BMW i se připravuje na představení další generace čistě elektrických vozidel. Tři z chystaných elektrických modelů právě ve švédském zimním vývojovém centru BMW Group ve městě Arjeplog absolvují klíčovou fázi vývoje před začátkem sériové výroby. Intenzivní testovací program zde absolvuje model BMW iX3, který přijde do prodeje příští rok, a společnost mu dělají modely BMW i4 a BMW iNEXT. Jejich příchod na trh je naplánován na rok 2021.
V rámci testování se vystavují komponenty pohonu, podvozku a odpružení extrémním klimatickým a silničním podmínkám. Testovací oblast se nachází na okraji severního polárního kruhu a pro takovéto potřeby poskytuje ideální prostředí. Zledovatělé povrchy zamrzlých jezer, sníh a třeskutá zima – to jsou podmínky, v nichž musí své schopnosti, odolnost a spolehlivost prokázat komponenty elektrického pohonu eDrive (elektromotory, vysokonapěťové baterie, výkonová elektronika), jakož i regulační systémy odpružení.
Nejnovější kapitolu elektrifikační strategie společnosti BMW Group otevře vozidlo kategorie Sports Activity Vehicle. BMW iX3, které přijde do prodeje příští rok, dostane jako první již pátou generaci technologie pohonu BMW eDrive. Výjimečně výkonný elektromotor a špičkové vysokonapěťové baterie přinášejí zcela nový rozměr čistě elektrické radosti z jízdy. S dojezdem až 400 km* a s možností využívat k nabíjení i stejnosměrné nabíjecí stanice s výkonem 150 kW se první elektrické SAV stává ideálním vozem pro každodenní ježdění i pro cesty na delší vzdálenosti. BMW iX3 bude prvním vozem, které se pro všechny globální trhy bude vyrábět ve společném podniku BWM Brilliance Automotive v čínském závodě ve městě Šen-jang.
Model BMW i4 poskytne radost z lokálně bezemisní jízdy, k níž přidá výjimečně sportovní charakter. Čtyřdveřové kupé, řadící se do prémiové střední třídy, spojuje dynamický design s inspirativním výkonem a vysokou úrovní komfortu jízdy. Pátá generace technologie pohonu BMW eDrive, použitá v modelu BMW i4, nabídne dojezd více než 600 km*. Navíc lze spontánní nárůst výkonu elektromotoru využít zejména pro získávání nových zážitků z dynamické jízdy. BMW i4 zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 4 sekundy a dosáhne maximální rychlosti přes 200 km/h. BMW i4 se bude v mnichovské továrně vyrábět od roku 2021.
S proporcemi a rozměry luxusního vozu kategorie Sports Activity Vehicle, s pátou generací elektrického pohonu a se systémy pro vysoce automatizovanou jízdu bude BMW iNEXT komplexním ztělesněním budoucnosti radosti z jízdy. Bude postaveno na nové generaci modulární platformy a spojí nejnovější inovace v oblasti designu, automatizované jízdy, konektivity, elektrifikace a služeb (D + ACES) tak, jak je uvádí korporátní strategie NUMBER ONE > NEXT. Pohon BMW eDrive zajistí dojezd až do vzdálenosti 600 km*. Automobil dostane i nejnovější prvky konektivity a bude připraven na automatizovanou jízdu na úrovni Level 3. Nová technologická vlajková loď společnosti BMW Group se bude vyrábět v závodě BMW Dingolfing od roku 2021.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?