Po únorové světové premiéře modelu Multivan 6.1 představuje nyní Volkswagen Užitkové vozy veřejnosti v Mnichově poprvé nový model Transporter 6.1. Místem debutu technologicky zcela nově koncipovaného bestselleru mezi užitkovými vozy je „bauma 2019“, největší veletrh stavebních strojů na světě. Jeho organizátoři očekávají ve dnech 8. až 14. dubna více než půl milionu návštěvníků z více než 200 zemí. Volkswagen Užitkové vozy tak prezentuje nový model Transporter 6.1 před odborníky z celého světa.
Nový Transporter 6.1 debutuje v Mnichově s velkou rozmanitostí karosářských verzí: jako skříňový vůz, Kombi nebo valník s jednoduchou či dvojitou kabinou. Volkswagen Užitkové vozy tak nabízí pro každý účel ten správný vůz, a s ním i řešení jakéhokoli přepravního problému v tomto segmentu.
Nové asistenční systémy nabízejí ještě více bezpečnosti
Volkswagen Užitkové vozy vybral pro dalekosáhlou modernizaci šesté generace modelu Transporter záměrně nové dodatečné označení 6.1. Realizovaná technická opatření totiž značně přesahují rozsah běžných modernizací. Příkladem je přechod z hydraulického na elektromechanický posilovač řízení. K tak komplexní změně systémů v rámci modelové řady dochází obvykle jen při kompletní generační obměně. Elektromechanický posilovač řízení otevřel cestu k rozšíření nabídky asistenčních systémů o zcela nové spektrum funkcí, přispívajících k významnému zvýšení bezpečnosti a komfortu.
Mezi nové asistenční systémy patří „Lane Assist“ (aktivní asistent pro jízdu v jízdním pruhu), „Park Assist“ (umožňuje parkování s automatickým řízením), ochrana bočních stěn vozu (upozorňuje na kriticky malou vzdálenost od překážek a osob), asistent pro vyjetí z parkovacího místa (chrání při couvání z parkovacího místa) a „Trailer Assist“ (automatickým řízením maximálně usnadňuje manévrování s přívěsem). Nabídku nových systémů doplňuje rozpoznávání dopravních značek (k dispozici v kombinaci s navigačním systémem). Skříňové verze a Kombi jsou navíc sériově vybaveny novým asistentem pro kompenzaci bočního větru. Je-li Transporter 6.1 vystaven působení náhlého poryvu bočního větru, například při jízdě po mostě, zajistí tato funkce stabilizaci vozu. K sériové výbavě patří též multikolizní brzda a asistent pro rozjezd do kopce.
Dokonalost v detailech usnadňuje každodenní práci
Vítanými pomocníky pro všední pracovní den jsou také zcela nové prvky výbavy modelu Transporter 6.1. Mezi novinky v této oblasti patří 230V elektrická zásuvka na sedadle řidiče a uzamykatelná schránka pod dvojsedadlem spolujezdce. Rozšířena byla navíc možnost přepravy dlouhých předmětů, které lze nově zasunout až pod dvojsedadlo spolujezdce. Maximální délka nákladového prostoru se tím zvětší z 2 450 mm na 2 800 mm, resp. z 2 900 mm na 3 300 mm (u verze s dlouhým rozvorem). Kromě toho je Transporter 6.1 sériově vybaven samostatným uzamykáním nákladového prostoru (skříňové vozy a Kombi s dělicí přepážkou). Nákladový prostor lze v tomto případě uzamknout nezávisle na kabině. První možností je uzamčení pouze nákladového prostoru (režim „poštovní doručovatel“). Druhou možností je uzamčení pouze kabiny (režim „servisní dílna“). Později nabídku rozšíří také „kurýrní paket“ s ještě robustnější konstrukcí mimořádně namáhaných dílů vozidla, jako jsou generátor, akumulátor nebo hnací hřídele.
Přidaná hodnota díky rozšířené sériové výbavě
Významě rozšířena byla sériová výbava modelu Transporter 6.1. Výčet novinek ve všech verzích zahrnuje elektrické ovládání oken, centrální zamykání, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, nové světlomety H7, vnitřní osvětlení s výkonnou a energeticky hospodárnou LED technologií a audiosystém „Composition Audio“ s Bluetooth rozhraním pro mobilní telefon.
Přístrojová deska pro síťově propojený svět současnosti a budoucnosti
Volkswagen Užitkové vozy v modelu Transporter 6.1 důsledně přizpůsobil přístrojovou desku požadavkům digitálního světa. Výbava na přání nově zahrnuje třetí generaci modulárních informačních a zábavních systémů (MIB3). Nové systémy umožňují používat zcela nové aplikace a internetové služby. Nejdůležitějším prvkem výbavy nové elektronické sítě vozidla je navíc integrovaná karta SIM (eSIM), která zpřístupňuje nové spektrum internetových funkcí a služeb.
Hospodárné vznětové motory s výkony od 90 do 199 k
Transporter 6.1 bude uveden na český trh s hospodárnými turbodiesely 2,0 litru na podzim letošního roku. Jednotka 2.0 TDI bude k dispozici ve výkonových stupních 66 kW/ 90 k, 81 kW/ 110 k, 110 kW/ 150 k a 146 kW/ 199 k. Všechny verze splňují emisní normu Euro 6d TEMP. Verze s výkonem 110 kW a 146 kW budou na přání dostupné s pohonem všech kol (4MOTION). V rámci spolupráce s partnerem ABT bude Transporter 6.1 navíc nabízen i jako vozidlo s plně elektrickým pohonem s nulovými emisemi (82 kW/ 112 k) s užitečnou hmotností téměř 1,2 tuny. Díky kapacitě akumulátorů až 77,6 kWh dosáhne dojezd více než 400 km (podle metodiky EU). Elektrické verze jsou tak dokonale přizpůsobeny požadavkům na firemní provoz v městském světě.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.