Škoda chce navázat na úspěch na svém nejvýznamnějším trhu vstupem do elektromobility, která zaznamenává nárůst zejména v Číně. Studie Škoda Vision iV a jednostopý koncept Klement, které se představí na autosalonu Auto Shanghai 2019 od 16. do 25. dubna, naznačují, jak si Škoda představuje elektrickou, moderní a trvale udržitelnou budoucnost na čínském trhu. Další potenciál k růstu má oblíbený segment vozů SUV. Čína je jediným trhem, na kterém Škoda nabízí čtyři různé vozy SUV. Jedná se o exkluzivní vůz Škoda Kodiaq GT, model ŠKODA Kodiaq a verze vozů Škoda Karoq a Škoda Kamiq. U příležitosti 60. výročí představení prvního vozu Octavia z roku 1959 prezentuje Škoda legendární modelovou řadu na autosalonu Auto Shanghai.
Na letošním autosalonu v Šanghaji se bude Škoda prezentovat jako značka s elektrickou, moderní a trvale udržitelnou budoucností. Studie Vision iV a koncept Klement nabízejí zajímavý pohled do elektrické budoucnosti značky ŠKODA. Automobilka také představí svou kompletní nabídku vozů SUV - vozy Škoda Kodiaq GT, Kodiaq, Karoq a Kamiq.
Studie Vision iV nabízí konkrétní výhled na budoucí sériový elektromobil. V roce 2020 bude na evropském trhu uveden první čistě elektrický vůz značky Škoda na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB). Po jednání s partnerem SAIC Volkswagen v rámci společného podniku sejiž intenzivně pracuje i na uvedení vozu na čínský trh. Současně Škoda na čínském trhu poroste především díky nabídce vozů SUV.
Škoda Vision iV: Konkrétní vize elektromobility „made by Škoda“
Společnost Škoda Auto opticky a technicky upravila studii Vision iV speciálně pro čínský trh a vybavila ji elektromotorem u zadní nápravy o výkonu 150 kW (204 k), který pohání zadní kola a nabízí bezemisní provoz. Maximální rychlost činí 160 km/h. Kompaktní lithium-iontová baterie má kapacitu 83 kWh a je umístěna v podlaze mezi nápravami. Maximální dojezd na jedno nabití činí až 500 km.
Kromě sportovních, aerodynamických a emocionálních linií nabízí studie také velkorysý prostor. Dalším charakteristickým znakem jsou například osvětlené skleněné prvky ve vertikálních lamelách masky chladiče nebo kamery namísto klasických zpětných zrcátek. Novými prvky v interiéru jsouuspořádání přístrojové desky a středové konzole v různých úrovních nebo obrazovka, která se zdánlivě vznáší. Inovativní technologie zlepšují bezpečnost a komfort. Počátek nové éry naznačuje i infotainment systém a digitální technologie. Chytré telefony jsou přímo zabudované v infotainment systému a fungují také jako digitální klíč k odemčení vozu.
Klement představuje elektrickou, inovativní a moderní mikromobilitu
Společnost Škoda Auto se konceptem Klement vrací k zakladatelům automobilky Václavu Laurinovi a Václavu Klementovi, do doby před 124 lety, kdy začala výrobou bicyklů úspěšná historie firmy. Současně představuje vizi, jak by mohla vypadat elektrická, inovativní a moderní mikromobilita v čínských velkoměstech.
Klement s motorem o výkonu 4 kW, integrovaným v náboji zadního kola, dosahuje maximální rychlosti 45 km/h. Ovládání akcelerace a brzd je integrováno v inovativních naklápěcích stupačkách. Ovládání je velice jednoduché. Hydraulická brzda vpředu s ABS a zabudované LED osvětlení se starají o bezpečnou jízdu.
Čtveřice vozů SUV nabízených v Číně – Škoda Kodiaq, Kodiaq GT, Karoq a Kamiq
Čína je jediným světovým trhem, na kterém Škoda nabízí hned čtyři vozy SUV. Kromě vozu Škoda Kodiaq, který je nabízen na přání v sedmimístné verzi, a Škoda Karoq, který je o 50 mm delší než verze nabízená v Evropě, patří do čtveřice vozů také čínská verze vozu Škoda Kamiq a model Škoda Kodiaq GT. Poslední dva zmiňované vozy byly vyvinuty speciálně pro čínský trh.
Vůz Škoda Kodiaq, který znamenal počátek SUV ofenzívy značky Škoda, byl prvním modelem, který ukázal současný designový jazyk. Jak je pro vozy Škoda typické, je pro něj charakteristický skvělý poměr ceny a užitné hodnoty, promyšlená funkčnost a velkorysý interiér s místem až pro sedm cestujících. Nabízí také zavazadlový prostor o objemu až 2 065 l. Jedná se tak o největší hodnotu ve své třídě. Obě verze vozu Kodiaq nabízí špičkové možnosti konektivity a ve vrcholné verzi s pohonem všech kol dosahují výkonu 162 kW (220 k).
Škoda Kodiaq GT je první SUV značky Škoda v karosářské verzi kupé. Vůz charakterizuje dynamický vzhled, moderní prvky konektivity a inovativní asistenční systémy. Je vlajkovou lodí a zároveň nositelem identity značky Škoda . Společně se sportovním a stylovým exteriérem i interiérem kombinuje vůz Škoda Kodiaq GT všestranné vlastnosti vozu SUV s elegantním designem karosářské verze kupé a chce tak oslovit lifestylově orientované zákazníky.
Čínská verze vozu Škoda Karoq nabízí ještě větší komfort než jeho evropská varianta. V porovnání s vozem nabízeným v Evropě je o 50 mm delší a nabízí také o 50 mm větší rozvor. Nabízí také mnoho asistenčních systémů a v oblasti konektivity patří k nejlepším ve své třídě.
Základní SUV nabízené v Číně je vůz Škoda Kamiq s motorem o výkonu 81 kW (110 k). Tento vůz nabízí moderní možnosti konektivity a je primárně určen mladým zákazníkům žijícím ve městech. Jednou z technologických novinek je hlasové ovládání na bázi umělé inteligence odspolečnosti iFLYTEK, která je jedním z předních asijských poskytovatelů technologií v oblasti rozpoznávání hlasu.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?