Když automobilka Volkswagen představila v roce 2014 koncept Golf R400 o výkonu 400 koní, všem se nám tajil dech. Kvůli skandálu s aférou Dieselgate byl projekt nakonec uložen k ledu, nicméně podle nejnovějších spekulací ze zahraničí se zdá, že si v automobilce opět začínají pohrávat s myšlenkou na podobně extrémní hot-hatch.
Podle informací webu Autocar si vedení automobilky pohrává s myšlenkou představit v osmé generaci modelu Golf i extrémně výkonný model, který by mohl konkurovat rivalům jako je třeba chystaný Mercedes-AMG A45. Novinka by mohla nést označení Golf R Plus a svým způsobem by se mohlo jednat o následovníka konceptu R400.
Co se osmé generace VW Golf týče, na vrcholu nabídky by měl opět stanout model s označením R, pod jehož kapotou bude ukryt 2.0 litrový přeplňovaný benzínový čtyřválec o výkonu cca 320 koní. Všem je ale jistě dobře zřejmé, že tenhle motor umí nabídnout i mnohem více.
To právě připomíná i koncept R400 z roku 2014, který měl nabídnout 400 koní a 450 Nm točivého momentu. Později pak použila stejnou pohonnou jednotku i Audi, která z ní ve svém konceptu Audi Quattro Sport dokázala získat až 4714 koní. Projekt R400 byl nakonec kvůli skandálu Dieselgate zastaven, nicméně jak minulý rok naznačil Frank Welsch, šéf vývoje, automobilka znovu začíná model zvažovat.
Pokud by projekt nakonec dostal zelenou, pravděpodobně by 400 koní pod kapotou doplňoval i pohon všech kol a sedmistupňový automat DSG. Jak navíc upozorňuje web Carscoops, technici ve Volkswagenu by mohli dát hlavy dohromady a nabídnout i tzv. Drift mode, kterým se chlubí u svých hot-hatchů třeba Ford a který by mělo dostat i připravované AMG A45.
Pokud by tedy Golf R Plus dostal zelenou, jistě by to bylo neskutečně zábavné a úchvatné auto. Otázkou však je, jestli se ho vůbec někdy dočkáme. Josh Capito, šéf divize R, totiž v nedávném rozhovoru prohlásil, že Golf s výkonem 400 koní zatím není na pořadu dne. Navíc jsme si jisti, že protlačit podobný model ve vedení automobilky by také nebylo nic snadného. Zvláště v dnešní době škrcení emisí a masivní elektrifikace.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?