Tesla opět mění nabídku, nejlevnější Model 3 za 800 000 Kč záhadně zmizel

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 12. dubna 2019, 10:55 Google+

Tesla Model 3 byla jedním z nejočekávanějších elektromobilů hlavně kvůli základnímu modelu, jehož cena se měla pohybovat okolo 35 000 dolarů, tedy necelých 800 000 Kč. Na jeho zařazení do nabídky jsme museli čekat dlouho, příliš jsme si ho v ní však neužili. Po pár týdnech totiž základní provedení Modelu 3 z nabídky zmizelo, aniž by automobilka dodala zákazníkům jeden jediný kus.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Tesla Model 3

Tesla Model 3 | foto: wheelsage.org

Sdílejte článek

Jak dnes upozornil web The Drive, automobilka Tesla opět čarovala se svou nabídkou elektromobilů Model 3, ze které znenadání vypadl základní model „Standard Range" v ceně 35 000 dolarů, tedy necelých 800 000 Kč. Tento vůz byl přitom automobilkou dlouho slibovaný a zákazníky dlouho očekávaný. Přesto nedošlo na výrobu jediného kusu. Co se tedy stalo?

Když Tesla představovala nový model Standard za 35 000 s dojezdem 220 mil, představila spolu s ním i variantu Standard Plus za 37 500 dolarů, která nabízela bohatší výbavu a také dojezd až 240 mil. Podle automobilky však objednávky varianty Standard Plus až 6x překonaly objednávky nejlevnější varianty Standard Range a proto nastal čas na změny.

Varianta Standard Range sice zmizí z on-line konfigurátoru, stále však bude dostupná, pokud si o ni zákazníci řeknou přímo v dealerství nebo po telefonu. A totéž platí pro Model 3 Long Range s pohonem zadních kol. Automobilky se tím tak prý snaží zjednodušit svůj proces on-line objednávek, který bude nově zaměřen jen na tři zákaznicky nejoblíbenější modely. 

Automobilka navíc de facto odpískala produkci samostatného modelu Standard Range, který měl mít menší akumulátory. Nově bude model Standard Range označovat jen výrazně softwarově omezený model Standard Plus, jehož dojezd bude cca o 10 % nižší a současně omezí funkce jako je vyhřívání sedadel, streamování hudby nebo navigaci se sledováním aktivní dopravní situace. V praxi to znamená, že zatímco model Standard Range měl mít dojezd 220 mil, o 10 % snížený dojezd modelu Standard Plus by znamenal dojezd "jen" 216 mil.

Pokud se však zákazníci časem rozhodnou, že už je jejich model Standard Range nebaví, budou si moci za doplatek odemknout vyšší dojezd a další funkce modelů Standard Plus. Současní majitelé modelu Standard Plus si navíc budou moci nechat tyto funkce omezit na model "Standard Range" a Tesla jim proplatí finanční rozdíl.

Bez povšimnutí by však neměla zůstat ani skutečnost, že Model 3 opět podražil - a to rovnou o 2 000 dolarů (cca 45 000 Kč). Tesla se totiž rozhodla, že začne montovat systém Autopilot do všech svých vozidel již v základu, neboť podle jejích statistik výrazně napomáhá v předcházení dopravních nehod. Dosud nejlevnější Model 3 Standard Plus tak podraží z 37 500 dolarů na 39 500 dolarů.

Jakkoliv jsme vždy patřili k fanouškům Tesly, obdivovali její stroje a doufali v její růst, vývoj posledních událostí nám nepřijde nikterak pozitivní. Zrušení výroby Modelu 3 Standard Range s menšími baterie je v podstatě krokem z úsporných opatření a standardní instalace systému Autopilot znamená de facto bezplatný výdělek 2 000 dolarů na každém autě navíc. Skoro se zdá, že Tesla hledá finance kde se dá.

img-responsive

Tesla Model 3 | foto: twitter

Kromě jiného totiž oznámila i spuštění operativního leasingu pro Modely 3. Po složení menší základní platby a při placení pravidelných měsíčních plateb si bude moci zákazník vybrat jakýkoliv Model 3 s ročním nájezdem do 10 000, 12 000 nebo 15 000 mil.

Jedna otázka však stále zůstává nezodpovězena: Co plánuje Tesla udělat se svou sítí dealerství a showroomů? Právě kvůli spuštění výroby Tesly Model 3 Standard Ragne totiž Tesla nejprve plánovala všechna svá dealerství zrušit, načež oznámila plány pouze na zrušení několika vybraných poboček, které nebudou dostatečně produktivní / výdělečné.

Vytisknout

Diskuze: Tesla opět mění nabídku, nejlevnější Model 3 za 800 000 Kč záhadně zmizel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Hyundai Ioniq 6

TEST Hyundai Ioniq 6 – když aerodynamika a co nejvyšší dojezd hrají prim

Bezpečná jízda v zimních podmínkách

Pirelli radí, jak jezdit v zimě

Která ojetá auta jsou nejméně populární? (ilustrační foto)

Cebia odhalila další velmi rozšířený podvod s ojetými vozy

Ilustrační foto

Kdo chce odškodnění po srážce se zvěří, musí být připraven

Cestování na čtyřech kolech se stalo synonymem pro svobodu, dobrodružství i nezávislost

Pět nejčastějších omylů spojených se zimní dovolenou v karavanu

Volkswagen ID.7 - premiéra téměř pětimetrového čistě bateriového elektrického sedanu vyšší střední třídy

Potvrzeno. Tohle mluví o elektromobilech v Česku jasně

Hyundai IONIQ 5

TEST Hyundai Ioniq 5 AWD – vetřelec z jiné planety, který překvapí i pozlobí

Toyota

Pět základních smyslů při nehodě nečekaně v ohrožení

DS 4 Crossback 1.5 BlueHDi

Test DS4 Rivoli Cross 1.5 BlueHDi 130 EA8, moře stylu, malá spotřeba

ojetá auta

Situace v Česku na trhu ojetých aut za 9 měsíců letošního roku

Kia Stinger

Kia na českém trhu. Oslava nebo smutek?

Představení Škody Superb 4. generace

Škoda Superb 4. generace: Více prostoru a pohodlí, 6 pohonných jednotek, inovativní systémy

Toyota HySE-X1

Toyota bude na Dakaru testovat lehký vodíkový vůz

Toyota GR86

TEST Toyota GR86 - návyková záležitost za cenu běžné Octavie

Ilustrační foto

Podzimní nástrahy: Pozor na nízké slunce, zvěř i ledovku

reklama

Doporučujeme

Nová Honda Mean Mower je rychlejší, hlasitější a jede si pro nový rekord

Honda chce zpátky svůj rekord, tahle plně funkční sekačka prý pojede až 241 km…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST Hyundai Ioniq 6 – když aerodynamika a co nejvyšší dojezd hrají prim

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud