Passat prolomil 3. dubna ve výrobním závodě Volkswagen Emden hranici 30 milionů vyrobených vozidel. Bestseller tak stanovil nový rekord ve svém segmentu. Žádný jiný model střední třídy, ani žádné jiné služební vozidlo se na celém světě neprodává v takových počtech jako Passat.
Vozidlo s pořadovým číslem 30 000 000 – Passat GTE Variant s externě nabíjitelným hybridním pohonem a metalickým lakem v odstínu „stříbrná Pyrit“ – patří již mezi první vyrobené vozy nové evoluční verze s rozsáhlou technickou modernizací (zahájení předprodeje v Evropě v květnu). Třicetimiliontý Passat bude v nadcházejících měsících sloužit jako novinářské testovací vozidlo na mezinárodních prezentacích.
Ralf Brandstätter, provozní ředitel společnosti Volkswagen, k tomu říká: „Passat je jedním z nejdůležitějších a nejúspěšnějších modelů značky Volkswagen. Od jeho debutu před 46 lety důvěřuje tomuto Volkswagenu 30 milionů zákazníků. Passat se tak stal globálním fenoménem, který je v současnosti doma v Pekingu, Berlíně, Sydney, Johannesburgu nebo v ulicích San Francisca. Ve Volkswagenu jsme hrdí na tento úspěšný model, který je dodnes měřítkem své třídy.“
Dr. Andreas Tostmann, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za výrobu, k tomu říká: „Model Passat vyrábíme na třech kontinentech v 10 výrobních závodech pro více než 100 trhů. Passat je tak opravdovým světovým bestsellerem.“
Volkswagen nabízí na jednotlivých kontinentech specifické verze modelu Passat. Osmá generace evropského modelu bude uvedena na trh na jaře v karosářských verzích Limuzína a Variant s novou technikou. Passat umožní jako první Volkswagen částečně autonomní jízdu jakoukoli rychlostí v rozsahu od 0 do 210 km/h díky na přání dodávanému, novému systému „Travel Assist“, který patří mezi inteligentní asistenční systémy Volkswagen IQ.DRIVE. Výbava zahrnuje rovněž řadu dalších inovací, jako jsou například interaktivní „světlomety IQ.LIGHT-Matrix LED“ nebo modulární informační a zábavní systémy MIB 3 s trvalým přístupem k internetu.
Mimořádnou roli v rámci modelové řady bude hrát zdokonalený Passat GTE. Externě nabíjitelné hybridní verze, reprezentované třicetimiliontým vozem této modelové řady, nabídnou výrazně delší dojezd v režimu elektrického pohonu2. Jeho hodnota je nyní až 55 km v novém zkušebním cyklu WLTP, což odpovídá 70 km2 podle metodiky EU. Nový Passat GTE (nejvyšší celkový výkon hybridního systému 160 kW/218 k) splňuje již dnes limity emisní normy Euro 6d, která vstoupí pro nové vozy v platnost až v roce 2021.
Volkswagen zahájil výrobu první generace modelu Passat 14. května 1973 v závodě Wolfsburg. Tím začala pro značku Volkswagen nová éra. Passat byl předzvěstí zcela nové rodiny vozidel s kapalinou chlazenými motory, pohonem předních kol a velmi moderní celoocelovou karoserií. Jako vůz střední třídy nahradil Passat model VW 1600 (Typ 3 se vzduchem chlazeným motorem vzadu a pohonem zadních kol). V květnu před 46 lety nikdo ve Wolfsburgu netušil, že Passat s 30 miliony vyrobenými automobily překoná dokonce i legendárního Brouka (21,5 milionu vozů). Passat je společně s modely Golf (35 milionů) a Brouk jedním ze tří historicky nejprodávanějších vozů značky Volkswagen.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.