Zásahy u hořících elektromobilů jsou pro hasiče velmi zdlouhavé a vyčerpávající. Kvůli chemickým reakcím u poškozených baterií se totiž požár může několikrát opětovně vznítit a k jeho uhašení je potřeba extrémní množství času a vody. Nizozemští hasiči se však s nedávným požárem BMW i8 vypořádali skutečně originálně.
Hasiči z nizozemského Severního Brabantska se museli v nedávných dnech vypořádat s požárem hybridního BMW i8, ze kterého se začalo na showroomu kouřit. Díky pozornosti a pohotovosti zaměstnanců a rychlému zásahu hasičů se automobil podařilo dostat včas z budovy, nicméně tím zásah neskončil.
O požárech elektromobilů je totiž dobře známo, že i po prvotním uhašení může ještě několikrát dojít k náhlému samovznícení, což je obvykle způsobenou poškozenými bateriemi. Podobné zásahy jsou proto časově velmi náročné a současně během nich dochází k velké spotřebě vody.
Zasahující hasiči se však rozhodli být kreativní a zvolili poněkud nevšední způsob, jak se s požárem vypořádat. K showroomu totiž nechali přistavět jeřáb a kontejner, který naplnili vodou. Vůz pak uložili do kontejneru a nechali ho v něm „vychladnout" na dalších 24 hodin.
Přístup je to skutečně originální, ovšem nabízí se otázka, jak dobře by šel uplatnit za jiných okolností. Pokud by byl totiž vůz zcela v plamenech, pravděpodobně by nebylo snadné ani bezpečné jej k jeřábu připojit. Navíc i samotné dopravení jeřábu a kontejneru, včetně jeho naplnění vodou, muselo zabrat nějaký čas.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?