Ford Bronco je pro většinu evropské populace vcelku nic neříkající jméno, nicméně v zámoří se jednalo o ikonu na čtyřech kolech. Stylový offroad byl symbolem několika desetiletí, než zmizel z trhu. V posledních letech se však objevuje stále více informací, podle kterých se Bronco již brzy vrátí. A jak se zdá, mohlo by být opět hodně stylové.
Již před pár dny se podařilo redaktorům z amerického webu MotorTrend vypátrat nedávné patentové zápisy automobilky Ford, které poodhalily jak podobu nového Bronca, tak některé jeho zajímavé vlastnosti. K těm nejvýznamnějším patřila především karoserie ve stylu pick-up a v neposlední řadě i odnímatelné dveře.
Další odhalené patenty pak ukazují zvláštní systém střechy, díky které by Bronco mohlo nabídnout nevšední komfort na cestách. Kromě klasického hardtopu, tedy pevné odnímatelné střechy, bychom se totiž mohli dočkat ještě dvou dalších látkových. Každá by však měla jiný účel.
Jak opět vypátrali lidé z MotorTrend, první vrstva látkové střechy by měla být vyrobena z klasického plátna, zatímco ta druhá může být vyrobena ze síťoviny. I po sejmutí pevné střechy tak posádka bude mít stále na výběr: Zatímco klasická látka zastaví déšť i sluneční paprsky, síťovina zamezí pronikání větru a přílišnému hluku v kabině. A nebo může jet posádka bez čehokoliv - jako s klasickým kabrioletem.
Tím však zajímavost celého patentu rozhodně nekončí. Jak totiž ukazuje obrázek „FIG. 15" - plátěnou střechu by mělo být možné natáhnout i mimo kabinu vozu a pomocí dvou stojek z ní vytvořit praktický cestovatelský přístřešek - a to prakticky kdekoliv na cestách.
Jak tedy poznamenávají naši zahraniční kolegové z Motor1, který patří k velkým fanouškům návratu Bronca, novinka by mohla navázat na cestovatelský a dobrodružný charakter, jakým se pyšnil již originál. Ta představa, jak si z auta uděláte během chvíle přístřešek, je totiž dost stylová.
Sluší se však připomenout, že nové patenty nemusí být určeny pouze pro Bronco a nakonec se v něm vůbec nemusí objevit. Jak ovšem připomíná web Motor1, model Bronco by mohl být stylovou odpovědí na novou generaci Jeepu Wranger a nového pick-upu Gladiator, který z Wrangleru vychází.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.