Chcete si koupit nové auto do půl milionu ale Škoda Scala je pro vás moc malá? Za stejnou částku si můžete pořídit vůz, který nabídne mnohem více prostoru a kromě toho s ním projedete i tankodrom, nebo přebrodíte řeku.
Představa pick-upu je v Evropě trochu odlišná od ostatních kontinentů, místní si pod tímto označením představí spíše vozy typu Felicia Pick-up nebo Logan Pick-up, tedy se samonosnou karosérií. Velké terénní pick-upy na rámu se ale poslední dobou zabydlují i zde, poté co zcela pokořily USA, Austrálii nebo Thajsko. Nabídka v EU není až tak široká a ceny podobných vozů jsou stále příliš vysoké na to, aby se staly tak populární jako ve jmenovaných zemích. Zřejmě nejlevnější pick-up, který nemá základ v běžném osobáku, je ale cenově na podobné úrovni jako Škoda Scala.
Je asi zřejmé, že takto levný vůz nebude pocházet od žádné v Evropě dlouho zavedené značky. Vyrábí jej ale čínský Great Wall, který je jednou z mála tamních automobilek, které se podařilo uchytit i na náročných trzích jako je EU nebo Austrálie. Největší čínský výrobce SUV a pick-upů se v Evropě uchytil zejména v Itálii a Británii, kde už prodal desítky tisíc svých modelů v několika generacích.
Great Wall Steed 6 je evropskou verzí modelu známého na jiných trzích jako Wingle 6 a v Číně jako Changcheng Fengjun 6. Největší pick-up v nabídce značky se začal prodávat v roce 2014 a narozdíl od předchůdců už technicky nevychází z postaršího Isuzu Rodeo. Přístup je tradiční, tedy karosérie na rámu, s možností různých nástaveb namísto klasické korby.
Také designově je Great Wall Steed 6 svébytným vozem, který využívá podobný přístup jako zahraniční konkurence, tedy detaily jako masivní maska nebo ochranný rám na korbě, není však kopií žádného existujícího modelu. Stejně jako exteriér i interiér je spíše konzervativní, podle recenzí zahraničních kolegů má ale kvalitní zpracování i materiály a snese srovnání i dražšími vozy zavedených značek. Ve vyšších specifikacích také můžete počítat s bohatou výbavou, včetně velkého dotekového displeje, automatické klimatizace, tempomatu nebo koženého čalounění.
Všechny Steedy 6 dostávají od základu pohon všech kol, na výběr je pouze jeden motor a manuální pětistupňová převodovka. Zvolit si ale můžete běžnou benzínovou verzi, nebo kombinaci s pohonem na LPG. Motor je však největší slabina jinak povedeného vozu. Čtyřválec o objemu 2,4 litru, původem od Mitsubishi, poskytuje jen 90 kW a točivý moment 200 Nm. Na téměř dvě tuny těžký vůz tedy dost podvyživená jednotka, kvůli které může Steed 6 táhnout jen 2 tuny.
Pro čínský pick-up ale mluví jeho cena, za základní výbavu Work dáte v Itálii 15500 Eur bez DPH, tedy 399 tisíc Kč. Úplný základ má nárazníky pouze v černé barvě, vypadá tak trochu jako Fabia Junior. Můžete ale předstírat, že jde o agresivní terénní oplastování, nebo za příplatek 150 EUR pořídit nárazníky v barvě karosérie. Nejvybavenější variantu Premium pak dostanete od 18500 EUR, tedy asi 476 tisíc Kč, můžete si ale připlatit za výbavu jak vestavěnou GPS nebo různé kryty na korbu. S přihlášením v Česku samozřejmě nebudete mít žádné problémy, jak dokazují kusy už jezdící na našich cestách s českými RZ.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.