Líbí se vám ruská Buchanka ale nemáte v úmyslu řídit vůz, který se vyrábí už 50 let téměř beze změny? Pro takové případy nabízí japonská firma jednoduchý kit, který stačí připevnit na Subaru Sambar a roztomilá zmenšenina Buchanky s modernější technikou je na světě.
Jeden z nejstarších vozů, který se dá stále koupit jako nový, ruský UAZ-452 se ve výrobě drží už 53 let. UAZ-452, přezdívaný dle svého tvaru Buchanka, neboli bochník chleba, se začal vyrábět v roce 1965. Sám přitom částečně vychází z dřívějšího UAZ-450, který se dostal na sovětský trh přesně před 60 lety. Vůz s pohonem všech kol byl zpočátku k dispozici jen se čtyřválcem o objemu 2445 ccm a výkonu 75 koní, v současných verzích pracuje benzínový čtyřválec ZMZ-40911 s objemem 2693 ccm a 112 koni.
Kromě Ruska a zemí bývalého Sovětského svazu se Buchanka vyváží například i do EU, včetně České Republiky. Nemalý počet kusů se ale dostal i do Japonska a netradiční ruský van si tam získal své příznivce. Mnozí Japonci ale zřejmě na voze oceňují spíše jeho vzhled a nemají touhu starat se o 50 let starou ruskou techniku. Proto se japonská firma Modest Cars rozhodla zařadit do svého portfolia kit na dodávku Subaru Sambar, který z malého japonského vanu udělá napodobeninu ruské legendy.
Podobný přístup přitom není v Japonsku neobvyklý, malé dodávky jako Subaru Sambar nebo Suzuki Every jsou častým cílem úprav se záměrem přiblížit se vzhledem k některému legendárnímu vozu z minulosti. Nejčastěji se však majitelé rozhodnou pro kit napodobující VW Transporter nebo Citröen HY Van. V případě konverze na UAZ, kterou výrobce nazývá PAZ, se jako základ využívá šestá generace kei dodávky Subaru Sambar, používá se ale také valníková verze vozu. Tato generace vznikala mezi roky 1999 a 2012, dnes už se tedy konverze dělají pouze na ojeté vozy.
Konverze spočívá zejména v nahrazení celé přední části pod oknem za nový díl. V případě konverze na UAZ se tak na Sambar připevní nový předek s kulatými světly a typickou smutně se tvářicí maskou Buchanky. Kromě toho si ale klient může připlatit i za nové zadní dveře s dvěma malými okny nebo boční dveře s malými kulatámi okny. Další detaily jsou hranatější blatníky, šilt nad přední okno, nová kola nebo potahy na sedačky, vše imitující ruský vzor.
Cena za poruštění kei dodávky není úplně nízká. Za samotnou přední část zákazník zaplatí asi 33 tisíc Kč, za nové zadní dveře skoro 40 tisíc. Další detaily vycházejí každý na asi 7 tisíc Kč, potahy a kola jsou nabízeny po asi 14 tisících. Zákazníky toužící se odlišit si konverze dokáže najít, jak ukazují fotky spokojených majitelů.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).