Jeep Gladiator, pick-up vycházející z nové generace Wrangleru, byl jedním z nejočekávanějších modelů automobilky za poslední dobu. Stylově vypadající truck by měl totiž kombinovat fantastickou prostupnost terénem, stylový design a úchvatnou praktičnost, díky které bude mnohem snazší přesvědčit ženu či přítelkyni, že ho prostě potřebujete. Zcela nutně. Stejně jako většina naší redakce.
Od představení Jeepu Gladiator uplynula již poměrně dlouhá doba, nicméně na odtajnění cen jsme si museli počkat až do víkendu. Podle zpráv ze zahraničí totiž automobilka potvrdila, že prodeje vozu začnou na území USA již na jaře, nicméně do autosalonů vozy dorazí až v létě. A spolu s touho informací byly zveřejněny i ceny.
Základní varianta s označením Sport začíná na částce 33 545 dolarů, což je podle současného kurzu cca 770 500 Kč. K tomu je však potřeba připočíst ještě 1 495 dolarů (34 300 Kč) za doručení vozu. Nicméně v ceně základního modelu zákazníci dostanou 17-palcová černá plechová kola, halogenové světlomety, ruční stahování okének, obyčejné dveřní zámky, látkové potahy sedadel, obyčejnou klimatizaci, 5-palcový infotainment systém Uconnect 3 s osmi reproduktory, tempomat, startování tlačítkem a pár dalších drobností.
Důležité však je, že již v základu je vůz vybaven pohonem všech kol Command-Trac s redukční převodovkou s převodem 2.72:1 a přední i zadní nápravou Dana 44 s převodem 3.73.
První vyšší stupeň výbavy nese název Sport S a za cenu 36 755 dolarů (cca 844 400 Kč) přináší 17-palcová hliníková kola a několik komfortních prvků výbavy. Mezi ně patří třeba elektrické stahování oken, centrální zamykání (s výjimkou korby), vyhřívaná zpětná zrcátka, automatické svícení, systém bezklíčového odemykání a startování, zatmavená boční okna, zatmavený horní pruh čelního skla nebo kůží čalouněný volant.
Za 40 935 dolarů, tedy cca 928 000 Kč, získá zákazník model Overland, který vozu pět přidává na stylu a komfortu. Začít můžeme u 18-palcových litých kol, blatníků v barvě vozu, unikátních rámečků kol a zvláštních detailů na masce a nárazníku. Uvnitř pak na posádku čeká dvouzónová klimatizace, 7-palcový infotainment Uconnect 4, 115-voltová zásuvka pro napájení příslušenství v kabině a mnoho dalšího.
Na vrcholu nabídky je pak již tradičně model s označením Rubicon, který je pro vás tím pravým, pokud chcete trávit hodně času v terénu. Za cenu 43 545 dolarů (1 000 300 Kč) totiž získáte vůz s redukční převodovkou Rock-Trac s převodem 4:1, nápravy Dana 44 wide-track s převodem 4.10, elektronicky uzavíratelný přední i zadní diferenciál, odpojitelné stabilizátory, tlumiče Fox, ochranné plechy podvozku, ocelový zadní nárazník a upravené vyšší blatníky. Zkrátka ideální kombinace do terénu.
Po stránce stylu a komfortu pak verze Rubicon přináší praktické LED světlomety s unikátním rámečkem, unikátní mřížku chladiče, stylová 18-palcová kola s terénními pneumatikami Falken Wildpeak 285/70 R17, ochranné rámy prahů místo obyčejných nášlapů, dvojici tažných ok vzadu a také prémiové látkové čalounění interiéru.
První zákazníci si navíc budou moci připlatit za limitovanou sérii „Launch Edition," která však vyjde na 60 815 dolarů, tedy téměř 1.4 milionu korun. V limitované sérii vznikne celkem 4 190 vozidel, přičemž jejich objednávka bude možná pouze během „Jeep 4x4 day," což je 4. dubna, přes oficiální webové stránky automobilky.
Číslo 4 190 kusů bylo zvoleno jako pocta výrobnímu závodu ve městě Toledo, stát Ohio, jehož kód je právě 419. Zákazníci dostanou vůz s plnou výbavou, na unikátních kolech a navíc s několika jedinečnými detaily v interiéru i exteriéru.
Bez rozdílu na výbavu bude každý Gladiator doručen s pevnou i plátěnou střechou, jak uvádí web Carscoops. Samotná přeměna by pak neměla zabrat příliš dlouho - ostatně jednoduchost konverze byla jednou z předností nové generace Wrangleru. Všechny vozu navíc budou mít pod kapotou 3.6 litrový motor Pentastar V6 o výkonu 285 koní s točivým momentem 352 Nm. Převodovka může být buď manuální šestistupňová, nebo automatická osmistupňová.
V roce 2020 by měl Jeep přidal do nabídky i naftový motor, kterým bude 3.0 litrový EcoDiesel V6. Ten by měl nabídnout výkon okolo 260 koní a točivý moment 599 Nm. Tato motorizace by však měla být dostupná pouze s automatickou převodovkou.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.