Zásahy u hořících elektromobilů jsou pro hasiče velmi zdlouhavé a vyčerpávající. Kvůli chemickým reakcím u poškozených baterií se totiž požár může několikrát opětovně vznítit a k jeho uhašení je potřeba extrémní množství času a vody. Nizozemští hasiči se však s nedávným požárem BMW i8 vypořádali skutečně originálně.
Hasiči z nizozemského Severního Brabantska se museli v nedávných dnech vypořádat s požárem hybridního BMW i8, ze kterého se začalo na showroomu kouřit. Díky pozornosti a pohotovosti zaměstnanců a rychlému zásahu hasičů se automobil podařilo dostat včas z budovy, nicméně tím zásah neskončil.
O požárech elektromobilů je totiž dobře známo, že i po prvotním uhašení může ještě několikrát dojít k náhlému samovznícení, což je obvykle způsobenou poškozenými bateriemi. Podobné zásahy jsou proto časově velmi náročné a současně během nich dochází k velké spotřebě vody.
Zasahující hasiči se však rozhodli být kreativní a zvolili poněkud nevšední způsob, jak se s požárem vypořádat. K showroomu totiž nechali přistavět jeřáb a kontejner, který naplnili vodou. Vůz pak uložili do kontejneru a nechali ho v něm „vychladnout" na dalších 24 hodin.
Přístup je to skutečně originální, ovšem nabízí se otázka, jak dobře by šel uplatnit za jiných okolností. Pokud by byl totiž vůz zcela v plamenech, pravděpodobně by nebylo snadné ani bezpečné jej k jeřábu připojit. Navíc i samotné dopravení jeřábu a kontejneru, včetně jeho naplnění vodou, muselo zabrat nějaký čas.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?