Elon Musk už několikrát naznačil, jak moc je nadšený z připravovaného Tesla Pick-upu. Se svým nadšením pak nešetří ani na Twitteru, kde se bez obav opřel do schopností jednoho z nejlepších konkurenčních modelů. Co tedy můžeme od nové Tesly Pick-up očekávat? Přinejmenším extrémní tažnou sílu.
Celá debata vznikla vcelku nevinně, když jeden z komentujících oceňoval systém Tesla Autopilot, díky kterému je ušetřen nekonečných mikro-korekcí řízení a po 1.5 hodinové jízdě vystupuje z vozu odpočinutý. Tento příspěvek Elon Musk sdílel s dalším komentářem, který dále rozváděl benefity systému Tesla Autopilot.
Zanedlouho však na Muskův příspěvek reagoval člověk s přezdívkou Dodge Ram Owner a to slovy „Pořád by ses cítil fyzicky unavený, pokud by si zkoušel každý den převážet 12 000 lbs (5,4 tuny) ocelových nosníků jako to dělám já s mým Dodge Ram, truckem roku 2019 podle magazínu Motor Trend." Na to ale Musk odvětil: „12 000 lbs (5,4 tuny)!? Jak málo. Stavíš hračky pro děti?"
Ram 1500 je přitom skutečně jedním z nejlepších vozidel na tahání, jaké si lze v této třídě přát. S motorem V8 pod kapotou si dokáže poradit s nákladem o hmotnosti až 12 750 lbs (5,8 tuny), jak dodává web TheDrive, který na zajímavou konverzaci upozornil. Pro Muska se však ve srovnání s připravovaným Tesla Pick-upem zřejmě jedná o malichernost.
A vlastně se ani nelze příliš divit. Když se ho v červnu minulého roku někdo prostřednictvím Twiteru zeptal, jakou tažnou kapacitu bude Tesla Pick-up mít, odpověděl 300 000 lbs. To je těžko uvěřitelných 136.1 tuny! Z minulosti sice víme, že Musk má sklony přehánět, nicméně jiné modely Tesla už během tahání ukázaly, že si poradí i s extrémními náklady.
Nejlepším příkladem za všechny byl pokus letecké společnosti Qantas, která zkusila s pomocí Tesla Model X 100D odtáhnout letadlo Boeing 787-9 Dreamliner, jehož hmotnost se bez paliva pohybuje okolo 110 tun. V minulosti jsme také mohli vidět Teslu Model X, která z tunelu Boring Company vyvážela hornické vozíky s natěženým materiálem, jejichž hmotnost se také pohybovala v řádech desítek tun.
Jakými parametry se Tesla Pick-up nakonec pochlubí je zatím záhadou, jejího rozluštění bychom se však měli dočkat již během letošního roku.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.