Japonská technika s ruským designem? Tahle firma vám ze Subaru udělá UAZ

Subaru Sambar PAZ
Subaru Sambar PAZ, foto: Modest Cars
-mdo , AutoRoad.cz 7. dubna 2019 12:16
Sdílej:

Líbí se vám ruská Buchanka ale nemáte v úmyslu řídit vůz, který se vyrábí už 50 let téměř beze změny? Pro takové případy nabízí japonská firma jednoduchý kit, který stačí připevnit na Subaru Sambar a roztomilá zmenšenina Buchanky s modernější technikou je na světě.

Jeden z nejstarších vozů, který se dá stále koupit jako nový, ruský UAZ-452 se ve výrobě drží už 53 let. UAZ-452, přezdívaný dle svého tvaru Buchanka, neboli bochník chleba, se začal vyrábět v roce 1965. Sám přitom částečně vychází z dřívějšího UAZ-450, který se dostal na sovětský trh přesně před 60 lety. Vůz s pohonem všech kol byl zpočátku k dispozici jen se čtyřválcem o objemu 2445 ccm a výkonu 75 koní, v současných verzích pracuje benzínový čtyřválec ZMZ-40911 s objemem 2693 ccm a 112 koni.

Kromě Ruska a zemí bývalého Sovětského svazu se Buchanka vyváží například i do EU, včetně České Republiky. Nemalý počet kusů se ale dostal i do Japonska a netradiční ruský van si tam získal své příznivce. Mnozí Japonci ale zřejmě na voze oceňují spíše jeho vzhled a nemají touhu starat se o 50 let starou ruskou techniku. Proto se japonská firma Modest Cars rozhodla zařadit do svého portfolia kit na dodávku Subaru Sambar, který z malého japonského vanu udělá napodobeninu ruské legendy. 

Podobný přístup přitom není v Japonsku neobvyklý, malé dodávky jako Subaru Sambar nebo Suzuki Every jsou častým cílem úprav se záměrem přiblížit se vzhledem k některému legendárnímu vozu z minulosti. Nejčastěji se však majitelé rozhodnou pro kit napodobující VW Transporter nebo Citröen HY Van. V případě konverze na UAZ, kterou výrobce nazývá PAZ, se jako základ využívá šestá generace kei dodávky Subaru Sambar, používá se ale také valníková verze vozu. Tato generace vznikala mezi roky 1999 a 2012, dnes už se tedy konverze dělají pouze na ojeté vozy. 

Konverze spočívá zejména v nahrazení celé přední části pod oknem za nový díl. V případě konverze na UAZ se tak na Sambar připevní nový předek s kulatými světly a typickou smutně se tvářicí maskou Buchanky. Kromě toho si ale klient může připlatit i za nové zadní dveře s dvěma malými okny nebo boční dveře s malými kulatámi okny. Další detaily jsou hranatější blatníky, šilt nad přední okno, nová kola nebo potahy na sedačky, vše imitující ruský vzor. 

Cena za poruštění kei dodávky není úplně nízká. Za samotnou přední část zákazník zaplatí asi 33 tisíc Kč, za nové zadní dveře skoro 40 tisíc. Další detaily vycházejí každý na asi 7 tisíc Kč, potahy a kola jsou nabízeny po asi 14 tisících. Zákazníky toužící se odlišit si konverze dokáže najít, jak ukazují fotky spokojených majitelů. 

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.