Renault patří k evropským premiantům v prodeji elektrických vozů zejména díky modelu Zoe. Nově představená dodávka Renault EZ-FLEX může bilanci firmy ještě vylepšit.
Pokud budeme brát celou alianci Renault-Nissan-Mitsubishi, máme dokonce největšího světového výrobce elektromobilů. Kromě osobních elektromobilů se Renault věnuje také užitkovým vozům. V současné nabídce Renaultu najdeme elektrické Kangoo, Master a kupodivu také užitkovou verzi vozítka Twizy.
Nově představený Renault EZ-FLEX je narozdíl od elektrických dodávek Renaultu už od počátku zamýšlen jako čistě elektrický automobil. To znamená jiný přístup k designu a také rozvržení auta. Díky umístění baterie i motoru do podvozku se Renaultu podařilo vytvořit vůz s téměř perfektním využitím prostoru a minimálním půdorysem.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Záměrem nové dodávky je využití v městech jako rozvážkové vozidlo, pro tzv. rozvoz na poslední míli. I přes miniaturní rozměry, EZ-FLEx je dlouhý 3,86 metru, široký 1,65 metru a vysoký 1,88 metru, nabízí tři metry krychlové místa pro zboží. Kromě toho nabízí rozsáhlé možnosti konfigurace zadní části, dle přání klientů.
Mnoho technických údajů Renault neudává, dojezd malého vozidla je ale 150 kilometrů, což by mělo bohatě stačit pro zamýšlené účely, podobné vozy denně ujedou jen kolem 50 kilometrů. Poloměr otáčení je jen 4,5 metru a řidič má z kabiny skvělý výhled, i přístup do kabiny, díky široce otevíratelným dveřím.
Renault plánuje postavit 12 dodávek EZ-FLEX a nabídnout je firmám, živnostníkům a městům v Evropě na dvouleté období. Během toho budou všemožnými senzory vybavené dodávky zjišťovat informace o počtu ujetých kolometrů, spotřebě, zastavení, otevírání dvěří apod. Tato data pak automobilka využije pro další vývoj svého užitkového elektromobilu, aby co nejlépe vyhovoval reálným podmínkám využití.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?