Na světě existuje jen pár automobilů, které se nesmazatelně zapsaly do dějin lidstva. Jedním z nich je i prezidentská limuzína Lincoln Continental X-100, se kterou se v roce 1963 vydal americký prezident John Fitzgerald Kennedy na svou poslední cestu Dallasem. A právě dokonalá replika tohoto vozu je nyní k mání na eBay.
O atentátu na amerického prezidenta Johna F. Kennedyho, který se uskutečnil 22. listopadu 1963 v Dallasu, slyšel snad každý. A řada z nás nejspíš viděla i fotografie a videozáznamy, které byly pořízeny krátce před osudnými výstřely. Prezident Kennedy je na nich zachycen v otevřené limuzíně, kterou byl právě prezidentský Lincoln Continental z roku 1961 v úpravě X-100.
A zatímco originál tohoto vozu je vystaven v muzeu Henry Forda v americkém Michiganu, na eBay se objevila jeho téměř přesná replika. Jejím základem je sice vůz vyrobený v roce 1963, nicméně na první pohled jsou rozdíly mezi originálem a touto replikou téměř neznatelné.
Kabriolet dostal prodloužený rozvor a speciální zadní nárazník s nášlapy a madly na víku kufru pro členy tajné služby. Na bocích můžeme vidět znak hlavy státu, vpředu nechybí vlajky a ani malé odznaky Hess & Eisenhardt. Úpravce se skutečně zaměřil na každý detail a to včetně speciálních poklic na kolech, které pochází z Lincolnu Premiere 1957 a objevily se i na originální prezidentské limuzíně z roku 1961.
Své předlohy se věrně drží i interiér vozu. Vpředu můžeme vidět kromě vysílačky i ovládání sirény a výstražných světel, které byly elegantně integrovány do předního chromovaného nárazníku. Za přední lavicí jsou umístěny dvě menší sedačky, na kterých seděli v době atentátu guvernér státu Texas s manželkou a vzadu je opět umístěna pohodlná lavice, na které seděl prezident Kennedy se svou ženou.
Pod přední kapotou se ukrývá 7.0 litrový motor V8, který byl spojen s automatickou třístupňovou převodovkou. Tyto motory se během let vyráběly v několika výkonnostních konfiguracích, takže výkon se mohl pohybovat od 315 až po 370 koní. Poháněna byla samozřejmě zadní náprava.
Zajímavým paradoxem je skutečnost, že tato replika vypadá výrazně lépe, než prezidentský originál. Ten se totiž v roce 1964 vrátil do služby, tentokrát už ale s neprůstřelným plátováním, neprůstřelnými skly a samozřejmě s pevnou střechou.
Lyndon B. Johnson, nástupce Kennedyho v úřadu prezidenta, navíc nechal vůz nalakovat z elegantní modré (kterou si vybral Kennedy) na černou. V této podobě pak vůz využívali ještě prezidenti Nixon, Ford a Carter a to až do roku 1977. Poté vůz zamířil do muzea.
Pokud tedy chcete mít přesnou repliku limuzíny, ve které byl spáchán jeden z nejznámějších a nejdiskutovanějších atentátů historie, je tento vůz na eBay zřejmě tou nejlepší možností. Jen se připravte, že tahle sranda také něco stojí. Před přestavbou totiž vůz prošel rozsáhlým servisem a díky tomu je dnes v naprosto perfektním stavu. A tomu odpovídá i cena 125 000 dolarů, tedy cca 2.8 milionu korun.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.