Německý koncern Volkswagen má ve svém portfoliu uctihodnou sbírku značek, kterou jen nedávno rozšířil o novou Jettu. Ani to ale očividně nestačí a tak si němci vyhlédli další potenciální rozšíření.
Volkswagen dnes kromě všem známých značek VW, Škoda, Seat, Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche vlastní také lokální značky Jetta a SOL. Poslední jmenovaná, čistě elektrická značka založená teprve předminulý rok, je ve vlastnictví joint-venture mezi Volkswagen Group a čínskou automobilkou JAC. A právě JAC se dle posledních informací může stát součástí německého koncernu.
JAC Motors je pro většinu Evropanů asi naprosto neznámá firma, kromě Číny je však docela úspěšná i na méně náročných trzích, jako jsou africké nebo jihoamerické státy. V těch prodává zejména pick-upy a SUV, postavené na postarších osvědčených základech. Na domácím trhu se jí také velmi daří s vlastní modelovou řadou tahačů. V Číně však překvapivě právě státem vlastněný JAC patří i mezi nejúspěšnější výrobce elektromobilů, v řadě pojmenované iEV nabízí hned pět čistě elektrických modelů. Ty se navíc pravidelně umisťují na prvních pozicích v žebříčku nejprodávanějších elektromobilů Číny, což z JAC dělá také jednu z nejprodávanějších značek elektromobilů na světě. Všechny elektromobily JAC patří k těm nejlevnějším na trhu ve svých kategoriích.
To byl zřejmě také důvod, proč si VW vybralo jako partnera pro svou první čistě elektrickou značku právě JAC, i přesto že už v Číně vlastní dvě další joint-venture. První vůz nové značky, SOL E20X, je totiž pouze upravený JAC iEV7S. To umožní VW prodávat bez zásadních investic levný elektromobil v obrovských počtech, čímž splní emisní normy požadované čínskou vládou.
Nedávné rozhodnutí čínské vlády, která se rozhodla po dekádách uvolnit tamní automobilový trh, umožňují zahraničním firmám kupovat podíly v čínských automobilkách. VW Group tak uvažuje o koupi podstatného podílu ve státem vlastněném JAC. Tento plán je však zatím v ranném stádiu a samotný VW dodal jen, že zkoumá možnosti jak si zajistit dlouhodobý úspěch na čínském trhu.
VW by nebyl první zahraniční automobilkou, která převzala významný podíl v čínském výrobci. BMW už minulý rok oznámilo, že zvýší svůj podíl v join.venture BMW Brilliance na 75 % ze současných 50 %. Stejně tak Daimler Benz plánuje koupi podílu ve státní automobilce BAIC, se kterou spoluvlastní jedno ze svých dvou čínských joint-venture.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.