BMW i se připravuje na představení další generace čistě elektrických vozidel. Tři z chystaných elektrických modelů právě ve švédském zimním vývojovém centru BMW Group ve městě Arjeplog absolvují klíčovou fázi vývoje před začátkem sériové výroby. Intenzivní testovací program zde absolvuje model BMW iX3, který přijde do prodeje příští rok, a společnost mu dělají modely BMW i4 a BMW iNEXT. Jejich příchod na trh je naplánován na rok 2021.
V rámci testování se vystavují komponenty pohonu, podvozku a odpružení extrémním klimatickým a silničním podmínkám. Testovací oblast se nachází na okraji severního polárního kruhu a pro takovéto potřeby poskytuje ideální prostředí. Zledovatělé povrchy zamrzlých jezer, sníh a třeskutá zima – to jsou podmínky, v nichž musí své schopnosti, odolnost a spolehlivost prokázat komponenty elektrického pohonu eDrive (elektromotory, vysokonapěťové baterie, výkonová elektronika), jakož i regulační systémy odpružení.
Nejnovější kapitolu elektrifikační strategie společnosti BMW Group otevře vozidlo kategorie Sports Activity Vehicle. BMW iX3, které přijde do prodeje příští rok, dostane jako první již pátou generaci technologie pohonu BMW eDrive. Výjimečně výkonný elektromotor a špičkové vysokonapěťové baterie přinášejí zcela nový rozměr čistě elektrické radosti z jízdy. S dojezdem až 400 km* a s možností využívat k nabíjení i stejnosměrné nabíjecí stanice s výkonem 150 kW se první elektrické SAV stává ideálním vozem pro každodenní ježdění i pro cesty na delší vzdálenosti. BMW iX3 bude prvním vozem, které se pro všechny globální trhy bude vyrábět ve společném podniku BWM Brilliance Automotive v čínském závodě ve městě Šen-jang.
Model BMW i4 poskytne radost z lokálně bezemisní jízdy, k níž přidá výjimečně sportovní charakter. Čtyřdveřové kupé, řadící se do prémiové střední třídy, spojuje dynamický design s inspirativním výkonem a vysokou úrovní komfortu jízdy. Pátá generace technologie pohonu BMW eDrive, použitá v modelu BMW i4, nabídne dojezd více než 600 km*. Navíc lze spontánní nárůst výkonu elektromotoru využít zejména pro získávání nových zážitků z dynamické jízdy. BMW i4 zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 4 sekundy a dosáhne maximální rychlosti přes 200 km/h. BMW i4 se bude v mnichovské továrně vyrábět od roku 2021.
S proporcemi a rozměry luxusního vozu kategorie Sports Activity Vehicle, s pátou generací elektrického pohonu a se systémy pro vysoce automatizovanou jízdu bude BMW iNEXT komplexním ztělesněním budoucnosti radosti z jízdy. Bude postaveno na nové generaci modulární platformy a spojí nejnovější inovace v oblasti designu, automatizované jízdy, konektivity, elektrifikace a služeb (D + ACES) tak, jak je uvádí korporátní strategie NUMBER ONE > NEXT. Pohon BMW eDrive zajistí dojezd až do vzdálenosti 600 km*. Automobil dostane i nejnovější prvky konektivity a bude připraven na automatizovanou jízdu na úrovni Level 3. Nová technologická vlajková loď společnosti BMW Group se bude vyrábět v závodě BMW Dingolfing od roku 2021.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.