Během uplynulého roku jsme několikrát psali o několika zajímavých novinkách, jejichž výrobci věří, že překonají rychlost 300 mil v hodině - tedy cca 482.8 km/h. Rekord mezi vozy, které smějí legálně na silnici, si však nedávno přivlastnil postarší Ford GT z roku 2006, který na vzdálenosti 1 míle dokázal vyvinout rychlost 300.4 mil v hodině. Tedy cca 483,4 km/h.
Ford GT z roku 2016 v ikonických barvách Gulf Racing není v oblasti lámání rychlostních rekordů žádným nováčkem. Jak informoval web Motor1, který na jeho poslední rekord upozornil, již před pár lety dokázal tento úchvatný stroj pokořit rychlost 293,6 mil v hodině, tedy 472.5 km/h. Včera byl však vůz ještě úspěšnější.
Nevšední rekord se podařilo stanovit během posledního dne akce „Texas Mile" na letišti Victorie Regional Airport. Během první jízdy dosáhl na konci mílového úseku rychlosti 299.2 MPH, což už sice bylo překonání původního rekordu, nicméně do vysněného cíle stále ještě kousek zbýval.
Během druhé jízdy pak vozu na 1/4 míle naměřily rychlost 174.5 MPH (280 km/h), v půlce dráhy už uháněl 240 MPH (386 km/h) a na konci dráhy radar naměřil rekordních 300.4 MPH, tedy cca 483.44 km/h! A to vše stihl vůz na dráze dlouhé cca 1.61 kilometru!
Možná si teď říkáte, proč tolik povyku kvůli upravenému stroji, nicméně tenhle Ford GT si veškerou pozornost po právu zaslouží. I přes veškeré úpravy se totiž stále jedná o vůz, který se smí legálně pohybovat po silnicích. A to i přes to, že má pod kapotou více než 2 000 koní.
Závodní tým M2K Motorsports, který za vozem i rekordem stojí, uvádí dokonce hodnotu cca 2 500 koní na kolech. Oficiálně se však tyto informace potvrdit nedají, neboť zařízení použité k měření výkonu dokázalo zobrazit jen hodnoty do 2 000 koní. Nicméně za zmínku stojí, že vůz je osazen výrazně modifikovaným 5.4 litrovým motorem V8, který zkrátka dokáže nabídnout pořádné stádo.
Působivá je ale i skutečnost, že vůz dokázal překonat rychlost 300 MPH na vzdálenosti pouhé jedné míle, tedy cca 1.6 kilometru. snad všechny milovníky rychlosti by tak zajímalo, jaká čísla by se začala ukazovat, kdyby vůz mohl vyrazit na pořádně dlouhou a kvalitní trať.
Nabízí se třeba nevadská silnice Route 160, na které dokázal Koenigsegg minulý rok překonat hned několik historických rekordů. Je však otázkou, zda si závodní tým na něco takového troufne. Kromě výkonu, který jejich speciálu evidentně nechybí, je totiž potřeba mít i pneumatiky, které dokáží tak extrémní zátěž dlouhodobě snášet.
A i když rychlost 300 MPH už silniční vůz překonal, stále se nabízí otázka, který z automobilů si tento rekord připíše jako produkční - tedy bez úprav a s parametry, s jakými vyjel z továrny.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.