Tesla Model 3 byla jedním z nejočekávanějších elektromobilů hlavně kvůli základnímu modelu, jehož cena se měla pohybovat okolo 35 000 dolarů, tedy necelých 800 000 Kč. Na jeho zařazení do nabídky jsme museli čekat dlouho, příliš jsme si ho v ní však neužili. Po pár týdnech totiž základní provedení Modelu 3 z nabídky zmizelo, aniž by automobilka dodala zákazníkům jeden jediný kus.
Jak dnes upozornil web The Drive, automobilka Tesla opět čarovala se svou nabídkou elektromobilů Model 3, ze které znenadání vypadl základní model „Standard Range" v ceně 35 000 dolarů, tedy necelých 800 000 Kč. Tento vůz byl přitom automobilkou dlouho slibovaný a zákazníky dlouho očekávaný. Přesto nedošlo na výrobu jediného kusu. Co se tedy stalo?
Když Tesla představovala nový model Standard za 35 000 s dojezdem 220 mil, představila spolu s ním i variantu Standard Plus za 37 500 dolarů, která nabízela bohatší výbavu a také dojezd až 240 mil. Podle automobilky však objednávky varianty Standard Plus až 6x překonaly objednávky nejlevnější varianty Standard Range a proto nastal čas na změny.
Varianta Standard Range sice zmizí z on-line konfigurátoru, stále však bude dostupná, pokud si o ni zákazníci řeknou přímo v dealerství nebo po telefonu. A totéž platí pro Model 3 Long Range s pohonem zadních kol. Automobilky se tím tak prý snaží zjednodušit svůj proces on-line objednávek, který bude nově zaměřen jen na tři zákaznicky nejoblíbenější modely.
Automobilka navíc de facto odpískala produkci samostatného modelu Standard Range, který měl mít menší akumulátory. Nově bude model Standard Range označovat jen výrazně softwarově omezený model Standard Plus, jehož dojezd bude cca o 10 % nižší a současně omezí funkce jako je vyhřívání sedadel, streamování hudby nebo navigaci se sledováním aktivní dopravní situace. V praxi to znamená, že zatímco model Standard Range měl mít dojezd 220 mil, o 10 % snížený dojezd modelu Standard Plus by znamenal dojezd "jen" 216 mil.
Pokud se však zákazníci časem rozhodnou, že už je jejich model Standard Range nebaví, budou si moci za doplatek odemknout vyšší dojezd a další funkce modelů Standard Plus. Současní majitelé modelu Standard Plus si navíc budou moci nechat tyto funkce omezit na model "Standard Range" a Tesla jim proplatí finanční rozdíl.
Bez povšimnutí by však neměla zůstat ani skutečnost, že Model 3 opět podražil - a to rovnou o 2 000 dolarů (cca 45 000 Kč). Tesla se totiž rozhodla, že začne montovat systém Autopilot do všech svých vozidel již v základu, neboť podle jejích statistik výrazně napomáhá v předcházení dopravních nehod. Dosud nejlevnější Model 3 Standard Plus tak podraží z 37 500 dolarů na 39 500 dolarů.
Jakkoliv jsme vždy patřili k fanouškům Tesly, obdivovali její stroje a doufali v její růst, vývoj posledních událostí nám nepřijde nikterak pozitivní. Zrušení výroby Modelu 3 Standard Range s menšími baterie je v podstatě krokem z úsporných opatření a standardní instalace systému Autopilot znamená de facto bezplatný výdělek 2 000 dolarů na každém autě navíc. Skoro se zdá, že Tesla hledá finance kde se dá.
Kromě jiného totiž oznámila i spuštění operativního leasingu pro Modely 3. Po složení menší základní platby a při placení pravidelných měsíčních plateb si bude moci zákazník vybrat jakýkoliv Model 3 s ročním nájezdem do 10 000, 12 000 nebo 15 000 mil.
Jedna otázka však stále zůstává nezodpovězena: Co plánuje Tesla udělat se svou sítí dealerství a showroomů? Právě kvůli spuštění výroby Tesly Model 3 Standard Ragne totiž Tesla nejprve plánovala všechna svá dealerství zrušit, načež oznámila plány pouze na zrušení několika vybraných poboček, které nebudou dostatečně produktivní / výdělečné.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.