Zásahy u hořících elektromobilů jsou pro hasiče velmi zdlouhavé a vyčerpávající. Kvůli chemickým reakcím u poškozených baterií se totiž požár může několikrát opětovně vznítit a k jeho uhašení je potřeba extrémní množství času a vody. Nizozemští hasiči se však s nedávným požárem BMW i8 vypořádali skutečně originálně.
Hasiči z nizozemského Severního Brabantska se museli v nedávných dnech vypořádat s požárem hybridního BMW i8, ze kterého se začalo na showroomu kouřit. Díky pozornosti a pohotovosti zaměstnanců a rychlému zásahu hasičů se automobil podařilo dostat včas z budovy, nicméně tím zásah neskončil.
O požárech elektromobilů je totiž dobře známo, že i po prvotním uhašení může ještě několikrát dojít k náhlému samovznícení, což je obvykle způsobenou poškozenými bateriemi. Podobné zásahy jsou proto časově velmi náročné a současně během nich dochází k velké spotřebě vody.
Zasahující hasiči se však rozhodli být kreativní a zvolili poněkud nevšední způsob, jak se s požárem vypořádat. K showroomu totiž nechali přistavět jeřáb a kontejner, který naplnili vodou. Vůz pak uložili do kontejneru a nechali ho v něm „vychladnout" na dalších 24 hodin.
Přístup je to skutečně originální, ovšem nabízí se otázka, jak dobře by šel uplatnit za jiných okolností. Pokud by byl totiž vůz zcela v plamenech, pravděpodobně by nebylo snadné ani bezpečné jej k jeřábu připojit. Navíc i samotné dopravení jeřábu a kontejneru, včetně jeho naplnění vodou, muselo zabrat nějaký čas.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.