Chcete si koupit nové auto do půl milionu ale Škoda Scala je pro vás moc malá? Za stejnou částku si můžete pořídit vůz, který nabídne mnohem více prostoru a kromě toho s ním projedete i tankodrom, nebo přebrodíte řeku.
Představa pick-upu je v Evropě trochu odlišná od ostatních kontinentů, místní si pod tímto označením představí spíše vozy typu Felicia Pick-up nebo Logan Pick-up, tedy se samonosnou karosérií. Velké terénní pick-upy na rámu se ale poslední dobou zabydlují i zde, poté co zcela pokořily USA, Austrálii nebo Thajsko. Nabídka v EU není až tak široká a ceny podobných vozů jsou stále příliš vysoké na to, aby se staly tak populární jako ve jmenovaných zemích. Zřejmě nejlevnější pick-up, který nemá základ v běžném osobáku, je ale cenově na podobné úrovni jako Škoda Scala.
Je asi zřejmé, že takto levný vůz nebude pocházet od žádné v Evropě dlouho zavedené značky. Vyrábí jej ale čínský Great Wall, který je jednou z mála tamních automobilek, které se podařilo uchytit i na náročných trzích jako je EU nebo Austrálie. Největší čínský výrobce SUV a pick-upů se v Evropě uchytil zejména v Itálii a Británii, kde už prodal desítky tisíc svých modelů v několika generacích.
Great Wall Steed 6 je evropskou verzí modelu známého na jiných trzích jako Wingle 6 a v Číně jako Changcheng Fengjun 6. Největší pick-up v nabídce značky se začal prodávat v roce 2014 a narozdíl od předchůdců už technicky nevychází z postaršího Isuzu Rodeo. Přístup je tradiční, tedy karosérie na rámu, s možností různých nástaveb namísto klasické korby.
Také designově je Great Wall Steed 6 svébytným vozem, který využívá podobný přístup jako zahraniční konkurence, tedy detaily jako masivní maska nebo ochranný rám na korbě, není však kopií žádného existujícího modelu. Stejně jako exteriér i interiér je spíše konzervativní, podle recenzí zahraničních kolegů má ale kvalitní zpracování i materiály a snese srovnání i dražšími vozy zavedených značek. Ve vyšších specifikacích také můžete počítat s bohatou výbavou, včetně velkého dotekového displeje, automatické klimatizace, tempomatu nebo koženého čalounění.
Všechny Steedy 6 dostávají od základu pohon všech kol, na výběr je pouze jeden motor a manuální pětistupňová převodovka. Zvolit si ale můžete běžnou benzínovou verzi, nebo kombinaci s pohonem na LPG. Motor je však největší slabina jinak povedeného vozu. Čtyřválec o objemu 2,4 litru, původem od Mitsubishi, poskytuje jen 90 kW a točivý moment 200 Nm. Na téměř dvě tuny těžký vůz tedy dost podvyživená jednotka, kvůli které může Steed 6 táhnout jen 2 tuny.
Pro čínský pick-up ale mluví jeho cena, za základní výbavu Work dáte v Itálii 15500 Eur bez DPH, tedy 399 tisíc Kč. Úplný základ má nárazníky pouze v černé barvě, vypadá tak trochu jako Fabia Junior. Můžete ale předstírat, že jde o agresivní terénní oplastování, nebo za příplatek 150 EUR pořídit nárazníky v barvě karosérie. Nejvybavenější variantu Premium pak dostanete od 18500 EUR, tedy asi 476 tisíc Kč, můžete si ale připlatit za výbavu jak vestavěnou GPS nebo různé kryty na korbu. S přihlášením v Česku samozřejmě nebudete mít žádné problémy, jak dokazují kusy už jezdící na našich cestách s českými RZ.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?