Škoda chce navázat na úspěch na svém nejvýznamnějším trhu vstupem do elektromobility, která zaznamenává nárůst zejména v Číně. Studie Škoda Vision iV a jednostopý koncept Klement, které se představí na autosalonu Auto Shanghai 2019 od 16. do 25. dubna, naznačují, jak si Škoda představuje elektrickou, moderní a trvale udržitelnou budoucnost na čínském trhu. Další potenciál k růstu má oblíbený segment vozů SUV. Čína je jediným trhem, na kterém Škoda nabízí čtyři různé vozy SUV. Jedná se o exkluzivní vůz Škoda Kodiaq GT, model ŠKODA Kodiaq a verze vozů Škoda Karoq a Škoda Kamiq. U příležitosti 60. výročí představení prvního vozu Octavia z roku 1959 prezentuje Škoda legendární modelovou řadu na autosalonu Auto Shanghai.
Na letošním autosalonu v Šanghaji se bude Škoda prezentovat jako značka s elektrickou, moderní a trvale udržitelnou budoucností. Studie Vision iV a koncept Klement nabízejí zajímavý pohled do elektrické budoucnosti značky ŠKODA. Automobilka také představí svou kompletní nabídku vozů SUV - vozy Škoda Kodiaq GT, Kodiaq, Karoq a Kamiq.
Studie Vision iV nabízí konkrétní výhled na budoucí sériový elektromobil. V roce 2020 bude na evropském trhu uveden první čistě elektrický vůz značky Škoda na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB). Po jednání s partnerem SAIC Volkswagen v rámci společného podniku sejiž intenzivně pracuje i na uvedení vozu na čínský trh. Současně Škoda na čínském trhu poroste především díky nabídce vozů SUV.
Škoda Vision iV: Konkrétní vize elektromobility „made by Škoda“
Společnost Škoda Auto opticky a technicky upravila studii Vision iV speciálně pro čínský trh a vybavila ji elektromotorem u zadní nápravy o výkonu 150 kW (204 k), který pohání zadní kola a nabízí bezemisní provoz. Maximální rychlost činí 160 km/h. Kompaktní lithium-iontová baterie má kapacitu 83 kWh a je umístěna v podlaze mezi nápravami. Maximální dojezd na jedno nabití činí až 500 km.
Kromě sportovních, aerodynamických a emocionálních linií nabízí studie také velkorysý prostor. Dalším charakteristickým znakem jsou například osvětlené skleněné prvky ve vertikálních lamelách masky chladiče nebo kamery namísto klasických zpětných zrcátek. Novými prvky v interiéru jsouuspořádání přístrojové desky a středové konzole v různých úrovních nebo obrazovka, která se zdánlivě vznáší. Inovativní technologie zlepšují bezpečnost a komfort. Počátek nové éry naznačuje i infotainment systém a digitální technologie. Chytré telefony jsou přímo zabudované v infotainment systému a fungují také jako digitální klíč k odemčení vozu.
Klement představuje elektrickou, inovativní a moderní mikromobilitu
Společnost Škoda Auto se konceptem Klement vrací k zakladatelům automobilky Václavu Laurinovi a Václavu Klementovi, do doby před 124 lety, kdy začala výrobou bicyklů úspěšná historie firmy. Současně představuje vizi, jak by mohla vypadat elektrická, inovativní a moderní mikromobilita v čínských velkoměstech.
Klement s motorem o výkonu 4 kW, integrovaným v náboji zadního kola, dosahuje maximální rychlosti 45 km/h. Ovládání akcelerace a brzd je integrováno v inovativních naklápěcích stupačkách. Ovládání je velice jednoduché. Hydraulická brzda vpředu s ABS a zabudované LED osvětlení se starají o bezpečnou jízdu.
Čtveřice vozů SUV nabízených v Číně – Škoda Kodiaq, Kodiaq GT, Karoq a Kamiq
Čína je jediným světovým trhem, na kterém Škoda nabízí hned čtyři vozy SUV. Kromě vozu Škoda Kodiaq, který je nabízen na přání v sedmimístné verzi, a Škoda Karoq, který je o 50 mm delší než verze nabízená v Evropě, patří do čtveřice vozů také čínská verze vozu Škoda Kamiq a model Škoda Kodiaq GT. Poslední dva zmiňované vozy byly vyvinuty speciálně pro čínský trh.
Vůz Škoda Kodiaq, který znamenal počátek SUV ofenzívy značky Škoda, byl prvním modelem, který ukázal současný designový jazyk. Jak je pro vozy Škoda typické, je pro něj charakteristický skvělý poměr ceny a užitné hodnoty, promyšlená funkčnost a velkorysý interiér s místem až pro sedm cestujících. Nabízí také zavazadlový prostor o objemu až 2 065 l. Jedná se tak o největší hodnotu ve své třídě. Obě verze vozu Kodiaq nabízí špičkové možnosti konektivity a ve vrcholné verzi s pohonem všech kol dosahují výkonu 162 kW (220 k).
Škoda Kodiaq GT je první SUV značky Škoda v karosářské verzi kupé. Vůz charakterizuje dynamický vzhled, moderní prvky konektivity a inovativní asistenční systémy. Je vlajkovou lodí a zároveň nositelem identity značky Škoda . Společně se sportovním a stylovým exteriérem i interiérem kombinuje vůz Škoda Kodiaq GT všestranné vlastnosti vozu SUV s elegantním designem karosářské verze kupé a chce tak oslovit lifestylově orientované zákazníky.
Čínská verze vozu Škoda Karoq nabízí ještě větší komfort než jeho evropská varianta. V porovnání s vozem nabízeným v Evropě je o 50 mm delší a nabízí také o 50 mm větší rozvor. Nabízí také mnoho asistenčních systémů a v oblasti konektivity patří k nejlepším ve své třídě.
Základní SUV nabízené v Číně je vůz Škoda Kamiq s motorem o výkonu 81 kW (110 k). Tento vůz nabízí moderní možnosti konektivity a je primárně určen mladým zákazníkům žijícím ve městech. Jednou z technologických novinek je hlasové ovládání na bázi umělé inteligence odspolečnosti iFLYTEK, která je jedním z předních asijských poskytovatelů technologií v oblasti rozpoznávání hlasu.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?