Když automobilka Volkswagen představila v roce 2014 koncept Golf R400 o výkonu 400 koní, všem se nám tajil dech. Kvůli skandálu s aférou Dieselgate byl projekt nakonec uložen k ledu, nicméně podle nejnovějších spekulací ze zahraničí se zdá, že si v automobilce opět začínají pohrávat s myšlenkou na podobně extrémní hot-hatch.
Podle informací webu Autocar si vedení automobilky pohrává s myšlenkou představit v osmé generaci modelu Golf i extrémně výkonný model, který by mohl konkurovat rivalům jako je třeba chystaný Mercedes-AMG A45. Novinka by mohla nést označení Golf R Plus a svým způsobem by se mohlo jednat o následovníka konceptu R400.
Co se osmé generace VW Golf týče, na vrcholu nabídky by měl opět stanout model s označením R, pod jehož kapotou bude ukryt 2.0 litrový přeplňovaný benzínový čtyřválec o výkonu cca 320 koní. Všem je ale jistě dobře zřejmé, že tenhle motor umí nabídnout i mnohem více.
To právě připomíná i koncept R400 z roku 2014, který měl nabídnout 400 koní a 450 Nm točivého momentu. Později pak použila stejnou pohonnou jednotku i Audi, která z ní ve svém konceptu Audi Quattro Sport dokázala získat až 4714 koní. Projekt R400 byl nakonec kvůli skandálu Dieselgate zastaven, nicméně jak minulý rok naznačil Frank Welsch, šéf vývoje, automobilka znovu začíná model zvažovat.
Pokud by projekt nakonec dostal zelenou, pravděpodobně by 400 koní pod kapotou doplňoval i pohon všech kol a sedmistupňový automat DSG. Jak navíc upozorňuje web Carscoops, technici ve Volkswagenu by mohli dát hlavy dohromady a nabídnout i tzv. Drift mode, kterým se chlubí u svých hot-hatchů třeba Ford a který by mělo dostat i připravované AMG A45.
Pokud by tedy Golf R Plus dostal zelenou, jistě by to bylo neskutečně zábavné a úchvatné auto. Otázkou však je, jestli se ho vůbec někdy dočkáme. Josh Capito, šéf divize R, totiž v nedávném rozhovoru prohlásil, že Golf s výkonem 400 koní zatím není na pořadu dne. Navíc jsme si jisti, že protlačit podobný model ve vedení automobilky by také nebylo nic snadného. Zvláště v dnešní době škrcení emisí a masivní elektrifikace.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?