Automobilka Ford si brzy připomene 55 let od premiéry Fordu Mustang, jednoho z nejikoničtějších automobilů historie a v poslední generaci také nejpopulárnějšího sportovního kupé na světě. Automobilka má přitom k oslavám skutečně pádný důvod, neboť Mustang si tento statut drží již čtvrtým rokem v řadě.
Během uplynulého roku se automobilce podařilo prodat celkově 113 066 kusů Fordu Mustang, což je skutečně úspěch. Tržby v Evropě přitom vzrostly o více než 27 % a tržní podíl se v roce 2018 zvýšil oproti roku předchozímu o polovinu. Tedy na výsledných 15,4 %.
Mustang samozřejmě bodoval i na domácím trhu, tedy v USA, kde bylo prodáno 75 842 kusů. A to včetně nového modelu Bullit, který vzdává hold filmové klasice z konce šedesátých let. Úspěchy však Mustang slavil i ve Velké Británii, kde se prodalo 2 323 kusů. To možná nezní jako mnoho, přesto to znamená pětiprocentní nárůst.
„Když Ford přes 55 uvedl na trh model Mustang, byla to trefa do černého," uvedl Jim Farley, prezident Fordu pro globální trhy. „Nic neříká 'svoboda, vítr ve vlasech a radost z jízdy' jako Mustang; je to ikona. Není nic lepšího, než řev jeho V8 v jarní den. Není divu, že je to nejpopulárnější sportovní kupé na trhu."
Šestá generace Fordu Mustang už je na trhu od roku 2015, prodává se na 146 různých trzích a za tu dobu se podařilo prodat přes 500 000 kusů. A zhruba 45 000 z nich se prodalo v Evropě, kde je v posledních letech Mustang nesmírně populárním.
To ostatně potvrzují i údaje, podle kterých je Mustang nejpopulárnějším sportovním kupé hned ve 20 různých zemích na starém kontinentu. A to včetně Česka, Německa, Francie, Švédska, Polska, Řecka, Irska nebo Německa.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?