Šestá generace Fordu Mustang, která je momentálně na trhu, se nejspíš v nabídce zdrží o nějaký ten rok déle, než se původně očekávalo. Podle nejnovějších spekulací by měla nová generace dorazit nejdříve v roce 2026, čekání by se však mohlo protáhnout až do roku 2028. Nebojte se vak, že by se konstruktéři Fordu do té doby nudili.
Jak dnes s odkazem na web Automobile uvedl web Carscoops, Ford údajně plánuje ponechat současnou generaci modelu Mustang v nabídce déle, než se původně očekávalo. webu Automobile to měl prozradit nejmenovaný zdroj.
Místo zcela nová generace, zatím přezdívané S650, bychom se však měli dočkat přinejmenším výrazně upravené současné generace, tedy S550. Spolu s modernizací by se pak měl na trhu objevit i hybridní Mustang, jehož příchod se však také opozdí. Zatímco dříve se mluvilo o roku 2020, nyní se zdá pravděpodobnějším začátek roku 2022.
Současná generace Forud Mustang už je přitom na trhu již od roku 2014, nicméně díky pravidelným lehkým úpravám se stále udržuje v kondici. Navíc se Mustang pravidelně řadí mezi nejprodávanější sportovní vozy světa. Ani to však nic nemění na skutečnosti, že zákazníci dávají stále častěji přednost SUVčkům.
Rozhodnutí Fordu o odložení produkce nové generace Fordu Mustang by tak dávalo celkem smysl - zejména po finanční stránce. Automobilka se navíc kromě vývoje SUV zaměřuje i na elektrifikaci, což si samozřejmě vyžaduje nemalé investice do vývoje a výzkumu. A navíc - i minulá generace Mustangu zůstala na trhu celou dekádu, takže nač se tvářit tolik překvapeně.
O nové generaci Mustangu však začínají prosakovat zajímavé informace. Podle všeho by měl být postaven na platformě CD6, na které se staví například SUV Explorer nebo Lincoln Aviator. Dá se tak očekávat, že nová generace Mustangu nejspíš lehce naroste.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.