Sociální sítě jsou v posledních letech stále významnější součástí marketingu, což platí i pro automobilový průmysl. Zajímalo vás ale někdy, která značka patří k nejpopulárnějším na Facebooku nebo Instagramu? Nás by sice zkoumat něco takového asi nikdy nenapadlo, naštěstí však existuje řada analytických společností, které vám spočítají snad cokoliv si vzpomenete. Včetně srdíček na Facebooku.
Jak ostatně připomíná web AutoEvolution, v prosinci minulého roku se automobilka Mercedes-Benz stala podle výzkumu Interband Best Global Brands první značkou, která na Instagramu pokořila hranici 1 miliardy sledujících. V závěsu tak nechala třeba BMW (708 milionů) nebo H&M (434 milionů).
Na Facebooku však podle výzkumu společnosti Crisp zůstal Mercedes-Benz až druhý. První místo si totiž za uplynulý rok přivlastnila americká automobilka Dodge. Je potřeba však zdůraznit, že tentokrát nešlo jen o prosté počítání „To se mi líbí" na stránkách nebo počítání palců u příspěvků.
Analytici v Crisp se totiž zaměřili na počítání srdíček (Super) pod jednotlivými komentáři. Od ledna 2018 do ledna 2019 tak prošli 19 846 facebookových příspěvků od 50 automobilek, aby zjistili, která má srdíček pod komentáři nejvíce.
A v tomto souboji se nakonec podle informací AutoEvolution stala vítězem automobilka Dodge, která měla pod svými příspěvky rovnou 461 187 reakcí Super se srdíčkem. Mercedes-Benz, premiant na Instagramu, měl "jen" 382 629 těchto reakcí.
Americké automobilce se navíc podařilo dosáhnout tohoto úspěchu i při poměrně skromné aktivitě. Během sledovaného období totiž na Facebooku publikovala něco okolo 400 příspěvků, což je ale ve srovnání s průměrem ostatních automobilek zhruba polovina. Současně to také znamená, že průměrný příspěvek musel mít přes 1 100 reakcí Super se srdíčkem.
„Dodge ukazuje, že skutečně chápe, že hodnota sociálních sítí spočívá v interakci se zákazníky a fanoušky způsobem, který v nich rezonuje, a nikoliv pouze na marketingu," uvedla Emma Monsk, viceprezident společnosti Crisp.
„Dodge na Facebooku produkuje malé množství vysoce kvalitního obsahu, který informuje, baví a zve fanoušky, aby oslavili a podělili se o vášeň pro tato ikonická auta. Tohle je stavební kámen k vytváření důvěry a reputace značky online."
Společnost Crisp také vybrala příspěvek, který měl za uplynulý rok na Facebooku automobilky největší úspěch. Tím je údajně video s titulkem „Respect the Beast," jehož hlavním hrdinou je Dodge Challenger SRT Hellcat Redeye.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?