S vozem Škoda Scala činí česká automobilka další krok vpřed v kompaktní třídě vozů s velkorysým prostorem. Budoucí majitelé modelu budou moci propůjčit svému vozu Scala díky výjimečné možnosti individualizace obzvlášť osobní ráz. S technologií rapidního 3D tisku vyvinutou společností Škoda Auto je možné nahradit jednotlivá písmena nápisu Škoda na zádi vozu jménem na přání. V konfigurátoru je tato volba k dispozici s okamžitou platností
Škoda Scala určuje emocionálním designem, moderní technologií, vysokou funkčností a nejmodernějšími možnostmi konektivity nová měřítka v kompaktní třídě. Kromě tří výbavových úrovní a nespočetných možností se postará technologie, která je ve výrobě automobilů prozatím ojedinělá, od nynějška o vysokou míru personalizace. Technologie rapidního 3D tisku vyvinutá společností Škoda Auto dovoluje nahradit nápis Škoda na víku kufru individuálně zvoleným jménem.
Metoda rapidního 3D tisku umožňuje umístit na záď automobilu nápis o délce od 3 do 9 písmen. Může to být například vlastní jméno, jméno partnera nebo dítěte. Všechna písmena jsou provedena v typickém písmu Škoda, povrch je chromový ve vysokém lesku. Použít lze výlučně velká písmena, včetně české diakritiky, ovšem bez mezer nebo pomlček. Nová možnost je k dispozici pouze v kombinaci s prodlouženým zadním oknem, které je u značky Scala součástí balíčku Emotion a Image. Mimořádně dobře působí písmena na tmavém skle, mimo to se při nanášení nápisu používá speciální lepidlo. Na přání může být nápis beze zbytků odstraněn.
Simply Clever: Nápis na pátých dveřích lze vyměnit za originální nápis Škoda, aniž by bylo nutné navštívit servis. Škoda dodá nápis na nosiči, který působí díky pochromovanému rámu a povrchu s krystalickými strukturami mimořádně elegantně. Tento nosič je možné postavit pomocí rozložitelného stojanu jako obraz, může být mimo jiné zavěšen. Materiál nosiče se vyrábí z dorůstajících surovin, které mohou být ekologicky zlikvidovány. Písmena se vyrábějí z recyklovatelného materiálu. Nebude-li nápis již třeba, odebere ho zpět každý smluvní partner Škoda. Představu o optickém působení jména si může udělat zájemce přímo v konfigurátoru Škoda, dostupná je nová možnost okamžitě.
Škoda používala speciální metodu 3D tisku doposud pro výrobu náhradních dílů pro historické automobily. Aby ji mohla použít just-in-time pro sériovou výrobu v závodě v Mladé Boleslavi, technologii rapidního 3D tisku dále rozvinula a nechala patentovat. Scala je prvním vozem české automobilky na evropském trhu, který nese na zádi název značky vyhotovený v jednotlivých písmenech, a umožňuje tak tuto individualizaci.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.