Aby automobilka Seat udržela krok s dobou, připravuje do konce příštího roku hned šest elektrifikovaných modelů. Ještě před začátkem roku 2021 bychom se tak měli dočkat nových plug-in hybridů, tradičních hybridů i čistých elektromobilů. Elektrifikovaná nabídky by navíc měla pokrýt automobily z různých tříd.
Jdou z očekávaných novinek bude třeba produkční varianta čistě elektrického konceptu El-Born, který automobilka prezentovala během nedávného autosalonu v Ženevě. El-Born by se měl stát čistě elektrickou variantou modelu Mii, takže půjde ve šlépějích elektrické Škody Citigo a VW e-Up!.
Ve formě plug-in hybridu by měla dorazit jak nová generace modelu Leon, jehož vývoj by měl být v posledních fázích, tak i SUV Tarraco, které je sesterským modelem Kodiaqu a Tiguanu Allspace. Svou roli v elektrifikaci Seatu by měla sehrát i sportovně laděná značka Cupra, jak informuje web Carscoops. Jak připravovaný Cupra Leon, tak Cupra Formentor, by totiž měli opět dorazit v podobě plug-in hybridů.
Kromě úprav stávajících modelů má však Seat ambice se podílet i na výrobě zcela nových a čistě elektrických modelů. Ve spolupráci s VW by tak Seatu měla vznikat menší varianta elektrické platformy MEB, na které bude postavena celá řada elektromobilů Volkswagen I.D.
Nová platforma by měla být vhodná pro kompaktní automobily, jejichž délka by se měla pohybovat okolo 4 metrů. A to Seatu naprosto vyhovuje, neboť například stávající generace Seatu Ibiza měří 4 059 centimetrů. Španělská značka by se tak mohla stát výrobcem kompaktních a dostupných elektromobilů, jejichž cena by podle Carscoops měla startovat pod hranicí 20 000 Euro, tedy méně než 515 000 Kč.
„Seat má nyní ve Volkswagen Group jasnou roli a díky dosaženým výsledkům jsme získali novou platformu pro elektrická vozidla," uvedl šéf značky Luca de Meo. „Poprvé v historii tak bude oddělení Seat Technical Center vyvíjet platformu, kterou bude moci využívat více značek po celém světě."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?