BMW i se připravuje na představení další generace čistě elektrických vozidel. Tři z chystaných elektrických modelů právě ve švédském zimním vývojovém centru BMW Group ve městě Arjeplog absolvují klíčovou fázi vývoje před začátkem sériové výroby. Intenzivní testovací program zde absolvuje model BMW iX3, který přijde do prodeje příští rok, a společnost mu dělají modely BMW i4 a BMW iNEXT. Jejich příchod na trh je naplánován na rok 2021.
V rámci testování se vystavují komponenty pohonu, podvozku a odpružení extrémním klimatickým a silničním podmínkám. Testovací oblast se nachází na okraji severního polárního kruhu a pro takovéto potřeby poskytuje ideální prostředí. Zledovatělé povrchy zamrzlých jezer, sníh a třeskutá zima – to jsou podmínky, v nichž musí své schopnosti, odolnost a spolehlivost prokázat komponenty elektrického pohonu eDrive (elektromotory, vysokonapěťové baterie, výkonová elektronika), jakož i regulační systémy odpružení.
Nejnovější kapitolu elektrifikační strategie společnosti BMW Group otevře vozidlo kategorie Sports Activity Vehicle. BMW iX3, které přijde do prodeje příští rok, dostane jako první již pátou generaci technologie pohonu BMW eDrive. Výjimečně výkonný elektromotor a špičkové vysokonapěťové baterie přinášejí zcela nový rozměr čistě elektrické radosti z jízdy. S dojezdem až 400 km* a s možností využívat k nabíjení i stejnosměrné nabíjecí stanice s výkonem 150 kW se první elektrické SAV stává ideálním vozem pro každodenní ježdění i pro cesty na delší vzdálenosti. BMW iX3 bude prvním vozem, které se pro všechny globální trhy bude vyrábět ve společném podniku BWM Brilliance Automotive v čínském závodě ve městě Šen-jang.
Model BMW i4 poskytne radost z lokálně bezemisní jízdy, k níž přidá výjimečně sportovní charakter. Čtyřdveřové kupé, řadící se do prémiové střední třídy, spojuje dynamický design s inspirativním výkonem a vysokou úrovní komfortu jízdy. Pátá generace technologie pohonu BMW eDrive, použitá v modelu BMW i4, nabídne dojezd více než 600 km*. Navíc lze spontánní nárůst výkonu elektromotoru využít zejména pro získávání nových zážitků z dynamické jízdy. BMW i4 zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 4 sekundy a dosáhne maximální rychlosti přes 200 km/h. BMW i4 se bude v mnichovské továrně vyrábět od roku 2021.
S proporcemi a rozměry luxusního vozu kategorie Sports Activity Vehicle, s pátou generací elektrického pohonu a se systémy pro vysoce automatizovanou jízdu bude BMW iNEXT komplexním ztělesněním budoucnosti radosti z jízdy. Bude postaveno na nové generaci modulární platformy a spojí nejnovější inovace v oblasti designu, automatizované jízdy, konektivity, elektrifikace a služeb (D + ACES) tak, jak je uvádí korporátní strategie NUMBER ONE > NEXT. Pohon BMW eDrive zajistí dojezd až do vzdálenosti 600 km*. Automobil dostane i nejnovější prvky konektivity a bude připraven na automatizovanou jízdu na úrovni Level 3. Nová technologická vlajková loď společnosti BMW Group se bude vyrábět v závodě BMW Dingolfing od roku 2021.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?