Škoda chce navázat na úspěch na svém nejvýznamnějším trhu vstupem do elektromobility, která zaznamenává nárůst zejména v Číně. Studie Škoda Vision iV a jednostopý koncept Klement, které se představí na autosalonu Auto Shanghai 2019 od 16. do 25. dubna, naznačují, jak si Škoda představuje elektrickou, moderní a trvale udržitelnou budoucnost na čínském trhu. Další potenciál k růstu má oblíbený segment vozů SUV. Čína je jediným trhem, na kterém Škoda nabízí čtyři různé vozy SUV. Jedná se o exkluzivní vůz Škoda Kodiaq GT, model ŠKODA Kodiaq a verze vozů Škoda Karoq a Škoda Kamiq. U příležitosti 60. výročí představení prvního vozu Octavia z roku 1959 prezentuje Škoda legendární modelovou řadu na autosalonu Auto Shanghai.
Na letošním autosalonu v Šanghaji se bude Škoda prezentovat jako značka s elektrickou, moderní a trvale udržitelnou budoucností. Studie Vision iV a koncept Klement nabízejí zajímavý pohled do elektrické budoucnosti značky ŠKODA. Automobilka také představí svou kompletní nabídku vozů SUV - vozy Škoda Kodiaq GT, Kodiaq, Karoq a Kamiq.
Studie Vision iV nabízí konkrétní výhled na budoucí sériový elektromobil. V roce 2020 bude na evropském trhu uveden první čistě elektrický vůz značky Škoda na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB). Po jednání s partnerem SAIC Volkswagen v rámci společného podniku sejiž intenzivně pracuje i na uvedení vozu na čínský trh. Současně Škoda na čínském trhu poroste především díky nabídce vozů SUV.
Škoda Vision iV: Konkrétní vize elektromobility „made by Škoda“
Společnost Škoda Auto opticky a technicky upravila studii Vision iV speciálně pro čínský trh a vybavila ji elektromotorem u zadní nápravy o výkonu 150 kW (204 k), který pohání zadní kola a nabízí bezemisní provoz. Maximální rychlost činí 160 km/h. Kompaktní lithium-iontová baterie má kapacitu 83 kWh a je umístěna v podlaze mezi nápravami. Maximální dojezd na jedno nabití činí až 500 km.
Kromě sportovních, aerodynamických a emocionálních linií nabízí studie také velkorysý prostor. Dalším charakteristickým znakem jsou například osvětlené skleněné prvky ve vertikálních lamelách masky chladiče nebo kamery namísto klasických zpětných zrcátek. Novými prvky v interiéru jsouuspořádání přístrojové desky a středové konzole v různých úrovních nebo obrazovka, která se zdánlivě vznáší. Inovativní technologie zlepšují bezpečnost a komfort. Počátek nové éry naznačuje i infotainment systém a digitální technologie. Chytré telefony jsou přímo zabudované v infotainment systému a fungují také jako digitální klíč k odemčení vozu.
Klement představuje elektrickou, inovativní a moderní mikromobilitu
Společnost Škoda Auto se konceptem Klement vrací k zakladatelům automobilky Václavu Laurinovi a Václavu Klementovi, do doby před 124 lety, kdy začala výrobou bicyklů úspěšná historie firmy. Současně představuje vizi, jak by mohla vypadat elektrická, inovativní a moderní mikromobilita v čínských velkoměstech.
Klement s motorem o výkonu 4 kW, integrovaným v náboji zadního kola, dosahuje maximální rychlosti 45 km/h. Ovládání akcelerace a brzd je integrováno v inovativních naklápěcích stupačkách. Ovládání je velice jednoduché. Hydraulická brzda vpředu s ABS a zabudované LED osvětlení se starají o bezpečnou jízdu.
Čtveřice vozů SUV nabízených v Číně – Škoda Kodiaq, Kodiaq GT, Karoq a Kamiq
Čína je jediným světovým trhem, na kterém Škoda nabízí hned čtyři vozy SUV. Kromě vozu Škoda Kodiaq, který je nabízen na přání v sedmimístné verzi, a Škoda Karoq, který je o 50 mm delší než verze nabízená v Evropě, patří do čtveřice vozů také čínská verze vozu Škoda Kamiq a model Škoda Kodiaq GT. Poslední dva zmiňované vozy byly vyvinuty speciálně pro čínský trh.
Vůz Škoda Kodiaq, který znamenal počátek SUV ofenzívy značky Škoda, byl prvním modelem, který ukázal současný designový jazyk. Jak je pro vozy Škoda typické, je pro něj charakteristický skvělý poměr ceny a užitné hodnoty, promyšlená funkčnost a velkorysý interiér s místem až pro sedm cestujících. Nabízí také zavazadlový prostor o objemu až 2 065 l. Jedná se tak o největší hodnotu ve své třídě. Obě verze vozu Kodiaq nabízí špičkové možnosti konektivity a ve vrcholné verzi s pohonem všech kol dosahují výkonu 162 kW (220 k).
Škoda Kodiaq GT je první SUV značky Škoda v karosářské verzi kupé. Vůz charakterizuje dynamický vzhled, moderní prvky konektivity a inovativní asistenční systémy. Je vlajkovou lodí a zároveň nositelem identity značky Škoda . Společně se sportovním a stylovým exteriérem i interiérem kombinuje vůz Škoda Kodiaq GT všestranné vlastnosti vozu SUV s elegantním designem karosářské verze kupé a chce tak oslovit lifestylově orientované zákazníky.
Čínská verze vozu Škoda Karoq nabízí ještě větší komfort než jeho evropská varianta. V porovnání s vozem nabízeným v Evropě je o 50 mm delší a nabízí také o 50 mm větší rozvor. Nabízí také mnoho asistenčních systémů a v oblasti konektivity patří k nejlepším ve své třídě.
Základní SUV nabízené v Číně je vůz Škoda Kamiq s motorem o výkonu 81 kW (110 k). Tento vůz nabízí moderní možnosti konektivity a je primárně určen mladým zákazníkům žijícím ve městech. Jednou z technologických novinek je hlasové ovládání na bázi umělé inteligence odspolečnosti iFLYTEK, která je jedním z předních asijských poskytovatelů technologií v oblasti rozpoznávání hlasu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?