Nový Jeep Wrangler a odvozený pick-up Jeep Gladiator jsou na trhu poměrně krátkou chvíli, přesto už si stihly získat obrovskou popularitu. Na mysl se tak začala vkrádat myšlenka, zda by se Jeep nechtěl pokusit alespoň o omezenou sérii modelů, které by pod kapotou měly úchvatný motor Hellcat 6.2 litru s kompresorem, který propůjčil modelu Grand Cherokee Trackhawk výkon přes 700 koní.
Jeep Gladiator je sice v prodeji jen velice krátkou dobu, přesto už slaví poměrně výrazné úspěchy. Za jediný den se totiž podařilo prodat okolo 4 190 kusů z Edice Launch Edition a to navzdory její poměrně vysoké ceně 1.36 milionu korun. Nabízí se tak otázka, zda by si Jeep nechtěl zajistit další zákazníky ochotné utrácet enormní sumy i variantou s motorizací Hellcat.
Nepříliš pozitivní odpověď však australskému webu Drive poskytl Tim Kuniskis, šéf severoamerického zastoupení značky Jeep. Podle jeho slov by kompresorem přeplňovaný 6.2 litrový motor V8 sedl do auta jako ulitý, ale má to jeden háček. Nezbývalo by totiž místo na ochranu posádky v případě nárazu.
Motor se totiž do auta vejde tak natěsno, že kolem něj prakticky nezbývá žádné místo. V případě nárazu by tak nebylo místo na nic, co by mohlo pohltit jeho energii. Zjednodušeně řečeno - Jeep Wrangler / Gladiator s motorem V8 Hellcat by jistě šel postavit a nejspíš by byl i zatraceně úžasný, ovšem v žádném případě by nemohl projít jakýmikoliv crash-testy.
Jedinou možností, jak dostat motor z Hellcatu pod kapotu Gladiatoru, by bylo vytvoření varianty s dvoudveřovou karoserií a delší kapotou / korbou. Podobný model už by se možná s větším motorem dokázal poprat, nicméně pro automobilku je zásadní otázkou, zda by o něj byl zájem. Podle všeho totiž v současnosti dominují trhu především čtyřdveřové střední pickupy s korbou o délce okolo 1.5 metru.
Poslední alternativou by tak mohlo být postavení dvoudveřového Gladiatoru s motorem V8 jakožto life-stylového vozidla. Jak totiž statistiky ukazují, prodeje modelu Wrangler s dvoudveřovou karoserií nejsou vůbec špatné. Nezbývá tak než tiše doufat, že v Jeepu nakonec najdou odhodlání pustit se do další šílené kreace o výkonu přes 700 koní.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.