Společnost Mitsubishi Motors Corporation oznámila, že globální prodeje celosvětově prvního plug-in hybridního SUV Mitsubishi Outlander PHEV, uvedeného na trh v roce 2013, překonaly důležitý milník 200 000 vozidel. Hybridní Outlander navíc během let získal i řadu prestižních ocenění z celého světa.
Outlander PHEV je technologickou vlajkovou lodí společnosti Mitsubishi a jeho úspěchy jen dokládají vysoký zájem zákazníků o elektrifikované vozy v časech, kdy je automobilový průmysl podroben zásadním technologickým změnám.
Outlander PHEV byl od své premiéry v Japonsku postupně uveden na trhy více než 50 zemí celého světa. Koncem prosince 2018*1 se stal celosvětově nejprodávanějším plug-in hybridním vozem světa. Zároveň byl čtyři roky po sobě (2015-2018) nejlépe prodávaným plug-in hybridem Evropy, což těsně souvisí s jeho postupným vývojem, skvělým konstrukčním řešením a technologickými inovacemi.
Oceňovaná kombinace schopností SUV a hospodárnosti vyplývající z elektrifikace
Outlander PHEV byl vyvinut na základě čistého elektromobilu a disponuje jedinečnou architekturou zahrnující přední elektromotor, zadní elektromotor a konstrukci bez převodovky. Zákazníkům dokáže nabídnout vysokou energetickou účinnost a požitek ze zcela hladké jízdy.
Outlander PHEV v posledních šesti letech posbíral po celém světě nejrůznější ocenění, jako např. „Nejlepší plug-in hybrid roku 2019“ od britského magazínu Company Car and Van, „Zelené SUV roku 2019“ od amerického magazínu Green Car Journal nebo „Japonské Auto roku 2013-2014, kategorie inovací“ společně s oceněním „Technologie roku 2014 RJC“ (úplný seznam ocenění je uveden níže).
Outlander PHEV v nejnovějším provedení modelového roku 2019 přináší nižší emise CO2 na úrovni 40 g/km (korelovaná hodnota podle NEDC) / 46 g/km (podle WLTP) a vynikající spotřebu paliva na úrovni 1,8 l/100 km (korelovaná hodnota podle NEDC) / 2,0 l/100 km (podle WLTP) a dojezd bez emisí až 54 km (korelovaná hodnota podle NEDC) / 45 km (podle WLTP).
Outlander PHEV v modelovém provedení 2019 nabízí pokrokové hnací ústrojí a mechanická vylepšení, včetně nového ultra hospodárného benzínového motoru 2,4 litru. Z dalších vylepšení jmenujme například zvýšenou kapacitu baterie (+15 %), vyšší výkon baterie (+10 %) a výkon zadního elektromotoru (+17 %), lepší jízdní dynamiku a více jízdních režimů (vč. režimů Sport a Snow).
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.