Britská automobilka MG byla vždy známá hlavně pro své sportovní vozy, což ji vydrželo po většinu existence. V náručí Číňanů se však z MG stala spíše místní Dacia, s vozy zaměřenými spíše na nízkou cenu. To se může změnit s příchodem nové verze MG6.
Po dlouhém období, kdy bylo MG zaměřené hlavně na výrobu malých a lehkých sporťáků, jako například MG Midget nebo MGB, byla značka v 80. letech pod vedením British Leyland zrušena. Krátce nato se ale dočkala znovuzrození, teď už však pouze jako výrobce ostřejších variant existujících modelů z nabídky BL. I takto osekané MG se ale dočkalo úspěchu, také díky úspěšným speciálům jako bylo MG Metro 6R4 pro skupinu B.
V 90. letech se dokonce do nabídky vrátil pravověrný sporťák, MG F, vyvinutý jako důsldek úspěchu Mazdy MX5. V roce 2005 však celý MG Rover zkrachoval a jeho zbytky byly prodány čínské automobilce Nanjing Motor. Ta i nadále pokračovala ve výrobě MG F, po převzetí Nanjing Motor koncernem SAIC však výroba ustala a nové modely MG už se o sportovní jízdu ani nepokoušely. Vozy jako MG3 nebo MG6 jsou totiž zcela bežnými osobními vozy, které se v Číně i Británií snaží zaujmout spíše cenou a známou značkou, nežli jízdními vlastnostmi.
Že to tak nemusí být i v budoucnu se ale ukázalo už v roce 2017, kdy na autosalonu v Šanghaji MG představilo nádherný koncept sportovního kupé MG E-Motion. Ten by se podle informací z automobilky měl dostat na trh už příští rok a dokonce s lákavou cenou pod jeden milion Kč.
Mezitím se ale MG vytasilo s novou variantou liftbacku MG6 druhé generace. Vůz, nazvaný eMG6 Trophy 305, dostane hybridní pohon s celkovým výkonem 305 koní a 480 Nm. Pod kapotou zůstane stejný 1.5 litrový přeplňovaný čtyřválec jako u dosavadní verze, nově však spárovaný s mnohem silnějším elektrickým motorem. Přenos výkonu na kola zajišťuje desetistupňová automatická převodovka s digitální inteligencí EDU a vůz je vybaven sytémem XDS, který umožňuje rychlejší průjezdy zatáčkami. S touto výbavou se dokáže eMG6 Trophy 305 rozjet z nuly na sto za 5,9 sekund, tedy rychleji než třeba Peugeot 308 GTi. Exteriér ale zůstal decentní, sportovnější varianta na sebe upozorňuje jen většími 18" disky a decentním spoilerem na předním nárazníku. MG své vozy prodává také v Británii, s novým eMG6 se tam možná v blízké budoucnosti setkají také.
Kromě nové varianty produkčního vozu ale MG ukázalo také nový okruhový speciál MG6 XPOWER TRC, který se od příští sezóny bude zapojovat do závodů šampionátu WTCR. XPOWER vyjede s dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 320 koní a 460 Nm a šestistupňovou sekvenční převodovkou. Okruhová verze se dokáže rozjet z nuly za sto už za 4 sekundy. Narozdíl od Trophy 305 je vzhled XPOWER TRC samozřejmě zcela odlišný, s rozšířenou karosérií, mohutnými spoilery a dvoubarevným lakem.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.