Jeep Gladiator by mohl mít až 700 koní, automobilka však řeší nezvyklý problém

Jeep Gladiator
Jeep Gladiator, foto: Jeep
Antonín Marek , AutoRoad.cz 10. dubna 2019 09:59
Sdílej:

Nový Jeep Wrangler a odvozený pick-up Jeep Gladiator jsou na trhu poměrně krátkou chvíli, přesto už si stihly získat obrovskou popularitu. Na mysl se tak začala vkrádat myšlenka, zda by se Jeep nechtěl pokusit alespoň o omezenou sérii modelů, které by pod kapotou měly úchvatný motor Hellcat 6.2 litru s kompresorem, který propůjčil modelu Grand Cherokee Trackhawk výkon přes 700 koní.

Jeep Gladiator je sice v prodeji jen velice krátkou dobu, přesto už slaví poměrně výrazné úspěchy. Za jediný den se totiž podařilo prodat okolo 4 190 kusů z Edice Launch Edition a to navzdory její poměrně vysoké ceně 1.36 milionu korun. Nabízí se tak otázka, zda by si Jeep nechtěl zajistit další zákazníky ochotné utrácet enormní sumy i variantou s motorizací Hellcat.

Nepříliš pozitivní odpověď však australskému webu Drive poskytl Tim Kuniskis, šéf severoamerického zastoupení značky Jeep. Podle jeho slov by kompresorem přeplňovaný 6.2 litrový motor V8 sedl do auta jako ulitý, ale má to jeden háček. Nezbývalo by totiž místo na ochranu posádky v případě nárazu.

Motor se totiž do auta vejde tak natěsno, že kolem něj prakticky nezbývá žádné místo. V případě nárazu by tak nebylo místo na nic, co by mohlo pohltit jeho energii. Zjednodušeně řečeno - Jeep Wrangler / Gladiator s motorem V8 Hellcat by jistě šel postavit a nejspíš by byl i zatraceně úžasný, ovšem v žádném případě by nemohl projít jakýmikoliv crash-testy.

Jedinou možností, jak dostat motor z Hellcatu pod kapotu Gladiatoru, by bylo vytvoření varianty s dvoudveřovou karoserií a delší kapotou / korbou. Podobný model už by se možná s větším motorem dokázal poprat, nicméně pro automobilku je zásadní otázkou, zda by o něj byl zájem. Podle všeho totiž v současnosti dominují trhu především čtyřdveřové střední pickupy s korbou o délce okolo 1.5 metru.

Poslední alternativou by tak mohlo být postavení dvoudveřového Gladiatoru s motorem V8 jakožto life-stylového vozidla. Jak totiž statistiky ukazují, prodeje modelu Wrangler s dvoudveřovou karoserií nejsou vůbec špatné. Nezbývá tak než tiše doufat, že v Jeepu nakonec najdou odhodlání pustit se do další šílené kreace o výkonu přes 700 koní.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.