Automobilka Aston Martin je známá především skvělými vozy typu GT, v blízké budoucnosti bychom se však měli dočkat poměrně bohaté palety supersportů, které mají poměrně vysoké ambice: konkurovat automobilkám jako je Ferrari nebo McLaren. Zástupci Ferrari však na odvážná prohlášení z Aston Martinu reagují vcelku překvapivě.
Automobilka Aston Martin má bohaté zkušenosti s výrobou exkluzivních vozů, nicméně na poli supersportů s motorem uprostřed jsou vcelku nováčci. A zástupci Ferrari si to evidentně velice dobře uvědomují. Ostatně jak jinak si vysvětlit prohlášení šéfa Ferrari.
„Napodobování je nejlepší způsob lichocení. Jsme polichoceni," uvedl Louis Camillieri, šéf Ferrari, v rozhovoru pro Autocar. Nejspíš tak chtěl naznačit, že Aston Martin se nyní chce vydat do segmentu, ve kterém již Ferrari dlouhá léta úspěšně působí.
Jedním z prvních modelů, který by měl začít šlapat Ferrari na paty, by se měl stát nový Aston Martin Vanquish. Ten byl představen na ženevském autosalonu jako Vanquish Vision Concept - tedy koncept supersportu s motorem uprostřed, který by se měl stát konkurentem modelů jako Ferrari F8 Tributo nebo McLaren 720S.
Vývoj vozu zatím stále probíhá, nicméně podle informací webu Carscoops by pod jeho kapotou mohl být kryt hybridní motor V6, jehož výkon by se mohl pohybovat až okolo 700 koní. Jinými slovy - na úrovni zkušenějších konkurentů.
Například Ferrari F8 Tributo má pod kapotou ukrytý 3.9 litrový twin-turbo motor V8, který nabízí výkon okolo 710 koní a točivý moment až 770 Nm. K akceleraci z 0 na 100 km/h mu tak stačí jen 2.9 sekundy a maximální rychlost dosahuje až 340 km/h.
Aston Martin se tak pouští do souboje, ve kterém nebude úplně lehké se prosadit. Vývoj nového modelu však ještě nějakou chvíli potrvá a nám nezbývá než čekat, s čím se nakonec Britové pochlubí. Už podle prvních ilustrací se však máme na co těšit.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?