Britská automobilka MG byla vždy známá hlavně pro své sportovní vozy, což ji vydrželo po většinu existence. V náručí Číňanů se však z MG stala spíše místní Dacia, s vozy zaměřenými spíše na nízkou cenu. To se může změnit s příchodem nové verze MG6.
Po dlouhém období, kdy bylo MG zaměřené hlavně na výrobu malých a lehkých sporťáků, jako například MG Midget nebo MGB, byla značka v 80. letech pod vedením British Leyland zrušena. Krátce nato se ale dočkala znovuzrození, teď už však pouze jako výrobce ostřejších variant existujících modelů z nabídky BL. I takto osekané MG se ale dočkalo úspěchu, také díky úspěšným speciálům jako bylo MG Metro 6R4 pro skupinu B.
V 90. letech se dokonce do nabídky vrátil pravověrný sporťák, MG F, vyvinutý jako důsldek úspěchu Mazdy MX5. V roce 2005 však celý MG Rover zkrachoval a jeho zbytky byly prodány čínské automobilce Nanjing Motor. Ta i nadále pokračovala ve výrobě MG F, po převzetí Nanjing Motor koncernem SAIC však výroba ustala a nové modely MG už se o sportovní jízdu ani nepokoušely. Vozy jako MG3 nebo MG6 jsou totiž zcela bežnými osobními vozy, které se v Číně i Británií snaží zaujmout spíše cenou a známou značkou, nežli jízdními vlastnostmi.
Že to tak nemusí být i v budoucnu se ale ukázalo už v roce 2017, kdy na autosalonu v Šanghaji MG představilo nádherný koncept sportovního kupé MG E-Motion. Ten by se podle informací z automobilky měl dostat na trh už příští rok a dokonce s lákavou cenou pod jeden milion Kč.
Mezitím se ale MG vytasilo s novou variantou liftbacku MG6 druhé generace. Vůz, nazvaný eMG6 Trophy 305, dostane hybridní pohon s celkovým výkonem 305 koní a 480 Nm. Pod kapotou zůstane stejný 1.5 litrový přeplňovaný čtyřválec jako u dosavadní verze, nově však spárovaný s mnohem silnějším elektrickým motorem. Přenos výkonu na kola zajišťuje desetistupňová automatická převodovka s digitální inteligencí EDU a vůz je vybaven sytémem XDS, který umožňuje rychlejší průjezdy zatáčkami. S touto výbavou se dokáže eMG6 Trophy 305 rozjet z nuly na sto za 5,9 sekund, tedy rychleji než třeba Peugeot 308 GTi. Exteriér ale zůstal decentní, sportovnější varianta na sebe upozorňuje jen většími 18" disky a decentním spoilerem na předním nárazníku. MG své vozy prodává také v Británii, s novým eMG6 se tam možná v blízké budoucnosti setkají také.
Kromě nové varianty produkčního vozu ale MG ukázalo také nový okruhový speciál MG6 XPOWER TRC, který se od příští sezóny bude zapojovat do závodů šampionátu WTCR. XPOWER vyjede s dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 320 koní a 460 Nm a šestistupňovou sekvenční převodovkou. Okruhová verze se dokáže rozjet z nuly za sto už za 4 sekundy. Narozdíl od Trophy 305 je vzhled XPOWER TRC samozřejmě zcela odlišný, s rozšířenou karosérií, mohutnými spoilery a dvoubarevným lakem.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?