Společnost Mitsubishi Motors Corporation oznámila, že globální prodeje celosvětově prvního plug-in hybridního SUV Mitsubishi Outlander PHEV, uvedeného na trh v roce 2013, překonaly důležitý milník 200 000 vozidel. Hybridní Outlander navíc během let získal i řadu prestižních ocenění z celého světa.
Outlander PHEV je technologickou vlajkovou lodí společnosti Mitsubishi a jeho úspěchy jen dokládají vysoký zájem zákazníků o elektrifikované vozy v časech, kdy je automobilový průmysl podroben zásadním technologickým změnám.
Outlander PHEV byl od své premiéry v Japonsku postupně uveden na trhy více než 50 zemí celého světa. Koncem prosince 2018*1 se stal celosvětově nejprodávanějším plug-in hybridním vozem světa. Zároveň byl čtyři roky po sobě (2015-2018) nejlépe prodávaným plug-in hybridem Evropy, což těsně souvisí s jeho postupným vývojem, skvělým konstrukčním řešením a technologickými inovacemi.
Oceňovaná kombinace schopností SUV a hospodárnosti vyplývající z elektrifikace
Outlander PHEV byl vyvinut na základě čistého elektromobilu a disponuje jedinečnou architekturou zahrnující přední elektromotor, zadní elektromotor a konstrukci bez převodovky. Zákazníkům dokáže nabídnout vysokou energetickou účinnost a požitek ze zcela hladké jízdy.
Outlander PHEV v posledních šesti letech posbíral po celém světě nejrůznější ocenění, jako např. „Nejlepší plug-in hybrid roku 2019“ od britského magazínu Company Car and Van, „Zelené SUV roku 2019“ od amerického magazínu Green Car Journal nebo „Japonské Auto roku 2013-2014, kategorie inovací“ společně s oceněním „Technologie roku 2014 RJC“ (úplný seznam ocenění je uveden níže).
Outlander PHEV v nejnovějším provedení modelového roku 2019 přináší nižší emise CO2 na úrovni 40 g/km (korelovaná hodnota podle NEDC) / 46 g/km (podle WLTP) a vynikající spotřebu paliva na úrovni 1,8 l/100 km (korelovaná hodnota podle NEDC) / 2,0 l/100 km (podle WLTP) a dojezd bez emisí až 54 km (korelovaná hodnota podle NEDC) / 45 km (podle WLTP).
Outlander PHEV v modelovém provedení 2019 nabízí pokrokové hnací ústrojí a mechanická vylepšení, včetně nového ultra hospodárného benzínového motoru 2,4 litru. Z dalších vylepšení jmenujme například zvýšenou kapacitu baterie (+15 %), vyšší výkon baterie (+10 %) a výkon zadního elektromotoru (+17 %), lepší jízdní dynamiku a více jízdních režimů (vč. režimů Sport a Snow).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.