Německý koncern Volkswagen má ve svém portfoliu uctihodnou sbírku značek, kterou jen nedávno rozšířil o novou Jettu. Ani to ale očividně nestačí a tak si němci vyhlédli další potenciální rozšíření.
Volkswagen dnes kromě všem známých značek VW, Škoda, Seat, Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche vlastní také lokální značky Jetta a SOL. Poslední jmenovaná, čistě elektrická značka založená teprve předminulý rok, je ve vlastnictví joint-venture mezi Volkswagen Group a čínskou automobilkou JAC. A právě JAC se dle posledních informací může stát součástí německého koncernu.
JAC Motors je pro většinu Evropanů asi naprosto neznámá firma, kromě Číny je však docela úspěšná i na méně náročných trzích, jako jsou africké nebo jihoamerické státy. V těch prodává zejména pick-upy a SUV, postavené na postarších osvědčených základech. Na domácím trhu se jí také velmi daří s vlastní modelovou řadou tahačů. V Číně však překvapivě právě státem vlastněný JAC patří i mezi nejúspěšnější výrobce elektromobilů, v řadě pojmenované iEV nabízí hned pět čistě elektrických modelů. Ty se navíc pravidelně umisťují na prvních pozicích v žebříčku nejprodávanějších elektromobilů Číny, což z JAC dělá také jednu z nejprodávanějších značek elektromobilů na světě. Všechny elektromobily JAC patří k těm nejlevnějším na trhu ve svých kategoriích.
To byl zřejmě také důvod, proč si VW vybralo jako partnera pro svou první čistě elektrickou značku právě JAC, i přesto že už v Číně vlastní dvě další joint-venture. První vůz nové značky, SOL E20X, je totiž pouze upravený JAC iEV7S. To umožní VW prodávat bez zásadních investic levný elektromobil v obrovských počtech, čímž splní emisní normy požadované čínskou vládou.
Nedávné rozhodnutí čínské vlády, která se rozhodla po dekádách uvolnit tamní automobilový trh, umožňují zahraničním firmám kupovat podíly v čínských automobilkách. VW Group tak uvažuje o koupi podstatného podílu ve státem vlastněném JAC. Tento plán je však zatím v ranném stádiu a samotný VW dodal jen, že zkoumá možnosti jak si zajistit dlouhodobý úspěch na čínském trhu.
VW by nebyl první zahraniční automobilkou, která převzala významný podíl v čínském výrobci. BMW už minulý rok oznámilo, že zvýší svůj podíl v join.venture BMW Brilliance na 75 % ze současných 50 %. Stejně tak Daimler Benz plánuje koupi podílu ve státní automobilce BAIC, se kterou spoluvlastní jedno ze svých dvou čínských joint-venture.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?