Ačkoliv je vůz na úvodní fotce v naprosto tragickém stavu, někteří z vás v něm nejspíš dokázali poznat ikonické Porsche 356. Tenhle kousek z roku 1952 však bude potřebovat skutečně rozsáhlou renovaci - a to nejspíš do posledního šroubku. I přesto si za něj prodejce neváhá říci téměř 1.9 milionu a zkušenému kupci by se mohla tato investice vyplatit.
Inzerát na eBay, na který upozornil web Carscoops, skutečně nelze přehlédnout. Už na první pohled téměř zdevastované Porsche má totiž u možnost „Koupit hned" cenovku 82 500 dolarů. Tedy těžko uvěřitelných cca 1.9 milionu korun. Vyplatí se však podobně investice do ikony v takto zoufalém stavu?
Z původní barvy Fish Silver Grey, na které byly ve správném světle vidět i odlesky modré barvy, totiž bohužel moc nebylo. Koroze pokryla prakticky všechny panely exteriéru, kola i nosné části. Motor je nefunkční a na voze chybí spousta drobností, včetně původních znaků Porsche nebo originálních zadních světel.
Vůz měl mít od 70. let jediného majitele, nicméně ani to mu evidentně nezaručilo tu správnou péči. Pokud byste totiž čekali, že alespoň interiér zůstal zachovalý, musíme vás zklamat. Veškeré čalounění je poničené, všude se objevuje koroze a skrze podlahu je na některých fotkách vidět na zem.
Aby se tohle Porsche ještě někdy rozběhlo, bude potřebovat skutečně dlouhou a náročnou renovaci, která rozhodně nebude laciná. Ostatně už jen shánění chybějících dílů může být během na dlouhou trať. Jak jsme navíc naznačili, vůz bude potřebovat kompletně rozebrat do posledního šroubku, neboť ani jeho nosné části nejsou v nejlepším stavu. A rozběhnutí motoru, který nejspíš roky stál a poddával se zubu času, bude také pořádná výzva.
Nicméně pokud by se případnému kupci podařilo vůz perfektně zrenovovat a přitom udržet náklady na uzdě, stále by mohl na voze vydělat. V minulosti už se totiž na trhu objevilo hned několik Porsche 356, u kterých cena dokonce překonala hranici 200 000 dolarů, tedy cca 4.6 milionu korun.
Dá se navíc předpokládat, že v budoucnu už cena podobně raritních a ikonických vozidel, jako je třeba Porsche 356, už jen poroste.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?