Během uplynulého roku jsme několikrát psali o několika zajímavých novinkách, jejichž výrobci věří, že překonají rychlost 300 mil v hodině - tedy cca 482.8 km/h. Rekord mezi vozy, které smějí legálně na silnici, si však nedávno přivlastnil postarší Ford GT z roku 2006, který na vzdálenosti 1 míle dokázal vyvinout rychlost 300.4 mil v hodině. Tedy cca 483,4 km/h.
Ford GT z roku 2016 v ikonických barvách Gulf Racing není v oblasti lámání rychlostních rekordů žádným nováčkem. Jak informoval web Motor1, který na jeho poslední rekord upozornil, již před pár lety dokázal tento úchvatný stroj pokořit rychlost 293,6 mil v hodině, tedy 472.5 km/h. Včera byl však vůz ještě úspěšnější.
Nevšední rekord se podařilo stanovit během posledního dne akce „Texas Mile" na letišti Victorie Regional Airport. Během první jízdy dosáhl na konci mílového úseku rychlosti 299.2 MPH, což už sice bylo překonání původního rekordu, nicméně do vysněného cíle stále ještě kousek zbýval.
Během druhé jízdy pak vozu na 1/4 míle naměřily rychlost 174.5 MPH (280 km/h), v půlce dráhy už uháněl 240 MPH (386 km/h) a na konci dráhy radar naměřil rekordních 300.4 MPH, tedy cca 483.44 km/h! A to vše stihl vůz na dráze dlouhé cca 1.61 kilometru!
Možná si teď říkáte, proč tolik povyku kvůli upravenému stroji, nicméně tenhle Ford GT si veškerou pozornost po právu zaslouží. I přes veškeré úpravy se totiž stále jedná o vůz, který se smí legálně pohybovat po silnicích. A to i přes to, že má pod kapotou více než 2 000 koní.
Závodní tým M2K Motorsports, který za vozem i rekordem stojí, uvádí dokonce hodnotu cca 2 500 koní na kolech. Oficiálně se však tyto informace potvrdit nedají, neboť zařízení použité k měření výkonu dokázalo zobrazit jen hodnoty do 2 000 koní. Nicméně za zmínku stojí, že vůz je osazen výrazně modifikovaným 5.4 litrovým motorem V8, který zkrátka dokáže nabídnout pořádné stádo.
Působivá je ale i skutečnost, že vůz dokázal překonat rychlost 300 MPH na vzdálenosti pouhé jedné míle, tedy cca 1.6 kilometru. snad všechny milovníky rychlosti by tak zajímalo, jaká čísla by se začala ukazovat, kdyby vůz mohl vyrazit na pořádně dlouhou a kvalitní trať.
Nabízí se třeba nevadská silnice Route 160, na které dokázal Koenigsegg minulý rok překonat hned několik historických rekordů. Je však otázkou, zda si závodní tým na něco takového troufne. Kromě výkonu, který jejich speciálu evidentně nechybí, je totiž potřeba mít i pneumatiky, které dokáží tak extrémní zátěž dlouhodobě snášet.
A i když rychlost 300 MPH už silniční vůz překonal, stále se nabízí otázka, který z automobilů si tento rekord připíše jako produkční - tedy bez úprav a s parametry, s jakými vyjel z továrny.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.