Automobilka Ford si brzy připomene 55 let od premiéry Fordu Mustang, jednoho z nejikoničtějších automobilů historie a v poslední generaci také nejpopulárnějšího sportovního kupé na světě. Automobilka má přitom k oslavám skutečně pádný důvod, neboť Mustang si tento statut drží již čtvrtým rokem v řadě.
Během uplynulého roku se automobilce podařilo prodat celkově 113 066 kusů Fordu Mustang, což je skutečně úspěch. Tržby v Evropě přitom vzrostly o více než 27 % a tržní podíl se v roce 2018 zvýšil oproti roku předchozímu o polovinu. Tedy na výsledných 15,4 %.
Mustang samozřejmě bodoval i na domácím trhu, tedy v USA, kde bylo prodáno 75 842 kusů. A to včetně nového modelu Bullit, který vzdává hold filmové klasice z konce šedesátých let. Úspěchy však Mustang slavil i ve Velké Británii, kde se prodalo 2 323 kusů. To možná nezní jako mnoho, přesto to znamená pětiprocentní nárůst.
„Když Ford přes 55 uvedl na trh model Mustang, byla to trefa do černého," uvedl Jim Farley, prezident Fordu pro globální trhy. „Nic neříká 'svoboda, vítr ve vlasech a radost z jízdy' jako Mustang; je to ikona. Není nic lepšího, než řev jeho V8 v jarní den. Není divu, že je to nejpopulárnější sportovní kupé na trhu."
Šestá generace Fordu Mustang už je na trhu od roku 2015, prodává se na 146 různých trzích a za tu dobu se podařilo prodat přes 500 000 kusů. A zhruba 45 000 z nich se prodalo v Evropě, kde je v posledních letech Mustang nesmírně populárním.
To ostatně potvrzují i údaje, podle kterých je Mustang nejpopulárnějším sportovním kupé hned ve 20 různých zemích na starém kontinentu. A to včetně Česka, Německa, Francie, Švédska, Polska, Řecka, Irska nebo Německa.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?