Tesla Model 3 byla jedním z nejočekávanějších elektromobilů hlavně kvůli základnímu modelu, jehož cena se měla pohybovat okolo 35 000 dolarů, tedy necelých 800 000 Kč. Na jeho zařazení do nabídky jsme museli čekat dlouho, příliš jsme si ho v ní však neužili. Po pár týdnech totiž základní provedení Modelu 3 z nabídky zmizelo, aniž by automobilka dodala zákazníkům jeden jediný kus.
Jak dnes upozornil web The Drive, automobilka Tesla opět čarovala se svou nabídkou elektromobilů Model 3, ze které znenadání vypadl základní model „Standard Range" v ceně 35 000 dolarů, tedy necelých 800 000 Kč. Tento vůz byl přitom automobilkou dlouho slibovaný a zákazníky dlouho očekávaný. Přesto nedošlo na výrobu jediného kusu. Co se tedy stalo?
Když Tesla představovala nový model Standard za 35 000 s dojezdem 220 mil, představila spolu s ním i variantu Standard Plus za 37 500 dolarů, která nabízela bohatší výbavu a také dojezd až 240 mil. Podle automobilky však objednávky varianty Standard Plus až 6x překonaly objednávky nejlevnější varianty Standard Range a proto nastal čas na změny.
Varianta Standard Range sice zmizí z on-line konfigurátoru, stále však bude dostupná, pokud si o ni zákazníci řeknou přímo v dealerství nebo po telefonu. A totéž platí pro Model 3 Long Range s pohonem zadních kol. Automobilky se tím tak prý snaží zjednodušit svůj proces on-line objednávek, který bude nově zaměřen jen na tři zákaznicky nejoblíbenější modely.
Automobilka navíc de facto odpískala produkci samostatného modelu Standard Range, který měl mít menší akumulátory. Nově bude model Standard Range označovat jen výrazně softwarově omezený model Standard Plus, jehož dojezd bude cca o 10 % nižší a současně omezí funkce jako je vyhřívání sedadel, streamování hudby nebo navigaci se sledováním aktivní dopravní situace. V praxi to znamená, že zatímco model Standard Range měl mít dojezd 220 mil, o 10 % snížený dojezd modelu Standard Plus by znamenal dojezd "jen" 216 mil.
Pokud se však zákazníci časem rozhodnou, že už je jejich model Standard Range nebaví, budou si moci za doplatek odemknout vyšší dojezd a další funkce modelů Standard Plus. Současní majitelé modelu Standard Plus si navíc budou moci nechat tyto funkce omezit na model "Standard Range" a Tesla jim proplatí finanční rozdíl.
Bez povšimnutí by však neměla zůstat ani skutečnost, že Model 3 opět podražil - a to rovnou o 2 000 dolarů (cca 45 000 Kč). Tesla se totiž rozhodla, že začne montovat systém Autopilot do všech svých vozidel již v základu, neboť podle jejích statistik výrazně napomáhá v předcházení dopravních nehod. Dosud nejlevnější Model 3 Standard Plus tak podraží z 37 500 dolarů na 39 500 dolarů.
Jakkoliv jsme vždy patřili k fanouškům Tesly, obdivovali její stroje a doufali v její růst, vývoj posledních událostí nám nepřijde nikterak pozitivní. Zrušení výroby Modelu 3 Standard Range s menšími baterie je v podstatě krokem z úsporných opatření a standardní instalace systému Autopilot znamená de facto bezplatný výdělek 2 000 dolarů na každém autě navíc. Skoro se zdá, že Tesla hledá finance kde se dá.
Kromě jiného totiž oznámila i spuštění operativního leasingu pro Modely 3. Po složení menší základní platby a při placení pravidelných měsíčních plateb si bude moci zákazník vybrat jakýkoliv Model 3 s ročním nájezdem do 10 000, 12 000 nebo 15 000 mil.
Jedna otázka však stále zůstává nezodpovězena: Co plánuje Tesla udělat se svou sítí dealerství a showroomů? Právě kvůli spuštění výroby Tesly Model 3 Standard Ragne totiž Tesla nejprve plánovala všechna svá dealerství zrušit, načež oznámila plány pouze na zrušení několika vybraných poboček, které nebudou dostatečně produktivní / výdělečné.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?