Originální způsob boje s požáry elektromobilů? Hasiči dopřáli BMW i8 vodní lázeň

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 27. března 2019, 08:50 Google+

Zásahy u hořících elektromobilů jsou pro hasiče velmi zdlouhavé a vyčerpávající. Kvůli chemickým reakcím u poškozených baterií se totiž požár může několikrát opětovně vznítit a k jeho uhašení je potřeba extrémní množství času a vody. Nizozemští hasiči se však s nedávným požárem BMW i8 vypořádali skutečně originálně.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nizozemští hasiči se vypořádali s požárem BMW i8 originálně

Nizozemští hasiči se vypořádali s požárem BMW i8 originálně | foto: facebook

Sdílejte článek

Hasiči z nizozemského Severního Brabantska se museli v nedávných dnech vypořádat s požárem hybridního BMW i8, ze kterého se začalo na showroomu kouřit. Díky pozornosti a pohotovosti zaměstnanců a rychlému zásahu hasičů se automobil podařilo dostat včas z budovy, nicméně tím zásah neskončil.

O požárech elektromobilů je totiž dobře známo, že i po prvotním uhašení může ještě několikrát dojít k náhlému samovznícení, což je obvykle způsobenou poškozenými bateriemi. Podobné zásahy jsou proto časově velmi náročné a současně během nich dochází k velké spotřebě vody.

Zasahující hasiči se však rozhodli být kreativní a zvolili poněkud nevšední způsob, jak se s požárem vypořádat. K showroomu totiž nechali přistavět jeřáb a kontejner, který naplnili vodou. Vůz pak uložili do kontejneru a nechali ho v něm „vychladnout" na dalších 24 hodin.

Přístup je to skutečně originální, ovšem nabízí se otázka, jak dobře by šel uplatnit za jiných okolností. Pokud by byl totiž vůz zcela v plamenech, pravděpodobně by nebylo snadné ani bezpečné jej k jeřábu připojit. Navíc i samotné dopravení jeřábu a kontejneru, včetně jeho naplnění vodou, muselo zabrat nějaký čas.

Vytisknout

Diskuze: Originální způsob boje s požáry elektromobilů? Hasiči dopřáli BMW i8 vodní lázeň

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Porsche 911 R

Porsche má plné zuby překupníků, vzácné modely možná přestane klasicky prodávat

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud