Německé město Stuttgart je pro většinu z nás hlavně domovem dvou světoznámých automobilek: Mercedes-Benz a Porsche. Brzy se však Stuttgart dostane i na mapu měst, do kterých už se nedostanete s dieselovým vozidlem, které nesplňuje alespoň normu Euro 5.
O zákazu vjezdu naftových vozidel, která nesplňují Euro 4, se ve Stuttgartu mluví již od minulého roku. Dnes však web Autonews Europe přišel s novinkou, podle které je zákaz připravený a v platnost vstoupí již začátkem příštího měsíce. Tedy 1. dubna.
Doufáte, že se jedná o apríl? My sice také, nicméně nic tomu nenasvědčuje. K podobným krokům už se rozhodlo několik světových metropolí a další se zřejmě budou přidávat. V případě Stuttgartu je navíc zákaz platný pro všechny - návštěvníky i místní, kteří mají dieselové vozidlo splňující Euro normu 4 a nižší. Tedy alespoň pokud nedostanou zvláštní výjimku.
„Od roku 2019 začnou platit omezení průjezdu zelenou enviromentální zónou pro dieselová vozidla s Euro 4 a nižší, přičemž pro místní obyvatele vzniknou přechodná opatření a rozumné výjimky mohou být uděleny pro obchodníky a doručovací služby," uvedl Andreas Schwarz, šéf strany zelených v Bádensko-Württembersko.
Svenja Schulze, německá ministryně životního prostředí, uvedla v rozhovoru pro DW: Čím déle chcete, aby starší diesely byly vybaveny hardwarem, tím pravděpodobněji uvidíme podobné zákazy vjezdu. Majitelé naftových motorů tak nyní musí platit za velké chyby automobilového průmyslu."
Majitelé automobilů s naftovými motory splňujícími Euro 5 by měli být bez obav - tedy alespoň prozatím. V polovině roku se totiž budou vyhodnocovat výsledky současných opatření a na jejich základě pak bude rozhodnuto, zda se omezení rozšíří i na diesely s Euro 5.
V současnosti již zákazy vjezdu pro automobily se staršími naftovými motory uplatňují města Frankfurt, Hamburk nebo Berlin. Zavedení těchto omezení je vždy doprovázeno značnou kontroverzí, nicméně již v únoru minulého roku padlo soudní rozhodnutí, podle kterého není omezování vjezdu některých vozidel jakkoliv protiprávní.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.