Ačkoliv je vůz na úvodní fotce v naprosto tragickém stavu, někteří z vás v něm nejspíš dokázali poznat ikonické Porsche 356. Tenhle kousek z roku 1952 však bude potřebovat skutečně rozsáhlou renovaci - a to nejspíš do posledního šroubku. I přesto si za něj prodejce neváhá říci téměř 1.9 milionu a zkušenému kupci by se mohla tato investice vyplatit.
Inzerát na eBay, na který upozornil web Carscoops, skutečně nelze přehlédnout. Už na první pohled téměř zdevastované Porsche má totiž u možnost „Koupit hned" cenovku 82 500 dolarů. Tedy těžko uvěřitelných cca 1.9 milionu korun. Vyplatí se však podobně investice do ikony v takto zoufalém stavu?
Z původní barvy Fish Silver Grey, na které byly ve správném světle vidět i odlesky modré barvy, totiž bohužel moc nebylo. Koroze pokryla prakticky všechny panely exteriéru, kola i nosné části. Motor je nefunkční a na voze chybí spousta drobností, včetně původních znaků Porsche nebo originálních zadních světel.
Vůz měl mít od 70. let jediného majitele, nicméně ani to mu evidentně nezaručilo tu správnou péči. Pokud byste totiž čekali, že alespoň interiér zůstal zachovalý, musíme vás zklamat. Veškeré čalounění je poničené, všude se objevuje koroze a skrze podlahu je na některých fotkách vidět na zem.
Aby se tohle Porsche ještě někdy rozběhlo, bude potřebovat skutečně dlouhou a náročnou renovaci, která rozhodně nebude laciná. Ostatně už jen shánění chybějících dílů může být během na dlouhou trať. Jak jsme navíc naznačili, vůz bude potřebovat kompletně rozebrat do posledního šroubku, neboť ani jeho nosné části nejsou v nejlepším stavu. A rozběhnutí motoru, který nejspíš roky stál a poddával se zubu času, bude také pořádná výzva.
Nicméně pokud by se případnému kupci podařilo vůz perfektně zrenovovat a přitom udržet náklady na uzdě, stále by mohl na voze vydělat. V minulosti už se totiž na trhu objevilo hned několik Porsche 356, u kterých cena dokonce překonala hranici 200 000 dolarů, tedy cca 4.6 milionu korun.
Dá se navíc předpokládat, že v budoucnu už cena podobně raritních a ikonických vozidel, jako je třeba Porsche 356, už jen poroste.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.