Nový Jeep Wrangler a odvozený pick-up Jeep Gladiator jsou na trhu poměrně krátkou chvíli, přesto už si stihly získat obrovskou popularitu. Na mysl se tak začala vkrádat myšlenka, zda by se Jeep nechtěl pokusit alespoň o omezenou sérii modelů, které by pod kapotou měly úchvatný motor Hellcat 6.2 litru s kompresorem, který propůjčil modelu Grand Cherokee Trackhawk výkon přes 700 koní.
Jeep Gladiator je sice v prodeji jen velice krátkou dobu, přesto už slaví poměrně výrazné úspěchy. Za jediný den se totiž podařilo prodat okolo 4 190 kusů z Edice Launch Edition a to navzdory její poměrně vysoké ceně 1.36 milionu korun. Nabízí se tak otázka, zda by si Jeep nechtěl zajistit další zákazníky ochotné utrácet enormní sumy i variantou s motorizací Hellcat.
Nepříliš pozitivní odpověď však australskému webu Drive poskytl Tim Kuniskis, šéf severoamerického zastoupení značky Jeep. Podle jeho slov by kompresorem přeplňovaný 6.2 litrový motor V8 sedl do auta jako ulitý, ale má to jeden háček. Nezbývalo by totiž místo na ochranu posádky v případě nárazu.
Motor se totiž do auta vejde tak natěsno, že kolem něj prakticky nezbývá žádné místo. V případě nárazu by tak nebylo místo na nic, co by mohlo pohltit jeho energii. Zjednodušeně řečeno - Jeep Wrangler / Gladiator s motorem V8 Hellcat by jistě šel postavit a nejspíš by byl i zatraceně úžasný, ovšem v žádném případě by nemohl projít jakýmikoliv crash-testy.
Jedinou možností, jak dostat motor z Hellcatu pod kapotu Gladiatoru, by bylo vytvoření varianty s dvoudveřovou karoserií a delší kapotou / korbou. Podobný model už by se možná s větším motorem dokázal poprat, nicméně pro automobilku je zásadní otázkou, zda by o něj byl zájem. Podle všeho totiž v současnosti dominují trhu především čtyřdveřové střední pickupy s korbou o délce okolo 1.5 metru.
Poslední alternativou by tak mohlo být postavení dvoudveřového Gladiatoru s motorem V8 jakožto life-stylového vozidla. Jak totiž statistiky ukazují, prodeje modelu Wrangler s dvoudveřovou karoserií nejsou vůbec špatné. Nezbývá tak než tiše doufat, že v Jeepu nakonec najdou odhodlání pustit se do další šílené kreace o výkonu přes 700 koní.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?