náročnou tratí v čase 5 minut a 19,55 sekund. Zda si Volkswagen troufne na tento rekord sice nevíme, určitě se však pokusí překonat čas nejrychlejšího elektromobilu. Tím je od roku 2019 čínský vůz NIO EP9, který se tratí prohnal v čase 6 minut a 45,90 sekund.

Je jisté, že technici i samotný pilot udělali pro úspěch na trati maximum. Dnes navíc Romain Dumas začal trénovat s vozem přímo na okruhu a na světlo se pomalu začínají dostávat první videa, na kterých je dobře vidět, jak rychlé umí I.D. R být.

Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?