Passat prolomil 3. dubna ve výrobním závodě Volkswagen Emden hranici 30 milionů vyrobených vozidel. Bestseller tak stanovil nový rekord ve svém segmentu. Žádný jiný model střední třídy, ani žádné jiné služební vozidlo se na celém světě neprodává v takových počtech jako Passat.
Vozidlo s pořadovým číslem 30 000 000 – Passat GTE Variant s externě nabíjitelným hybridním pohonem a metalickým lakem v odstínu „stříbrná Pyrit“ – patří již mezi první vyrobené vozy nové evoluční verze s rozsáhlou technickou modernizací (zahájení předprodeje v Evropě v květnu). Třicetimiliontý Passat bude v nadcházejících měsících sloužit jako novinářské testovací vozidlo na mezinárodních prezentacích.
Ralf Brandstätter, provozní ředitel společnosti Volkswagen, k tomu říká: „Passat je jedním z nejdůležitějších a nejúspěšnějších modelů značky Volkswagen. Od jeho debutu před 46 lety důvěřuje tomuto Volkswagenu 30 milionů zákazníků. Passat se tak stal globálním fenoménem, který je v současnosti doma v Pekingu, Berlíně, Sydney, Johannesburgu nebo v ulicích San Francisca. Ve Volkswagenu jsme hrdí na tento úspěšný model, který je dodnes měřítkem své třídy.“
Dr. Andreas Tostmann, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za výrobu, k tomu říká: „Model Passat vyrábíme na třech kontinentech v 10 výrobních závodech pro více než 100 trhů. Passat je tak opravdovým světovým bestsellerem.“
Volkswagen nabízí na jednotlivých kontinentech specifické verze modelu Passat. Osmá generace evropského modelu bude uvedena na trh na jaře v karosářských verzích Limuzína a Variant s novou technikou. Passat umožní jako první Volkswagen částečně autonomní jízdu jakoukoli rychlostí v rozsahu od 0 do 210 km/h díky na přání dodávanému, novému systému „Travel Assist“, který patří mezi inteligentní asistenční systémy Volkswagen IQ.DRIVE. Výbava zahrnuje rovněž řadu dalších inovací, jako jsou například interaktivní „světlomety IQ.LIGHT-Matrix LED“ nebo modulární informační a zábavní systémy MIB 3 s trvalým přístupem k internetu.
Mimořádnou roli v rámci modelové řady bude hrát zdokonalený Passat GTE. Externě nabíjitelné hybridní verze, reprezentované třicetimiliontým vozem této modelové řady, nabídnou výrazně delší dojezd v režimu elektrického pohonu2. Jeho hodnota je nyní až 55 km v novém zkušebním cyklu WLTP, což odpovídá 70 km2 podle metodiky EU. Nový Passat GTE (nejvyšší celkový výkon hybridního systému 160 kW/218 k) splňuje již dnes limity emisní normy Euro 6d, která vstoupí pro nové vozy v platnost až v roce 2021.
Volkswagen zahájil výrobu první generace modelu Passat 14. května 1973 v závodě Wolfsburg. Tím začala pro značku Volkswagen nová éra. Passat byl předzvěstí zcela nové rodiny vozidel s kapalinou chlazenými motory, pohonem předních kol a velmi moderní celoocelovou karoserií. Jako vůz střední třídy nahradil Passat model VW 1600 (Typ 3 se vzduchem chlazeným motorem vzadu a pohonem zadních kol). V květnu před 46 lety nikdo ve Wolfsburgu netušil, že Passat s 30 miliony vyrobenými automobily překoná dokonce i legendárního Brouka (21,5 milionu vozů). Passat je společně s modely Golf (35 milionů) a Brouk jedním ze tří historicky nejprodávanějších vozů značky Volkswagen.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?