Renault patří k evropským premiantům v prodeji elektrických vozů zejména díky modelu Zoe. Nově představená dodávka Renault EZ-FLEX může bilanci firmy ještě vylepšit.
Pokud budeme brát celou alianci Renault-Nissan-Mitsubishi, máme dokonce největšího světového výrobce elektromobilů. Kromě osobních elektromobilů se Renault věnuje také užitkovým vozům. V současné nabídce Renaultu najdeme elektrické Kangoo, Master a kupodivu také užitkovou verzi vozítka Twizy.
Nově představený Renault EZ-FLEX je narozdíl od elektrických dodávek Renaultu už od počátku zamýšlen jako čistě elektrický automobil. To znamená jiný přístup k designu a také rozvržení auta. Díky umístění baterie i motoru do podvozku se Renaultu podařilo vytvořit vůz s téměř perfektním využitím prostoru a minimálním půdorysem.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Záměrem nové dodávky je využití v městech jako rozvážkové vozidlo, pro tzv. rozvoz na poslední míli. I přes miniaturní rozměry, EZ-FLEx je dlouhý 3,86 metru, široký 1,65 metru a vysoký 1,88 metru, nabízí tři metry krychlové místa pro zboží. Kromě toho nabízí rozsáhlé možnosti konfigurace zadní části, dle přání klientů.
Mnoho technických údajů Renault neudává, dojezd malého vozidla je ale 150 kilometrů, což by mělo bohatě stačit pro zamýšlené účely, podobné vozy denně ujedou jen kolem 50 kilometrů. Poloměr otáčení je jen 4,5 metru a řidič má z kabiny skvělý výhled, i přístup do kabiny, díky široce otevíratelným dveřím.
Renault plánuje postavit 12 dodávek EZ-FLEX a nabídnout je firmám, živnostníkům a městům v Evropě na dvouleté období. Během toho budou všemožnými senzory vybavené dodávky zjišťovat informace o počtu ujetých kolometrů, spotřebě, zastavení, otevírání dvěří apod. Tato data pak automobilka využije pro další vývoj svého užitkového elektromobilu, aby co nejlépe vyhovoval reálným podmínkám využití.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.