Automobilka Aston Martin je známá především skvělými vozy typu GT, v blízké budoucnosti bychom se však měli dočkat poměrně bohaté palety supersportů, které mají poměrně vysoké ambice: konkurovat automobilkám jako je Ferrari nebo McLaren. Zástupci Ferrari však na odvážná prohlášení z Aston Martinu reagují vcelku překvapivě.
Automobilka Aston Martin má bohaté zkušenosti s výrobou exkluzivních vozů, nicméně na poli supersportů s motorem uprostřed jsou vcelku nováčci. A zástupci Ferrari si to evidentně velice dobře uvědomují. Ostatně jak jinak si vysvětlit prohlášení šéfa Ferrari.
„Napodobování je nejlepší způsob lichocení. Jsme polichoceni," uvedl Louis Camillieri, šéf Ferrari, v rozhovoru pro Autocar. Nejspíš tak chtěl naznačit, že Aston Martin se nyní chce vydat do segmentu, ve kterém již Ferrari dlouhá léta úspěšně působí.
Jedním z prvních modelů, který by měl začít šlapat Ferrari na paty, by se měl stát nový Aston Martin Vanquish. Ten byl představen na ženevském autosalonu jako Vanquish Vision Concept - tedy koncept supersportu s motorem uprostřed, který by se měl stát konkurentem modelů jako Ferrari F8 Tributo nebo McLaren 720S.
Vývoj vozu zatím stále probíhá, nicméně podle informací webu Carscoops by pod jeho kapotou mohl být kryt hybridní motor V6, jehož výkon by se mohl pohybovat až okolo 700 koní. Jinými slovy - na úrovni zkušenějších konkurentů.
Například Ferrari F8 Tributo má pod kapotou ukrytý 3.9 litrový twin-turbo motor V8, který nabízí výkon okolo 710 koní a točivý moment až 770 Nm. K akceleraci z 0 na 100 km/h mu tak stačí jen 2.9 sekundy a maximální rychlost dosahuje až 340 km/h.
Aston Martin se tak pouští do souboje, ve kterém nebude úplně lehké se prosadit. Vývoj nového modelu však ještě nějakou chvíli potrvá a nám nezbývá než čekat, s čím se nakonec Britové pochlubí. Už podle prvních ilustrací se však máme na co těšit.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.