Aby automobilka Seat udržela krok s dobou, připravuje do konce příštího roku hned šest elektrifikovaných modelů. Ještě před začátkem roku 2021 bychom se tak měli dočkat nových plug-in hybridů, tradičních hybridů i čistých elektromobilů. Elektrifikovaná nabídky by navíc měla pokrýt automobily z různých tříd.
Jdou z očekávaných novinek bude třeba produkční varianta čistě elektrického konceptu El-Born, který automobilka prezentovala během nedávného autosalonu v Ženevě. El-Born by se měl stát čistě elektrickou variantou modelu Mii, takže půjde ve šlépějích elektrické Škody Citigo a VW e-Up!.
Ve formě plug-in hybridu by měla dorazit jak nová generace modelu Leon, jehož vývoj by měl být v posledních fázích, tak i SUV Tarraco, které je sesterským modelem Kodiaqu a Tiguanu Allspace. Svou roli v elektrifikaci Seatu by měla sehrát i sportovně laděná značka Cupra, jak informuje web Carscoops. Jak připravovaný Cupra Leon, tak Cupra Formentor, by totiž měli opět dorazit v podobě plug-in hybridů.
Kromě úprav stávajících modelů má však Seat ambice se podílet i na výrobě zcela nových a čistě elektrických modelů. Ve spolupráci s VW by tak Seatu měla vznikat menší varianta elektrické platformy MEB, na které bude postavena celá řada elektromobilů Volkswagen I.D.
Nová platforma by měla být vhodná pro kompaktní automobily, jejichž délka by se měla pohybovat okolo 4 metrů. A to Seatu naprosto vyhovuje, neboť například stávající generace Seatu Ibiza měří 4 059 centimetrů. Španělská značka by se tak mohla stát výrobcem kompaktních a dostupných elektromobilů, jejichž cena by podle Carscoops měla startovat pod hranicí 20 000 Euro, tedy méně než 515 000 Kč.
„Seat má nyní ve Volkswagen Group jasnou roli a díky dosaženým výsledkům jsme získali novou platformu pro elektrická vozidla," uvedl šéf značky Luca de Meo. „Poprvé v historii tak bude oddělení Seat Technical Center vyvíjet platformu, kterou bude moci využívat více značek po celém světě."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.