Automobilka Aston Martin je známá především skvělými vozy typu GT, v blízké budoucnosti bychom se však měli dočkat poměrně bohaté palety supersportů, které mají poměrně vysoké ambice: konkurovat automobilkám jako je Ferrari nebo McLaren. Zástupci Ferrari však na odvážná prohlášení z Aston Martinu reagují vcelku překvapivě.
Automobilka Aston Martin má bohaté zkušenosti s výrobou exkluzivních vozů, nicméně na poli supersportů s motorem uprostřed jsou vcelku nováčci. A zástupci Ferrari si to evidentně velice dobře uvědomují. Ostatně jak jinak si vysvětlit prohlášení šéfa Ferrari.
„Napodobování je nejlepší způsob lichocení. Jsme polichoceni," uvedl Louis Camillieri, šéf Ferrari, v rozhovoru pro Autocar. Nejspíš tak chtěl naznačit, že Aston Martin se nyní chce vydat do segmentu, ve kterém již Ferrari dlouhá léta úspěšně působí.
Jedním z prvních modelů, který by měl začít šlapat Ferrari na paty, by se měl stát nový Aston Martin Vanquish. Ten byl představen na ženevském autosalonu jako Vanquish Vision Concept - tedy koncept supersportu s motorem uprostřed, který by se měl stát konkurentem modelů jako Ferrari F8 Tributo nebo McLaren 720S.
Vývoj vozu zatím stále probíhá, nicméně podle informací webu Carscoops by pod jeho kapotou mohl být kryt hybridní motor V6, jehož výkon by se mohl pohybovat až okolo 700 koní. Jinými slovy - na úrovni zkušenějších konkurentů.
Například Ferrari F8 Tributo má pod kapotou ukrytý 3.9 litrový twin-turbo motor V8, který nabízí výkon okolo 710 koní a točivý moment až 770 Nm. K akceleraci z 0 na 100 km/h mu tak stačí jen 2.9 sekundy a maximální rychlost dosahuje až 340 km/h.
Aston Martin se tak pouští do souboje, ve kterém nebude úplně lehké se prosadit. Vývoj nového modelu však ještě nějakou chvíli potrvá a nám nezbývá než čekat, s čím se nakonec Britové pochlubí. Už podle prvních ilustrací se však máme na co těšit.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?