Renault patří k evropským premiantům v prodeji elektrických vozů zejména díky modelu Zoe. Nově představená dodávka Renault EZ-FLEX může bilanci firmy ještě vylepšit.
Pokud budeme brát celou alianci Renault-Nissan-Mitsubishi, máme dokonce největšího světového výrobce elektromobilů. Kromě osobních elektromobilů se Renault věnuje také užitkovým vozům. V současné nabídce Renaultu najdeme elektrické Kangoo, Master a kupodivu také užitkovou verzi vozítka Twizy.
Nově představený Renault EZ-FLEX je narozdíl od elektrických dodávek Renaultu už od počátku zamýšlen jako čistě elektrický automobil. To znamená jiný přístup k designu a také rozvržení auta. Díky umístění baterie i motoru do podvozku se Renaultu podařilo vytvořit vůz s téměř perfektním využitím prostoru a minimálním půdorysem.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Záměrem nové dodávky je využití v městech jako rozvážkové vozidlo, pro tzv. rozvoz na poslední míli. I přes miniaturní rozměry, EZ-FLEx je dlouhý 3,86 metru, široký 1,65 metru a vysoký 1,88 metru, nabízí tři metry krychlové místa pro zboží. Kromě toho nabízí rozsáhlé možnosti konfigurace zadní části, dle přání klientů.
Mnoho technických údajů Renault neudává, dojezd malého vozidla je ale 150 kilometrů, což by mělo bohatě stačit pro zamýšlené účely, podobné vozy denně ujedou jen kolem 50 kilometrů. Poloměr otáčení je jen 4,5 metru a řidič má z kabiny skvělý výhled, i přístup do kabiny, díky široce otevíratelným dveřím.
Renault plánuje postavit 12 dodávek EZ-FLEX a nabídnout je firmám, živnostníkům a městům v Evropě na dvouleté období. Během toho budou všemožnými senzory vybavené dodávky zjišťovat informace o počtu ujetých kolometrů, spotřebě, zastavení, otevírání dvěří apod. Tato data pak automobilka využije pro další vývoj svého užitkového elektromobilu, aby co nejlépe vyhovoval reálným podmínkám využití.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.