Společnost Mitsubishi Motors Corporation oznámila, že globální prodeje celosvětově prvního plug-in hybridního SUV Mitsubishi Outlander PHEV, uvedeného na trh v roce 2013, překonaly důležitý milník 200 000 vozidel. Hybridní Outlander navíc během let získal i řadu prestižních ocenění z celého světa.
Outlander PHEV je technologickou vlajkovou lodí společnosti Mitsubishi a jeho úspěchy jen dokládají vysoký zájem zákazníků o elektrifikované vozy v časech, kdy je automobilový průmysl podroben zásadním technologickým změnám.
Outlander PHEV byl od své premiéry v Japonsku postupně uveden na trhy více než 50 zemí celého světa. Koncem prosince 2018*1 se stal celosvětově nejprodávanějším plug-in hybridním vozem světa. Zároveň byl čtyři roky po sobě (2015-2018) nejlépe prodávaným plug-in hybridem Evropy, což těsně souvisí s jeho postupným vývojem, skvělým konstrukčním řešením a technologickými inovacemi.
Oceňovaná kombinace schopností SUV a hospodárnosti vyplývající z elektrifikace
Outlander PHEV byl vyvinut na základě čistého elektromobilu a disponuje jedinečnou architekturou zahrnující přední elektromotor, zadní elektromotor a konstrukci bez převodovky. Zákazníkům dokáže nabídnout vysokou energetickou účinnost a požitek ze zcela hladké jízdy.
Outlander PHEV v posledních šesti letech posbíral po celém světě nejrůznější ocenění, jako např. „Nejlepší plug-in hybrid roku 2019“ od britského magazínu Company Car and Van, „Zelené SUV roku 2019“ od amerického magazínu Green Car Journal nebo „Japonské Auto roku 2013-2014, kategorie inovací“ společně s oceněním „Technologie roku 2014 RJC“ (úplný seznam ocenění je uveden níže).
Outlander PHEV v nejnovějším provedení modelového roku 2019 přináší nižší emise CO2 na úrovni 40 g/km (korelovaná hodnota podle NEDC) / 46 g/km (podle WLTP) a vynikající spotřebu paliva na úrovni 1,8 l/100 km (korelovaná hodnota podle NEDC) / 2,0 l/100 km (podle WLTP) a dojezd bez emisí až 54 km (korelovaná hodnota podle NEDC) / 45 km (podle WLTP).
Outlander PHEV v modelovém provedení 2019 nabízí pokrokové hnací ústrojí a mechanická vylepšení, včetně nového ultra hospodárného benzínového motoru 2,4 litru. Z dalších vylepšení jmenujme například zvýšenou kapacitu baterie (+15 %), vyšší výkon baterie (+10 %) a výkon zadního elektromotoru (+17 %), lepší jízdní dynamiku a více jízdních režimů (vč. režimů Sport a Snow).
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.