Aby automobilka Seat udržela krok s dobou, připravuje do konce příštího roku hned šest elektrifikovaných modelů. Ještě před začátkem roku 2021 bychom se tak měli dočkat nových plug-in hybridů, tradičních hybridů i čistých elektromobilů. Elektrifikovaná nabídky by navíc měla pokrýt automobily z různých tříd.
Jdou z očekávaných novinek bude třeba produkční varianta čistě elektrického konceptu El-Born, který automobilka prezentovala během nedávného autosalonu v Ženevě. El-Born by se měl stát čistě elektrickou variantou modelu Mii, takže půjde ve šlépějích elektrické Škody Citigo a VW e-Up!.
Ve formě plug-in hybridu by měla dorazit jak nová generace modelu Leon, jehož vývoj by měl být v posledních fázích, tak i SUV Tarraco, které je sesterským modelem Kodiaqu a Tiguanu Allspace. Svou roli v elektrifikaci Seatu by měla sehrát i sportovně laděná značka Cupra, jak informuje web Carscoops. Jak připravovaný Cupra Leon, tak Cupra Formentor, by totiž měli opět dorazit v podobě plug-in hybridů.
Kromě úprav stávajících modelů má však Seat ambice se podílet i na výrobě zcela nových a čistě elektrických modelů. Ve spolupráci s VW by tak Seatu měla vznikat menší varianta elektrické platformy MEB, na které bude postavena celá řada elektromobilů Volkswagen I.D.
Nová platforma by měla být vhodná pro kompaktní automobily, jejichž délka by se měla pohybovat okolo 4 metrů. A to Seatu naprosto vyhovuje, neboť například stávající generace Seatu Ibiza měří 4 059 centimetrů. Španělská značka by se tak mohla stát výrobcem kompaktních a dostupných elektromobilů, jejichž cena by podle Carscoops měla startovat pod hranicí 20 000 Euro, tedy méně než 515 000 Kč.
„Seat má nyní ve Volkswagen Group jasnou roli a díky dosaženým výsledkům jsme získali novou platformu pro elektrická vozidla," uvedl šéf značky Luca de Meo. „Poprvé v historii tak bude oddělení Seat Technical Center vyvíjet platformu, kterou bude moci využívat více značek po celém světě."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?