Že bude nová Jawa úspěch bylo jasné už od představení tří novinek na podzim loňského roku. Atraktivní a levné modely české značky ale vyvolaly takovou lavinu zájmu, že to výrobci přineslo nečekané problémy.
Znovuzrozená Jawa ve své nové domovině ihned po představení strhla obrovskou pozornost a nejen tam. Není se ostatně čemu divit, všechny tři nové modely bodují povedeným retro designem i nízkou cenou. Technika je ovšem moderní, pod jejich kapotami se ukrývá moderní čtyřtaktní vodou chlazený motor s rozvodem DOHC, jehož vývoj probíhal údajně i v Itálii. Vzhled motoru byl upraven tak, aby připomínal staré vzduchem chlazené jednotky. Na ty má ostatně odkazovat i dvojice koncovek výfuku, jehož zvuk byl laděn tak, aby připomínal staré dvoutakty.
Modely Jawa a Jawa 42 mají objem 293 ccm a výkon okolo 27 koní a 28 Nm. Stylový bobber Perak by měl dostat motor převrtaný na 334 ccm, jehož výkon se má pohybovat okolo 30 koní a 31 Nm. Oba motory jsou spárovány s manuální šestistupňovou převodovkou a nechybí jim ani ABS.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Problémem je tak paradoxně až příliš velký zájem a možná příliš rychlá expanze. Indická Jawa, která patří pod mohutný koncern Mahindra, totiž během posledních pár měsíců otevírala nové showroomy jako zběsilá, před pár dny tak otevřela už svůj stý. Dohromady už tak má své zastoupení v 77 městech Indie a všude se setkává s podobným nadšením.
Zároveň ale má Jawa problém rozjet produkci na požadovanou kvantitu, výroba se rozjela teprve v březnu a firma má k dispozici jedinou továrnu, produkující první dva modely znovuzrozené značky. O zpožděních souvisejících s dodávkami nových motorek firma informovala už koncem loňského roku, kdy bylo otevřeno jen deset showroomu. Nově příchozí zájemci si tak v případě objednání Jawy musí počkat 5-9 měsíců. Jawa přitom i nadále přijímá nové objednávky a dále rozšiřuje svou distribuční síť, pokud tedy nerozšíří své výrobní kapacity, bude tento problém do budoucna ještě významnější. Původní prohlášení Jawy mluvily o plánu vyrobit a dodat přes 90 tisíc kusů motorek do konce roku.
Jedním z kroků, který indická Jawa provedla, je ale zpoždění oficiálního uvedení bobberu Perak do prodeje, ten se tak má nově představit až v září. Také v jeho případě se dá počítat s obrovským zájmem, Jawa tedy do té doby musí vyřešit své kapacitní problémy.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.