Tesla Model 3 není přesně ten typ vozidla, který by si kupovali milovníci občasných výletů na závodní trať. Samotná automobilka však pro nadšence organizuje jízdy na okruhu, během kterých si mohou vyzkoušet schopnosti svého vozu v bezpečí a bez strachu z pokuty. A právě na této akci se za volant Modelu 3 Performance dostal zkušený závodník Randy Pobst.
Pokud žijete v USA, vlastníte Teslu a chcete si vyzkoušet její chování na limitu, pak je nejlepší možností vyrazit na akci jménem Tesla Corsa. Tato akce je pořadateli označována za první „okruhové-ježdění" exkluzivně pro majitele Tesly a měla by jim dovolit poznat chování a schopnosti vozu během agresivní jízdy na limitu a to bez rizik.
Na tuto akci se kromě jiného vypravil i YouTuber DAErik se svou Teslou Model 3 Performance, kterou má vylepšenou o sportovní tlumiče od společnosti Unplugged Performance. Chování vozu by tak mělo být ještě o kousek lepší, než v případě sériových vozů.
A chování upraveného vozu se rozhodl vyzkoušet i slavný závodní řidič Randy Probst, který byl z chování vozu doslova nadšený. Na závodní dráze dosahoval rychlostí okolo 177 km/h a dokonce předjížděl i vozy jako Shelby Mustang nebo Camaro ZL1 Convertible.
Probs si navíc pochvaloval i speciality elektromobilů, jako je regenerativní brzdění. Nemusel tak příliš často používat tradiční brzdy a vůz mohl být kontrolovaně zpomalen i uprostřed zatáčky, přičemž se navíc dobíjely baterie.
I bez úprav je přitom Tesla Model 3 v provedení Performance skutečně zajímavým strojem. Dvojice elektromotorů nabízí výkon cca 450 koní a točivý moment až 638 Nm. Často tak bývá označována za elektrického rivala BMW M3. Oproti BMW má však Tesla nadváhu cca 181 kg.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.