Po únorové světové premiéře modelu Multivan 6.1 představuje nyní Volkswagen Užitkové vozy veřejnosti v Mnichově poprvé nový model Transporter 6.1. Místem debutu technologicky zcela nově koncipovaného bestselleru mezi užitkovými vozy je „bauma 2019“, největší veletrh stavebních strojů na světě. Jeho organizátoři očekávají ve dnech 8. až 14. dubna více než půl milionu návštěvníků z více než 200 zemí. Volkswagen Užitkové vozy tak prezentuje nový model Transporter 6.1 před odborníky z celého světa.
Nový Transporter 6.1 debutuje v Mnichově s velkou rozmanitostí karosářských verzí: jako skříňový vůz, Kombi nebo valník s jednoduchou či dvojitou kabinou. Volkswagen Užitkové vozy tak nabízí pro každý účel ten správný vůz, a s ním i řešení jakéhokoli přepravního problému v tomto segmentu.
Nové asistenční systémy nabízejí ještě více bezpečnosti
Volkswagen Užitkové vozy vybral pro dalekosáhlou modernizaci šesté generace modelu Transporter záměrně nové dodatečné označení 6.1. Realizovaná technická opatření totiž značně přesahují rozsah běžných modernizací. Příkladem je přechod z hydraulického na elektromechanický posilovač řízení. K tak komplexní změně systémů v rámci modelové řady dochází obvykle jen při kompletní generační obměně. Elektromechanický posilovač řízení otevřel cestu k rozšíření nabídky asistenčních systémů o zcela nové spektrum funkcí, přispívajících k významnému zvýšení bezpečnosti a komfortu.
Mezi nové asistenční systémy patří „Lane Assist“ (aktivní asistent pro jízdu v jízdním pruhu), „Park Assist“ (umožňuje parkování s automatickým řízením), ochrana bočních stěn vozu (upozorňuje na kriticky malou vzdálenost od překážek a osob), asistent pro vyjetí z parkovacího místa (chrání při couvání z parkovacího místa) a „Trailer Assist“ (automatickým řízením maximálně usnadňuje manévrování s přívěsem). Nabídku nových systémů doplňuje rozpoznávání dopravních značek (k dispozici v kombinaci s navigačním systémem). Skříňové verze a Kombi jsou navíc sériově vybaveny novým asistentem pro kompenzaci bočního větru. Je-li Transporter 6.1 vystaven působení náhlého poryvu bočního větru, například při jízdě po mostě, zajistí tato funkce stabilizaci vozu. K sériové výbavě patří též multikolizní brzda a asistent pro rozjezd do kopce.
Dokonalost v detailech usnadňuje každodenní práci
Vítanými pomocníky pro všední pracovní den jsou také zcela nové prvky výbavy modelu Transporter 6.1. Mezi novinky v této oblasti patří 230V elektrická zásuvka na sedadle řidiče a uzamykatelná schránka pod dvojsedadlem spolujezdce. Rozšířena byla navíc možnost přepravy dlouhých předmětů, které lze nově zasunout až pod dvojsedadlo spolujezdce. Maximální délka nákladového prostoru se tím zvětší z 2 450 mm na 2 800 mm, resp. z 2 900 mm na 3 300 mm (u verze s dlouhým rozvorem). Kromě toho je Transporter 6.1 sériově vybaven samostatným uzamykáním nákladového prostoru (skříňové vozy a Kombi s dělicí přepážkou). Nákladový prostor lze v tomto případě uzamknout nezávisle na kabině. První možností je uzamčení pouze nákladového prostoru (režim „poštovní doručovatel“). Druhou možností je uzamčení pouze kabiny (režim „servisní dílna“). Později nabídku rozšíří také „kurýrní paket“ s ještě robustnější konstrukcí mimořádně namáhaných dílů vozidla, jako jsou generátor, akumulátor nebo hnací hřídele.
Přidaná hodnota díky rozšířené sériové výbavě
Významě rozšířena byla sériová výbava modelu Transporter 6.1. Výčet novinek ve všech verzích zahrnuje elektrické ovládání oken, centrální zamykání, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, nové světlomety H7, vnitřní osvětlení s výkonnou a energeticky hospodárnou LED technologií a audiosystém „Composition Audio“ s Bluetooth rozhraním pro mobilní telefon.
Přístrojová deska pro síťově propojený svět současnosti a budoucnosti
Volkswagen Užitkové vozy v modelu Transporter 6.1 důsledně přizpůsobil přístrojovou desku požadavkům digitálního světa. Výbava na přání nově zahrnuje třetí generaci modulárních informačních a zábavních systémů (MIB3). Nové systémy umožňují používat zcela nové aplikace a internetové služby. Nejdůležitějším prvkem výbavy nové elektronické sítě vozidla je navíc integrovaná karta SIM (eSIM), která zpřístupňuje nové spektrum internetových funkcí a služeb.
Hospodárné vznětové motory s výkony od 90 do 199 k
Transporter 6.1 bude uveden na český trh s hospodárnými turbodiesely 2,0 litru na podzim letošního roku. Jednotka 2.0 TDI bude k dispozici ve výkonových stupních 66 kW/ 90 k, 81 kW/ 110 k, 110 kW/ 150 k a 146 kW/ 199 k. Všechny verze splňují emisní normu Euro 6d TEMP. Verze s výkonem 110 kW a 146 kW budou na přání dostupné s pohonem všech kol (4MOTION). V rámci spolupráce s partnerem ABT bude Transporter 6.1 navíc nabízen i jako vozidlo s plně elektrickým pohonem s nulovými emisemi (82 kW/ 112 k) s užitečnou hmotností téměř 1,2 tuny. Díky kapacitě akumulátorů až 77,6 kWh dosáhne dojezd více než 400 km (podle metodiky EU). Elektrické verze jsou tak dokonale přizpůsobeny požadavkům na firemní provoz v městském světě.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.