Jeep Gladiator, pick-up vycházející z nové generace Wrangleru, byl jedním z nejočekávanějších modelů automobilky za poslední dobu. Stylově vypadající truck by měl totiž kombinovat fantastickou prostupnost terénem, stylový design a úchvatnou praktičnost, díky které bude mnohem snazší přesvědčit ženu či přítelkyni, že ho prostě potřebujete. Zcela nutně. Stejně jako většina naší redakce.
Od představení Jeepu Gladiator uplynula již poměrně dlouhá doba, nicméně na odtajnění cen jsme si museli počkat až do víkendu. Podle zpráv ze zahraničí totiž automobilka potvrdila, že prodeje vozu začnou na území USA již na jaře, nicméně do autosalonů vozy dorazí až v létě. A spolu s touho informací byly zveřejněny i ceny.
Základní varianta s označením Sport začíná na částce 33 545 dolarů, což je podle současného kurzu cca 770 500 Kč. K tomu je však potřeba připočíst ještě 1 495 dolarů (34 300 Kč) za doručení vozu. Nicméně v ceně základního modelu zákazníci dostanou 17-palcová černá plechová kola, halogenové světlomety, ruční stahování okének, obyčejné dveřní zámky, látkové potahy sedadel, obyčejnou klimatizaci, 5-palcový infotainment systém Uconnect 3 s osmi reproduktory, tempomat, startování tlačítkem a pár dalších drobností.
Důležité však je, že již v základu je vůz vybaven pohonem všech kol Command-Trac s redukční převodovkou s převodem 2.72:1 a přední i zadní nápravou Dana 44 s převodem 3.73.
První vyšší stupeň výbavy nese název Sport S a za cenu 36 755 dolarů (cca 844 400 Kč) přináší 17-palcová hliníková kola a několik komfortních prvků výbavy. Mezi ně patří třeba elektrické stahování oken, centrální zamykání (s výjimkou korby), vyhřívaná zpětná zrcátka, automatické svícení, systém bezklíčového odemykání a startování, zatmavená boční okna, zatmavený horní pruh čelního skla nebo kůží čalouněný volant.
Za 40 935 dolarů, tedy cca 928 000 Kč, získá zákazník model Overland, který vozu pět přidává na stylu a komfortu. Začít můžeme u 18-palcových litých kol, blatníků v barvě vozu, unikátních rámečků kol a zvláštních detailů na masce a nárazníku. Uvnitř pak na posádku čeká dvouzónová klimatizace, 7-palcový infotainment Uconnect 4, 115-voltová zásuvka pro napájení příslušenství v kabině a mnoho dalšího.
Na vrcholu nabídky je pak již tradičně model s označením Rubicon, který je pro vás tím pravým, pokud chcete trávit hodně času v terénu. Za cenu 43 545 dolarů (1 000 300 Kč) totiž získáte vůz s redukční převodovkou Rock-Trac s převodem 4:1, nápravy Dana 44 wide-track s převodem 4.10, elektronicky uzavíratelný přední i zadní diferenciál, odpojitelné stabilizátory, tlumiče Fox, ochranné plechy podvozku, ocelový zadní nárazník a upravené vyšší blatníky. Zkrátka ideální kombinace do terénu.
Po stránce stylu a komfortu pak verze Rubicon přináší praktické LED světlomety s unikátním rámečkem, unikátní mřížku chladiče, stylová 18-palcová kola s terénními pneumatikami Falken Wildpeak 285/70 R17, ochranné rámy prahů místo obyčejných nášlapů, dvojici tažných ok vzadu a také prémiové látkové čalounění interiéru.
První zákazníci si navíc budou moci připlatit za limitovanou sérii „Launch Edition," která však vyjde na 60 815 dolarů, tedy téměř 1.4 milionu korun. V limitované sérii vznikne celkem 4 190 vozidel, přičemž jejich objednávka bude možná pouze během „Jeep 4x4 day," což je 4. dubna, přes oficiální webové stránky automobilky.
Číslo 4 190 kusů bylo zvoleno jako pocta výrobnímu závodu ve městě Toledo, stát Ohio, jehož kód je právě 419. Zákazníci dostanou vůz s plnou výbavou, na unikátních kolech a navíc s několika jedinečnými detaily v interiéru i exteriéru.
Bez rozdílu na výbavu bude každý Gladiator doručen s pevnou i plátěnou střechou, jak uvádí web Carscoops. Samotná přeměna by pak neměla zabrat příliš dlouho - ostatně jednoduchost konverze byla jednou z předností nové generace Wrangleru. Všechny vozu navíc budou mít pod kapotou 3.6 litrový motor Pentastar V6 o výkonu 285 koní s točivým momentem 352 Nm. Převodovka může být buď manuální šestistupňová, nebo automatická osmistupňová.
V roce 2020 by měl Jeep přidal do nabídky i naftový motor, kterým bude 3.0 litrový EcoDiesel V6. Ten by měl nabídnout výkon okolo 260 koní a točivý moment 599 Nm. Tato motorizace by však měla být dostupná pouze s automatickou převodovkou.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?