Od loňského listopadu do konce letošního března zaznamenala policie 40.888 nehod, o 184 méně než za stejné období loňského roku. Zvýšil se ale počet usmrcených osob, za pět měsíců jich na silnici zemřelo 194, o 19 více než ve stejném období před rokem. Na tiskové konferenci ke zhodnocení zimní sezony na silnicích to řekl ředitel dopravní policie Tomáš Lerch.
"V průběhu uplynulé zimní motoristické sezony jsme zaznamenali pokles celkového počtu dopravních nehod, nicméně nárůst následků," uvedl Lerch. Na zvýšeném počtu mrtvých v zimní sezoně se podle něj podepsaly zejména poslední dva měsíce loňského roku. "Co se týče začátku letošního roku, za první tři měsíce jsme zaznamenali 87 usmrcených osob, což je pokles o jednu usmrcenou osobu. Ale oproti velmi pozitivnímu měsíci lednu, kde byl výrazný pokles následků, v měsících únor a březen jsme zaznamenali výrazný nárůst osob usmrcených při dopravních nehodách," dodal Lerch.
Nejčastěji umírali řidiči osobních vozidel a spolujezdci, následovali chodci a cyklisté. Pokles naopak zaznamenali policisté v počtu zraněných, u těžce zraněných o 69 na 672, u lehce zraněných o 348 na 8105 lidí.
Mezi hlavní příčiny kolizí patřilo podle Lercha to, že se řidič plně nevěnoval řízení vozidla, lidé nejčastěji umírali při nehodách, kdy řidič nepřizpůsobil rychlost dopravně-technickému stavu vozovky nebo při přejetí vozidla do protisměru.
Lerch také upozornil na to, že stále přibývá havárií motocyklistů. V zimních měsících jich bylo 317, o 175 více než v minulém období, zemřelo jich osm, meziročně o šest více. "Vzhledem k tomu, že bylo poměrně příjemné počasí, tak i v průběhu zimních měsíců, kdy jinak motorkáři nejezdí (...), jsme zaznamenali několik smrtelných dopravních nehod," řekl Lerch.
Podle ředitele asistenční služby Europ Assistance Vladimíra Fuchse společnost od ledna do března letošního roku zaznamenala nárůst zásahů silniční služby o 50 procent na 1750 zásahů a téměř o třetinu více odtahů než za první čtvrtletí loňského roku. Více zásahů bylo podle Fuchse na českých horách, ale také v Rakousku a Itálii.
Na českých silnicích za celý loňský rok zemřelo 565 lidí, o 63 více než v roce 2017 a současně nejvíc za poslední tři roky. Meziročně se zvýšil počet i těžce zraněných, o 126 na 2465. Lehce zraněno bylo 25.215 lidí, i v této kategorii zaznamenali policisté mírný meziroční růst. Počet nehod stoupl téměř o tisíc na 104.764. "Česká republika se stále řadí mezi státy s vysokým počtem dopravních nehod," doplnil dnes Lerch.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.