Automobilka Aston Martin je známá především skvělými vozy typu GT, v blízké budoucnosti bychom se však měli dočkat poměrně bohaté palety supersportů, které mají poměrně vysoké ambice: konkurovat automobilkám jako je Ferrari nebo McLaren. Zástupci Ferrari však na odvážná prohlášení z Aston Martinu reagují vcelku překvapivě.
Automobilka Aston Martin má bohaté zkušenosti s výrobou exkluzivních vozů, nicméně na poli supersportů s motorem uprostřed jsou vcelku nováčci. A zástupci Ferrari si to evidentně velice dobře uvědomují. Ostatně jak jinak si vysvětlit prohlášení šéfa Ferrari.
„Napodobování je nejlepší způsob lichocení. Jsme polichoceni," uvedl Louis Camillieri, šéf Ferrari, v rozhovoru pro Autocar. Nejspíš tak chtěl naznačit, že Aston Martin se nyní chce vydat do segmentu, ve kterém již Ferrari dlouhá léta úspěšně působí.
Jedním z prvních modelů, který by měl začít šlapat Ferrari na paty, by se měl stát nový Aston Martin Vanquish. Ten byl představen na ženevském autosalonu jako Vanquish Vision Concept - tedy koncept supersportu s motorem uprostřed, který by se měl stát konkurentem modelů jako Ferrari F8 Tributo nebo McLaren 720S.
Vývoj vozu zatím stále probíhá, nicméně podle informací webu Carscoops by pod jeho kapotou mohl být kryt hybridní motor V6, jehož výkon by se mohl pohybovat až okolo 700 koní. Jinými slovy - na úrovni zkušenějších konkurentů.
Například Ferrari F8 Tributo má pod kapotou ukrytý 3.9 litrový twin-turbo motor V8, který nabízí výkon okolo 710 koní a točivý moment až 770 Nm. K akceleraci z 0 na 100 km/h mu tak stačí jen 2.9 sekundy a maximální rychlost dosahuje až 340 km/h.
Aston Martin se tak pouští do souboje, ve kterém nebude úplně lehké se prosadit. Vývoj nového modelu však ještě nějakou chvíli potrvá a nám nezbývá než čekat, s čím se nakonec Britové pochlubí. Už podle prvních ilustrací se však máme na co těšit.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.