S vozem Škoda Scala činí česká automobilka další krok vpřed v kompaktní třídě vozů s velkorysým prostorem. Budoucí majitelé modelu budou moci propůjčit svému vozu Scala díky výjimečné možnosti individualizace obzvlášť osobní ráz. S technologií rapidního 3D tisku vyvinutou společností Škoda Auto je možné nahradit jednotlivá písmena nápisu Škoda na zádi vozu jménem na přání. V konfigurátoru je tato volba k dispozici s okamžitou platností
Škoda Scala určuje emocionálním designem, moderní technologií, vysokou funkčností a nejmodernějšími možnostmi konektivity nová měřítka v kompaktní třídě. Kromě tří výbavových úrovní a nespočetných možností se postará technologie, která je ve výrobě automobilů prozatím ojedinělá, od nynějška o vysokou míru personalizace. Technologie rapidního 3D tisku vyvinutá společností Škoda Auto dovoluje nahradit nápis Škoda na víku kufru individuálně zvoleným jménem.
Metoda rapidního 3D tisku umožňuje umístit na záď automobilu nápis o délce od 3 do 9 písmen. Může to být například vlastní jméno, jméno partnera nebo dítěte. Všechna písmena jsou provedena v typickém písmu Škoda, povrch je chromový ve vysokém lesku. Použít lze výlučně velká písmena, včetně české diakritiky, ovšem bez mezer nebo pomlček. Nová možnost je k dispozici pouze v kombinaci s prodlouženým zadním oknem, které je u značky Scala součástí balíčku Emotion a Image. Mimořádně dobře působí písmena na tmavém skle, mimo to se při nanášení nápisu používá speciální lepidlo. Na přání může být nápis beze zbytků odstraněn.
Simply Clever: Nápis na pátých dveřích lze vyměnit za originální nápis Škoda, aniž by bylo nutné navštívit servis. Škoda dodá nápis na nosiči, který působí díky pochromovanému rámu a povrchu s krystalickými strukturami mimořádně elegantně. Tento nosič je možné postavit pomocí rozložitelného stojanu jako obraz, může být mimo jiné zavěšen. Materiál nosiče se vyrábí z dorůstajících surovin, které mohou být ekologicky zlikvidovány. Písmena se vyrábějí z recyklovatelného materiálu. Nebude-li nápis již třeba, odebere ho zpět každý smluvní partner Škoda. Představu o optickém působení jména si může udělat zájemce přímo v konfigurátoru Škoda, dostupná je nová možnost okamžitě.
Škoda používala speciální metodu 3D tisku doposud pro výrobu náhradních dílů pro historické automobily. Aby ji mohla použít just-in-time pro sériovou výrobu v závodě v Mladé Boleslavi, technologii rapidního 3D tisku dále rozvinula a nechala patentovat. Scala je prvním vozem české automobilky na evropském trhu, který nese na zádi název značky vyhotovený v jednotlivých písmenech, a umožňuje tak tuto individualizaci.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.