Sociální sítě jsou v posledních letech stále významnější součástí marketingu, což platí i pro automobilový průmysl. Zajímalo vás ale někdy, která značka patří k nejpopulárnějším na Facebooku nebo Instagramu? Nás by sice zkoumat něco takového asi nikdy nenapadlo, naštěstí však existuje řada analytických společností, které vám spočítají snad cokoliv si vzpomenete. Včetně srdíček na Facebooku.
Jak ostatně připomíná web AutoEvolution, v prosinci minulého roku se automobilka Mercedes-Benz stala podle výzkumu Interband Best Global Brands první značkou, která na Instagramu pokořila hranici 1 miliardy sledujících. V závěsu tak nechala třeba BMW (708 milionů) nebo H&M (434 milionů).
Na Facebooku však podle výzkumu společnosti Crisp zůstal Mercedes-Benz až druhý. První místo si totiž za uplynulý rok přivlastnila americká automobilka Dodge. Je potřeba však zdůraznit, že tentokrát nešlo jen o prosté počítání „To se mi líbí" na stránkách nebo počítání palců u příspěvků.
Analytici v Crisp se totiž zaměřili na počítání srdíček (Super) pod jednotlivými komentáři. Od ledna 2018 do ledna 2019 tak prošli 19 846 facebookových příspěvků od 50 automobilek, aby zjistili, která má srdíček pod komentáři nejvíce.
A v tomto souboji se nakonec podle informací AutoEvolution stala vítězem automobilka Dodge, která měla pod svými příspěvky rovnou 461 187 reakcí Super se srdíčkem. Mercedes-Benz, premiant na Instagramu, měl "jen" 382 629 těchto reakcí.
Americké automobilce se navíc podařilo dosáhnout tohoto úspěchu i při poměrně skromné aktivitě. Během sledovaného období totiž na Facebooku publikovala něco okolo 400 příspěvků, což je ale ve srovnání s průměrem ostatních automobilek zhruba polovina. Současně to také znamená, že průměrný příspěvek musel mít přes 1 100 reakcí Super se srdíčkem.
„Dodge ukazuje, že skutečně chápe, že hodnota sociálních sítí spočívá v interakci se zákazníky a fanoušky způsobem, který v nich rezonuje, a nikoliv pouze na marketingu," uvedla Emma Monsk, viceprezident společnosti Crisp.
„Dodge na Facebooku produkuje malé množství vysoce kvalitního obsahu, který informuje, baví a zve fanoušky, aby oslavili a podělili se o vášeň pro tato ikonická auta. Tohle je stavební kámen k vytváření důvěry a reputace značky online."
Společnost Crisp také vybrala příspěvek, který měl za uplynulý rok na Facebooku automobilky největší úspěch. Tím je údajně video s titulkem „Respect the Beast," jehož hlavním hrdinou je Dodge Challenger SRT Hellcat Redeye.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.