Britská automobilka MG byla vždy známá hlavně pro své sportovní vozy, což ji vydrželo po většinu existence. V náručí Číňanů se však z MG stala spíše místní Dacia, s vozy zaměřenými spíše na nízkou cenu. To se může změnit s příchodem nové verze MG6.
Po dlouhém období, kdy bylo MG zaměřené hlavně na výrobu malých a lehkých sporťáků, jako například MG Midget nebo MGB, byla značka v 80. letech pod vedením British Leyland zrušena. Krátce nato se ale dočkala znovuzrození, teď už však pouze jako výrobce ostřejších variant existujících modelů z nabídky BL. I takto osekané MG se ale dočkalo úspěchu, také díky úspěšným speciálům jako bylo MG Metro 6R4 pro skupinu B.
V 90. letech se dokonce do nabídky vrátil pravověrný sporťák, MG F, vyvinutý jako důsldek úspěchu Mazdy MX5. V roce 2005 však celý MG Rover zkrachoval a jeho zbytky byly prodány čínské automobilce Nanjing Motor. Ta i nadále pokračovala ve výrobě MG F, po převzetí Nanjing Motor koncernem SAIC však výroba ustala a nové modely MG už se o sportovní jízdu ani nepokoušely. Vozy jako MG3 nebo MG6 jsou totiž zcela bežnými osobními vozy, které se v Číně i Británií snaží zaujmout spíše cenou a známou značkou, nežli jízdními vlastnostmi.
Že to tak nemusí být i v budoucnu se ale ukázalo už v roce 2017, kdy na autosalonu v Šanghaji MG představilo nádherný koncept sportovního kupé MG E-Motion. Ten by se podle informací z automobilky měl dostat na trh už příští rok a dokonce s lákavou cenou pod jeden milion Kč.
Mezitím se ale MG vytasilo s novou variantou liftbacku MG6 druhé generace. Vůz, nazvaný eMG6 Trophy 305, dostane hybridní pohon s celkovým výkonem 305 koní a 480 Nm. Pod kapotou zůstane stejný 1.5 litrový přeplňovaný čtyřválec jako u dosavadní verze, nově však spárovaný s mnohem silnějším elektrickým motorem. Přenos výkonu na kola zajišťuje desetistupňová automatická převodovka s digitální inteligencí EDU a vůz je vybaven sytémem XDS, který umožňuje rychlejší průjezdy zatáčkami. S touto výbavou se dokáže eMG6 Trophy 305 rozjet z nuly na sto za 5,9 sekund, tedy rychleji než třeba Peugeot 308 GTi. Exteriér ale zůstal decentní, sportovnější varianta na sebe upozorňuje jen většími 18" disky a decentním spoilerem na předním nárazníku. MG své vozy prodává také v Británii, s novým eMG6 se tam možná v blízké budoucnosti setkají také.
Kromě nové varianty produkčního vozu ale MG ukázalo také nový okruhový speciál MG6 XPOWER TRC, který se od příští sezóny bude zapojovat do závodů šampionátu WTCR. XPOWER vyjede s dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 320 koní a 460 Nm a šestistupňovou sekvenční převodovkou. Okruhová verze se dokáže rozjet z nuly za sto už za 4 sekundy. Narozdíl od Trophy 305 je vzhled XPOWER TRC samozřejmě zcela odlišný, s rozšířenou karosérií, mohutnými spoilery a dvoubarevným lakem.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.