Sociální sítě jsou v posledních letech stále významnější součástí marketingu, což platí i pro automobilový průmysl. Zajímalo vás ale někdy, která značka patří k nejpopulárnějším na Facebooku nebo Instagramu? Nás by sice zkoumat něco takového asi nikdy nenapadlo, naštěstí však existuje řada analytických společností, které vám spočítají snad cokoliv si vzpomenete. Včetně srdíček na Facebooku.
Jak ostatně připomíná web AutoEvolution, v prosinci minulého roku se automobilka Mercedes-Benz stala podle výzkumu Interband Best Global Brands první značkou, která na Instagramu pokořila hranici 1 miliardy sledujících. V závěsu tak nechala třeba BMW (708 milionů) nebo H&M (434 milionů).
Na Facebooku však podle výzkumu společnosti Crisp zůstal Mercedes-Benz až druhý. První místo si totiž za uplynulý rok přivlastnila americká automobilka Dodge. Je potřeba však zdůraznit, že tentokrát nešlo jen o prosté počítání „To se mi líbí" na stránkách nebo počítání palců u příspěvků.
Analytici v Crisp se totiž zaměřili na počítání srdíček (Super) pod jednotlivými komentáři. Od ledna 2018 do ledna 2019 tak prošli 19 846 facebookových příspěvků od 50 automobilek, aby zjistili, která má srdíček pod komentáři nejvíce.
A v tomto souboji se nakonec podle informací AutoEvolution stala vítězem automobilka Dodge, která měla pod svými příspěvky rovnou 461 187 reakcí Super se srdíčkem. Mercedes-Benz, premiant na Instagramu, měl "jen" 382 629 těchto reakcí.
Americké automobilce se navíc podařilo dosáhnout tohoto úspěchu i při poměrně skromné aktivitě. Během sledovaného období totiž na Facebooku publikovala něco okolo 400 příspěvků, což je ale ve srovnání s průměrem ostatních automobilek zhruba polovina. Současně to také znamená, že průměrný příspěvek musel mít přes 1 100 reakcí Super se srdíčkem.
„Dodge ukazuje, že skutečně chápe, že hodnota sociálních sítí spočívá v interakci se zákazníky a fanoušky způsobem, který v nich rezonuje, a nikoliv pouze na marketingu," uvedla Emma Monsk, viceprezident společnosti Crisp.
„Dodge na Facebooku produkuje malé množství vysoce kvalitního obsahu, který informuje, baví a zve fanoušky, aby oslavili a podělili se o vášeň pro tato ikonická auta. Tohle je stavební kámen k vytváření důvěry a reputace značky online."
Společnost Crisp také vybrala příspěvek, který měl za uplynulý rok na Facebooku automobilky největší úspěch. Tím je údajně video s titulkem „Respect the Beast," jehož hlavním hrdinou je Dodge Challenger SRT Hellcat Redeye.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.