Automobilka Ford si brzy připomene 55 let od premiéry Fordu Mustang, jednoho z nejikoničtějších automobilů historie a v poslední generaci také nejpopulárnějšího sportovního kupé na světě. Automobilka má přitom k oslavám skutečně pádný důvod, neboť Mustang si tento statut drží již čtvrtým rokem v řadě.
Během uplynulého roku se automobilce podařilo prodat celkově 113 066 kusů Fordu Mustang, což je skutečně úspěch. Tržby v Evropě přitom vzrostly o více než 27 % a tržní podíl se v roce 2018 zvýšil oproti roku předchozímu o polovinu. Tedy na výsledných 15,4 %.
Mustang samozřejmě bodoval i na domácím trhu, tedy v USA, kde bylo prodáno 75 842 kusů. A to včetně nového modelu Bullit, který vzdává hold filmové klasice z konce šedesátých let. Úspěchy však Mustang slavil i ve Velké Británii, kde se prodalo 2 323 kusů. To možná nezní jako mnoho, přesto to znamená pětiprocentní nárůst.
„Když Ford přes 55 uvedl na trh model Mustang, byla to trefa do černého," uvedl Jim Farley, prezident Fordu pro globální trhy. „Nic neříká 'svoboda, vítr ve vlasech a radost z jízdy' jako Mustang; je to ikona. Není nic lepšího, než řev jeho V8 v jarní den. Není divu, že je to nejpopulárnější sportovní kupé na trhu."
Šestá generace Fordu Mustang už je na trhu od roku 2015, prodává se na 146 různých trzích a za tu dobu se podařilo prodat přes 500 000 kusů. A zhruba 45 000 z nich se prodalo v Evropě, kde je v posledních letech Mustang nesmírně populárním.
To ostatně potvrzují i údaje, podle kterých je Mustang nejpopulárnějším sportovním kupé hned ve 20 různých zemích na starém kontinentu. A to včetně Česka, Německa, Francie, Švédska, Polska, Řecka, Irska nebo Německa.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?