Chcete si koupit nové auto do půl milionu ale Škoda Scala je pro vás moc malá? Za stejnou částku si můžete pořídit vůz, který nabídne mnohem více prostoru a kromě toho s ním projedete i tankodrom, nebo přebrodíte řeku.
Představa pick-upu je v Evropě trochu odlišná od ostatních kontinentů, místní si pod tímto označením představí spíše vozy typu Felicia Pick-up nebo Logan Pick-up, tedy se samonosnou karosérií. Velké terénní pick-upy na rámu se ale poslední dobou zabydlují i zde, poté co zcela pokořily USA, Austrálii nebo Thajsko. Nabídka v EU není až tak široká a ceny podobných vozů jsou stále příliš vysoké na to, aby se staly tak populární jako ve jmenovaných zemích. Zřejmě nejlevnější pick-up, který nemá základ v běžném osobáku, je ale cenově na podobné úrovni jako Škoda Scala.
Je asi zřejmé, že takto levný vůz nebude pocházet od žádné v Evropě dlouho zavedené značky. Vyrábí jej ale čínský Great Wall, který je jednou z mála tamních automobilek, které se podařilo uchytit i na náročných trzích jako je EU nebo Austrálie. Největší čínský výrobce SUV a pick-upů se v Evropě uchytil zejména v Itálii a Británii, kde už prodal desítky tisíc svých modelů v několika generacích.
Great Wall Steed 6 je evropskou verzí modelu známého na jiných trzích jako Wingle 6 a v Číně jako Changcheng Fengjun 6. Největší pick-up v nabídce značky se začal prodávat v roce 2014 a narozdíl od předchůdců už technicky nevychází z postaršího Isuzu Rodeo. Přístup je tradiční, tedy karosérie na rámu, s možností různých nástaveb namísto klasické korby.
Také designově je Great Wall Steed 6 svébytným vozem, který využívá podobný přístup jako zahraniční konkurence, tedy detaily jako masivní maska nebo ochranný rám na korbě, není však kopií žádného existujícího modelu. Stejně jako exteriér i interiér je spíše konzervativní, podle recenzí zahraničních kolegů má ale kvalitní zpracování i materiály a snese srovnání i dražšími vozy zavedených značek. Ve vyšších specifikacích také můžete počítat s bohatou výbavou, včetně velkého dotekového displeje, automatické klimatizace, tempomatu nebo koženého čalounění.
Všechny Steedy 6 dostávají od základu pohon všech kol, na výběr je pouze jeden motor a manuální pětistupňová převodovka. Zvolit si ale můžete běžnou benzínovou verzi, nebo kombinaci s pohonem na LPG. Motor je však největší slabina jinak povedeného vozu. Čtyřválec o objemu 2,4 litru, původem od Mitsubishi, poskytuje jen 90 kW a točivý moment 200 Nm. Na téměř dvě tuny těžký vůz tedy dost podvyživená jednotka, kvůli které může Steed 6 táhnout jen 2 tuny.
Pro čínský pick-up ale mluví jeho cena, za základní výbavu Work dáte v Itálii 15500 Eur bez DPH, tedy 399 tisíc Kč. Úplný základ má nárazníky pouze v černé barvě, vypadá tak trochu jako Fabia Junior. Můžete ale předstírat, že jde o agresivní terénní oplastování, nebo za příplatek 150 EUR pořídit nárazníky v barvě karosérie. Nejvybavenější variantu Premium pak dostanete od 18500 EUR, tedy asi 476 tisíc Kč, můžete si ale připlatit za výbavu jak vestavěnou GPS nebo různé kryty na korbu. S přihlášením v Česku samozřejmě nebudete mít žádné problémy, jak dokazují kusy už jezdící na našich cestách s českými RZ.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.