Elon Musk už několikrát naznačil, jak moc je nadšený z připravovaného Tesla Pick-upu. Se svým nadšením pak nešetří ani na Twitteru, kde se bez obav opřel do schopností jednoho z nejlepších konkurenčních modelů. Co tedy můžeme od nové Tesly Pick-up očekávat? Přinejmenším extrémní tažnou sílu.
Celá debata vznikla vcelku nevinně, když jeden z komentujících oceňoval systém Tesla Autopilot, díky kterému je ušetřen nekonečných mikro-korekcí řízení a po 1.5 hodinové jízdě vystupuje z vozu odpočinutý. Tento příspěvek Elon Musk sdílel s dalším komentářem, který dále rozváděl benefity systému Tesla Autopilot.
Zanedlouho však na Muskův příspěvek reagoval člověk s přezdívkou Dodge Ram Owner a to slovy „Pořád by ses cítil fyzicky unavený, pokud by si zkoušel každý den převážet 12 000 lbs (5,4 tuny) ocelových nosníků jako to dělám já s mým Dodge Ram, truckem roku 2019 podle magazínu Motor Trend." Na to ale Musk odvětil: „12 000 lbs (5,4 tuny)!? Jak málo. Stavíš hračky pro děti?"
Ram 1500 je přitom skutečně jedním z nejlepších vozidel na tahání, jaké si lze v této třídě přát. S motorem V8 pod kapotou si dokáže poradit s nákladem o hmotnosti až 12 750 lbs (5,8 tuny), jak dodává web TheDrive, který na zajímavou konverzaci upozornil. Pro Muska se však ve srovnání s připravovaným Tesla Pick-upem zřejmě jedná o malichernost.
A vlastně se ani nelze příliš divit. Když se ho v červnu minulého roku někdo prostřednictvím Twiteru zeptal, jakou tažnou kapacitu bude Tesla Pick-up mít, odpověděl 300 000 lbs. To je těžko uvěřitelných 136.1 tuny! Z minulosti sice víme, že Musk má sklony přehánět, nicméně jiné modely Tesla už během tahání ukázaly, že si poradí i s extrémními náklady.
Nejlepším příkladem za všechny byl pokus letecké společnosti Qantas, která zkusila s pomocí Tesla Model X 100D odtáhnout letadlo Boeing 787-9 Dreamliner, jehož hmotnost se bez paliva pohybuje okolo 110 tun. V minulosti jsme také mohli vidět Teslu Model X, která z tunelu Boring Company vyvážela hornické vozíky s natěženým materiálem, jejichž hmotnost se také pohybovala v řádech desítek tun.
Jakými parametry se Tesla Pick-up nakonec pochlubí je zatím záhadou, jejího rozluštění bychom se však měli dočkat již během letošního roku.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.