Ford Bronco je pro většinu evropské populace vcelku nic neříkající jméno, nicméně v zámoří se jednalo o ikonu na čtyřech kolech. Stylový offroad byl symbolem několika desetiletí, než zmizel z trhu. V posledních letech se však objevuje stále více informací, podle kterých se Bronco již brzy vrátí. A jak se zdá, mohlo by být opět hodně stylové.
Již před pár dny se podařilo redaktorům z amerického webu MotorTrend vypátrat nedávné patentové zápisy automobilky Ford, které poodhalily jak podobu nového Bronca, tak některé jeho zajímavé vlastnosti. K těm nejvýznamnějším patřila především karoserie ve stylu pick-up a v neposlední řadě i odnímatelné dveře.
Další odhalené patenty pak ukazují zvláštní systém střechy, díky které by Bronco mohlo nabídnout nevšední komfort na cestách. Kromě klasického hardtopu, tedy pevné odnímatelné střechy, bychom se totiž mohli dočkat ještě dvou dalších látkových. Každá by však měla jiný účel.
Jak opět vypátrali lidé z MotorTrend, první vrstva látkové střechy by měla být vyrobena z klasického plátna, zatímco ta druhá může být vyrobena ze síťoviny. I po sejmutí pevné střechy tak posádka bude mít stále na výběr: Zatímco klasická látka zastaví déšť i sluneční paprsky, síťovina zamezí pronikání větru a přílišnému hluku v kabině. A nebo může jet posádka bez čehokoliv - jako s klasickým kabrioletem.
Tím však zajímavost celého patentu rozhodně nekončí. Jak totiž ukazuje obrázek „FIG. 15" - plátěnou střechu by mělo být možné natáhnout i mimo kabinu vozu a pomocí dvou stojek z ní vytvořit praktický cestovatelský přístřešek - a to prakticky kdekoliv na cestách.
Jak tedy poznamenávají naši zahraniční kolegové z Motor1, který patří k velkým fanouškům návratu Bronca, novinka by mohla navázat na cestovatelský a dobrodružný charakter, jakým se pyšnil již originál. Ta představa, jak si z auta uděláte během chvíle přístřešek, je totiž dost stylová.
Sluší se však připomenout, že nové patenty nemusí být určeny pouze pro Bronco a nakonec se v něm vůbec nemusí objevit. Jak ovšem připomíná web Motor1, model Bronco by mohl být stylovou odpovědí na novou generaci Jeepu Wranger a nového pick-upu Gladiator, který z Wrangleru vychází.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.