Elon Musk už několikrát naznačil, jak moc je nadšený z připravovaného Tesla Pick-upu. Se svým nadšením pak nešetří ani na Twitteru, kde se bez obav opřel do schopností jednoho z nejlepších konkurenčních modelů. Co tedy můžeme od nové Tesly Pick-up očekávat? Přinejmenším extrémní tažnou sílu.
Celá debata vznikla vcelku nevinně, když jeden z komentujících oceňoval systém Tesla Autopilot, díky kterému je ušetřen nekonečných mikro-korekcí řízení a po 1.5 hodinové jízdě vystupuje z vozu odpočinutý. Tento příspěvek Elon Musk sdílel s dalším komentářem, který dále rozváděl benefity systému Tesla Autopilot.
Zanedlouho však na Muskův příspěvek reagoval člověk s přezdívkou Dodge Ram Owner a to slovy „Pořád by ses cítil fyzicky unavený, pokud by si zkoušel každý den převážet 12 000 lbs (5,4 tuny) ocelových nosníků jako to dělám já s mým Dodge Ram, truckem roku 2019 podle magazínu Motor Trend." Na to ale Musk odvětil: „12 000 lbs (5,4 tuny)!? Jak málo. Stavíš hračky pro děti?"
Ram 1500 je přitom skutečně jedním z nejlepších vozidel na tahání, jaké si lze v této třídě přát. S motorem V8 pod kapotou si dokáže poradit s nákladem o hmotnosti až 12 750 lbs (5,8 tuny), jak dodává web TheDrive, který na zajímavou konverzaci upozornil. Pro Muska se však ve srovnání s připravovaným Tesla Pick-upem zřejmě jedná o malichernost.
A vlastně se ani nelze příliš divit. Když se ho v červnu minulého roku někdo prostřednictvím Twiteru zeptal, jakou tažnou kapacitu bude Tesla Pick-up mít, odpověděl 300 000 lbs. To je těžko uvěřitelných 136.1 tuny! Z minulosti sice víme, že Musk má sklony přehánět, nicméně jiné modely Tesla už během tahání ukázaly, že si poradí i s extrémními náklady.
Nejlepším příkladem za všechny byl pokus letecké společnosti Qantas, která zkusila s pomocí Tesla Model X 100D odtáhnout letadlo Boeing 787-9 Dreamliner, jehož hmotnost se bez paliva pohybuje okolo 110 tun. V minulosti jsme také mohli vidět Teslu Model X, která z tunelu Boring Company vyvážela hornické vozíky s natěženým materiálem, jejichž hmotnost se také pohybovala v řádech desítek tun.
Jakými parametry se Tesla Pick-up nakonec pochlubí je zatím záhadou, jejího rozluštění bychom se však měli dočkat již během letošního roku.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.