VW Transporter 6.1 debutuje na největším světovém veletrhu stavebních strojů. Jaké novinky nabídne?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 9. dubna 2019, 13:02 Google+

Po únorové světové premiéře modelu Multivan 6.1 představuje nyní Volkswagen Užitkové vozy veřejnosti v Mnichově poprvé nový model Transporter 6.1. Místem debutu technologicky zcela nově koncipovaného bestselleru mezi užitkovými vozy je „bauma 2019“, největší veletrh stavebních strojů na světě. Jeho organizátoři očekávají ve dnech 8. až 14. dubna více než půl milionu návštěvníků z více než 200 zemí. Volkswagen Užitkové vozy tak prezentuje nový model Transporter 6.1 před odborníky z celého světa.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nový Volkswagen Transporter 6.1

Nový Volkswagen Transporter 6.1 | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Nový Transporter 6.1 debutuje v Mnichově s velkou rozmanitostí karosářských verzí: jako skříňový vůz, Kombi nebo valník s jednoduchou či dvojitou kabinou. Volkswagen Užitkové vozy tak nabízí pro každý účel ten správný vůz, a s ním i řešení jakéhokoli přepravního problému v tomto segmentu.

Nové asistenční systémy nabízejí ještě více bezpečnosti

Volkswagen Užitkové vozy vybral pro dalekosáhlou modernizaci šesté generace modelu Transporter záměrně nové dodatečné označení 6.1. Realizovaná technická opatření totiž značně přesahují rozsah běžných modernizací. Příkladem je přechod z hydraulického na elektromechanický posilovač řízení. K tak komplexní změně systémů v rámci modelové řady dochází obvykle jen při kompletní generační obměně. Elektromechanický posilovač řízení otevřel cestu k rozšíření nabídky asistenčních systémů o zcela nové spektrum funkcí, přispívajících k významnému zvýšení bezpečnosti a komfortu.

Mezi nové asistenční systémy patří „Lane Assist“ (aktivní asistent pro jízdu v jízdním pruhu), „Park Assist“ (umožňuje parkování s automatickým řízením), ochrana bočních stěn vozu (upozorňuje na kriticky malou vzdálenost od překážek a osob), asistent pro vyjetí z parkovacího místa (chrání při couvání z parkovacího místa) a „Trailer Assist“ (automatickým řízením maximálně usnadňuje manévrování s přívěsem). Nabídku nových systémů doplňuje rozpoznávání dopravních značek (k dispozici v kombinaci s navigačním systémem). Skříňové verze a Kombi jsou navíc sériově vybaveny novým asistentem pro kompenzaci bočního větru. Je-li Transporter 6.1 vystaven působení náhlého poryvu bočního větru, například při jízdě po mostě, zajistí tato funkce stabilizaci vozu. K sériové výbavě patří též multikolizní brzda a asistent pro rozjezd do kopce.

Dokonalost v detailech usnadňuje každodenní práci

Vítanými pomocníky pro všední pracovní den jsou také zcela nové prvky výbavy modelu Transporter 6.1. Mezi novinky v této oblasti patří 230V elektrická zásuvka na sedadle řidiče a uzamykatelná schránka pod dvojsedadlem spolujezdce. Rozšířena byla navíc možnost přepravy dlouhých předmětů, které lze nově zasunout až pod dvojsedadlo spolujezdce. Maximální délka nákladového prostoru se tím zvětší z 2 450 mm na 2 800 mm, resp. z 2 900 mm na 3 300 mm (u verze s dlouhým rozvorem). Kromě toho je Transporter 6.1 sériově vybaven samostatným uzamykáním nákladového prostoru (skříňové vozy a Kombi s dělicí přepážkou). Nákladový prostor lze v tomto případě uzamknout nezávisle na kabině. První možností je uzamčení pouze nákladového prostoru (režim „poštovní doručovatel“). Druhou možností je uzamčení pouze kabiny (režim „servisní dílna“). Později nabídku rozšíří také „kurýrní paket“ s ještě robustnější konstrukcí mimořádně namáhaných dílů vozidla, jako jsou generátor, akumulátor nebo hnací hřídele.

Přidaná hodnota díky rozšířené sériové výbavě

Významě rozšířena byla sériová výbava modelu Transporter 6.1. Výčet novinek ve všech verzích zahrnuje elektrické ovládání oken, centrální zamykání, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, nové světlomety H7, vnitřní osvětlení s výkonnou a energeticky hospodárnou LED technologií a audiosystém „Composition Audio“ s Bluetooth rozhraním pro mobilní telefon.

Přístrojová deska pro síťově propojený svět současnosti a budoucnosti

Volkswagen Užitkové vozy v modelu Transporter 6.1 důsledně přizpůsobil přístrojovou desku požadavkům digitálního světa. Výbava na přání nově zahrnuje třetí generaci modulárních informačních a zábavních systémů (MIB3). Nové systémy umožňují používat zcela nové aplikace a internetové služby. Nejdůležitějším prvkem výbavy nové elektronické sítě vozidla je navíc integrovaná karta SIM (eSIM), která zpřístupňuje nové spektrum internetových funkcí a služeb.

Hospodárné vznětové motory s výkony od 90 do 199 k

Transporter 6.1 bude uveden na český trh s hospodárnými turbodiesely 2,0 litru na podzim letošního roku. Jednotka 2.0 TDI bude k dispozici ve výkonových stupních 66 kW/ 90 k, 81 kW/ 110 k, 110 kW/ 150 k a 146 kW/ 199 k. Všechny verze splňují emisní normu Euro 6d TEMP. Verze s výkonem 110 kW a 146 kW budou na přání dostupné s pohonem všech kol (4MOTION). V rámci spolupráce s partnerem ABT bude Transporter 6.1 navíc nabízen i jako vozidlo s plně elektrickým pohonem s nulovými emisemi (82 kW/ 112 k) s užitečnou hmotností téměř 1,2 tuny. Díky kapacitě akumulátorů až 77,6 kWh dosáhne dojezd více než 400 km (podle metodiky EU). Elektrické verze jsou tak dokonale přizpůsobeny požadavkům na firemní provoz v městském světě.

Vytisknout

Diskuze: VW Transporter 6.1 debutuje na největším světovém veletrhu stavebních strojů. Jaké novinky nabídne?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Top Gear uspořádal další neobvyklý závod s překvapivými výsledky

Top Gear uspořádal další nekonvenční závod. Proti ostrému SUV postavil hot…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud