Dopravních nehod v zimní sezóně ubylo, následky však byly tragičtější

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: pixabay.com
ČTK , AutoRoad.cz 5. dubna 2019 14:35
Sdílej:

Od loňského listopadu do konce letošního března zaznamenala policie 40.888 nehod, o 184 méně než za stejné období loňského roku. Zvýšil se ale počet usmrcených osob, za pět měsíců jich na silnici zemřelo 194, o 19 více než ve stejném období před rokem. Na tiskové konferenci ke zhodnocení zimní sezony na silnicích to řekl ředitel dopravní policie Tomáš Lerch.

"V průběhu uplynulé zimní motoristické sezony jsme zaznamenali pokles celkového počtu dopravních nehod, nicméně nárůst následků," uvedl Lerch. Na zvýšeném počtu mrtvých v zimní sezoně se podle něj podepsaly zejména poslední dva měsíce loňského roku. "Co se týče začátku letošního roku, za první tři měsíce jsme zaznamenali 87 usmrcených osob, což je pokles o jednu usmrcenou osobu. Ale oproti velmi pozitivnímu měsíci lednu, kde byl výrazný pokles následků, v měsících únor a březen jsme zaznamenali výrazný nárůst osob usmrcených při dopravních nehodách," dodal Lerch.

Nejčastěji umírali řidiči osobních vozidel a spolujezdci, následovali chodci a cyklisté. Pokles naopak zaznamenali policisté v počtu zraněných, u těžce zraněných o 69 na 672, u lehce zraněných o 348 na 8105 lidí.

Mezi hlavní příčiny kolizí patřilo podle Lercha to, že se řidič plně nevěnoval řízení vozidla, lidé nejčastěji umírali při nehodách, kdy řidič nepřizpůsobil rychlost dopravně-technickému stavu vozovky nebo při přejetí vozidla do protisměru.

Lerch také upozornil na to, že stále přibývá havárií motocyklistů. V zimních měsících jich bylo 317, o 175 více než v minulém období, zemřelo jich osm, meziročně o šest více. "Vzhledem k tomu, že bylo poměrně příjemné počasí, tak i v průběhu zimních měsíců, kdy jinak motorkáři nejezdí (...), jsme zaznamenali několik smrtelných dopravních nehod," řekl Lerch.

Podle ředitele asistenční služby Europ Assistance Vladimíra Fuchse společnost od ledna do března letošního roku zaznamenala nárůst zásahů silniční služby o 50 procent na 1750 zásahů a téměř o třetinu více odtahů než za první čtvrtletí loňského roku. Více zásahů bylo podle Fuchse na českých horách, ale také v Rakousku a Itálii.

Na českých silnicích za celý loňský rok zemřelo 565 lidí, o 63 více než v roce 2017 a současně nejvíc za poslední tři roky. Meziročně se zvýšil počet i těžce zraněných, o 126 na 2465. Lehce zraněno bylo 25.215 lidí, i v této kategorii zaznamenali policisté mírný meziroční růst. Počet nehod stoupl téměř o tisíc na 104.764. "Česká republika se stále řadí mezi státy s vysokým počtem dopravních nehod," doplnil dnes Lerch.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.