Koupí VW další značku? Se svojí strategií hledí hodně daleko

-mdo / AutoRoad.cz, 13. dubna 2019, 09:12 Google+

Německý koncern Volkswagen má ve svém portfoliu uctihodnou sbírku značek, kterou jen nedávno rozšířil o novou Jettu. Ani to ale očividně nestačí a tak si němci vyhlédli další potenciální rozšíření.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
JAC iEVA50

JAC iEVA50 | foto: wheelsage.org

Sdílejte článek

Volkswagen dnes kromě všem známých značek VW, Škoda, Seat, Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche vlastní také lokální značky Jetta a SOL. Poslední jmenovaná, čistě elektrická značka založená teprve předminulý rok, je ve vlastnictví joint-venture mezi Volkswagen Group a čínskou automobilkou JAC. A právě JAC se dle posledních informací může stát součástí německého koncernu.

img-responsive

SOL E20X | foto: wheelsage.org

JAC Motors je pro většinu Evropanů asi naprosto neznámá firma, kromě Číny je však docela úspěšná i na méně náročných trzích, jako jsou africké nebo jihoamerické státy. V těch prodává zejména pick-upy a SUV, postavené na postarších osvědčených základech. Na domácím trhu se jí také velmi daří s vlastní modelovou řadou tahačů. V Číně však překvapivě právě státem vlastněný JAC patří i mezi nejúspěšnější výrobce elektromobilů, v řadě pojmenované iEV nabízí hned pět čistě elektrických modelů. Ty se navíc pravidelně umisťují na prvních pozicích v žebříčku nejprodávanějších elektromobilů Číny, což z JAC dělá také jednu z nejprodávanějších značek elektromobilů na světě. Všechny elektromobily JAC patří k těm nejlevnějším na trhu ve svých kategoriích.

To byl zřejmě také důvod, proč si VW vybralo jako partnera pro svou první čistě elektrickou značku právě JAC, i přesto že už v Číně vlastní dvě další joint-venture. První vůz nové značky, SOL E20X, je totiž pouze upravený JAC iEV7S. To umožní VW prodávat bez zásadních investic levný elektromobil v obrovských počtech, čímž splní emisní normy požadované čínskou vládou. 

img-responsive

JAC iEVS4 | foto: wheelsage.org

Nedávné rozhodnutí čínské vlády, která se rozhodla po dekádách uvolnit tamní automobilový trh, umožňují zahraničním firmám kupovat podíly v čínských automobilkách. VW Group tak uvažuje o koupi podstatného podílu ve státem vlastněném JAC. Tento plán je však zatím v ranném stádiu a samotný VW dodal jen, že zkoumá možnosti jak si zajistit dlouhodobý úspěch na čínském trhu.

VW by nebyl první zahraniční automobilkou, která převzala významný podíl v čínském výrobci. BMW už minulý rok oznámilo, že zvýší svůj podíl v join.venture BMW Brilliance na 75 % ze současných 50 %. Stejně tak Daimler Benz plánuje koupi podílu ve státní automobilce BAIC, se kterou spoluvlastní jedno ze svých dvou čínských joint-venture. 

Vytisknout

Diskuze: Koupí VW další značku? Se svojí strategií hledí hodně daleko

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Transit Smart Energy Concept pomáhá hledat nové možnosti prodlužování dojezdu elektrifikovaných vozů

Jak prodloužit dojezd elektromobilů? Ford hledá odpověď zvláštním způsobem

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud