Ačkoliv je vůz na úvodní fotce v naprosto tragickém stavu, někteří z vás v něm nejspíš dokázali poznat ikonické Porsche 356. Tenhle kousek z roku 1952 však bude potřebovat skutečně rozsáhlou renovaci - a to nejspíš do posledního šroubku. I přesto si za něj prodejce neváhá říci téměř 1.9 milionu a zkušenému kupci by se mohla tato investice vyplatit.
Inzerát na eBay, na který upozornil web Carscoops, skutečně nelze přehlédnout. Už na první pohled téměř zdevastované Porsche má totiž u možnost „Koupit hned" cenovku 82 500 dolarů. Tedy těžko uvěřitelných cca 1.9 milionu korun. Vyplatí se však podobně investice do ikony v takto zoufalém stavu?
Z původní barvy Fish Silver Grey, na které byly ve správném světle vidět i odlesky modré barvy, totiž bohužel moc nebylo. Koroze pokryla prakticky všechny panely exteriéru, kola i nosné části. Motor je nefunkční a na voze chybí spousta drobností, včetně původních znaků Porsche nebo originálních zadních světel.
Vůz měl mít od 70. let jediného majitele, nicméně ani to mu evidentně nezaručilo tu správnou péči. Pokud byste totiž čekali, že alespoň interiér zůstal zachovalý, musíme vás zklamat. Veškeré čalounění je poničené, všude se objevuje koroze a skrze podlahu je na některých fotkách vidět na zem.
Aby se tohle Porsche ještě někdy rozběhlo, bude potřebovat skutečně dlouhou a náročnou renovaci, která rozhodně nebude laciná. Ostatně už jen shánění chybějících dílů může být během na dlouhou trať. Jak jsme navíc naznačili, vůz bude potřebovat kompletně rozebrat do posledního šroubku, neboť ani jeho nosné části nejsou v nejlepším stavu. A rozběhnutí motoru, který nejspíš roky stál a poddával se zubu času, bude také pořádná výzva.
Nicméně pokud by se případnému kupci podařilo vůz perfektně zrenovovat a přitom udržet náklady na uzdě, stále by mohl na voze vydělat. V minulosti už se totiž na trhu objevilo hned několik Porsche 356, u kterých cena dokonce překonala hranici 200 000 dolarů, tedy cca 4.6 milionu korun.
Dá se navíc předpokládat, že v budoucnu už cena podobně raritních a ikonických vozidel, jako je třeba Porsche 356, už jen poroste.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.