Německé město Stuttgart je pro většinu z nás hlavně domovem dvou světoznámých automobilek: Mercedes-Benz a Porsche. Brzy se však Stuttgart dostane i na mapu měst, do kterých už se nedostanete s dieselovým vozidlem, které nesplňuje alespoň normu Euro 5.
O zákazu vjezdu naftových vozidel, která nesplňují Euro 4, se ve Stuttgartu mluví již od minulého roku. Dnes však web Autonews Europe přišel s novinkou, podle které je zákaz připravený a v platnost vstoupí již začátkem příštího měsíce. Tedy 1. dubna.
Doufáte, že se jedná o apríl? My sice také, nicméně nic tomu nenasvědčuje. K podobným krokům už se rozhodlo několik světových metropolí a další se zřejmě budou přidávat. V případě Stuttgartu je navíc zákaz platný pro všechny - návštěvníky i místní, kteří mají dieselové vozidlo splňující Euro normu 4 a nižší. Tedy alespoň pokud nedostanou zvláštní výjimku.
„Od roku 2019 začnou platit omezení průjezdu zelenou enviromentální zónou pro dieselová vozidla s Euro 4 a nižší, přičemž pro místní obyvatele vzniknou přechodná opatření a rozumné výjimky mohou být uděleny pro obchodníky a doručovací služby," uvedl Andreas Schwarz, šéf strany zelených v Bádensko-Württembersko.
Svenja Schulze, německá ministryně životního prostředí, uvedla v rozhovoru pro DW: Čím déle chcete, aby starší diesely byly vybaveny hardwarem, tím pravděpodobněji uvidíme podobné zákazy vjezdu. Majitelé naftových motorů tak nyní musí platit za velké chyby automobilového průmyslu."
Majitelé automobilů s naftovými motory splňujícími Euro 5 by měli být bez obav - tedy alespoň prozatím. V polovině roku se totiž budou vyhodnocovat výsledky současných opatření a na jejich základě pak bude rozhodnuto, zda se omezení rozšíří i na diesely s Euro 5.
V současnosti již zákazy vjezdu pro automobily se staršími naftovými motory uplatňují města Frankfurt, Hamburk nebo Berlin. Zavedení těchto omezení je vždy doprovázeno značnou kontroverzí, nicméně již v únoru minulého roku padlo soudní rozhodnutí, podle kterého není omezování vjezdu některých vozidel jakkoliv protiprávní.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?