MG se vrací ke kořenům, nový model je především o sportovní jízdě

-mdo / AutoRoad.cz, 24. března 2019, 16:12 Google+

Britská automobilka MG byla vždy známá hlavně pro své sportovní vozy, což ji vydrželo po většinu existence. V náručí Číňanů se však z MG stala spíše místní Dacia, s vozy zaměřenými spíše na nízkou cenu. To se může změnit s příchodem nové verze MG6.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
MG6

MG6 | foto: 汽车之家

Sdílejte článek

Po dlouhém období, kdy bylo MG zaměřené hlavně na výrobu malých a lehkých sporťáků, jako například MG Midget nebo MGB, byla značka v 80. letech pod vedením British Leyland zrušena. Krátce nato se ale dočkala znovuzrození, teď už však pouze jako výrobce ostřejších variant existujících modelů z nabídky BL. I takto osekané MG se ale dočkalo úspěchu, také díky úspěšným speciálům jako bylo MG Metro 6R4 pro skupinu B. 

img-responsive

MG6 | foto: 汽车之家

V 90. letech se dokonce do nabídky vrátil pravověrný sporťák, MG F, vyvinutý jako důsldek úspěchu Mazdy MX5. V roce 2005 však celý MG Rover zkrachoval a jeho zbytky byly prodány čínské automobilce Nanjing Motor. Ta i nadále pokračovala ve výrobě MG F, po převzetí Nanjing Motor koncernem SAIC však výroba ustala a nové modely MG už se o sportovní jízdu ani nepokoušely. Vozy jako MG3 nebo MG6 jsou totiž zcela bežnými osobními vozy, které se v Číně i Británií snaží zaujmout spíše cenou a známou značkou, nežli jízdními vlastnostmi. 

Že to tak nemusí být i v budoucnu se ale ukázalo už v roce 2017, kdy na autosalonu v Šanghaji MG představilo nádherný koncept sportovního kupé MG E-Motion. Ten by se podle informací z automobilky měl dostat na trh už příští rok a dokonce s lákavou cenou pod jeden milion Kč.

img-responsive

MG6 | foto: 汽车之家

Mezitím se ale MG vytasilo s novou variantou liftbacku MG6 druhé generace. Vůz, nazvaný eMG6 Trophy 305, dostane hybridní pohon s celkovým výkonem 305 koní a 480 Nm. Pod kapotou zůstane stejný 1.5 litrový přeplňovaný čtyřválec jako u dosavadní verze, nově však spárovaný s mnohem silnějším elektrickým motorem. Přenos výkonu na kola zajišťuje desetistupňová automatická převodovka s digitální inteligencí EDU a vůz je vybaven sytémem XDS, který umožňuje rychlejší průjezdy zatáčkami. S touto výbavou se dokáže eMG6 Trophy 305 rozjet z nuly na sto za 5,9 sekund, tedy rychleji než třeba Peugeot 308 GTi. Exteriér ale zůstal decentní, sportovnější varianta na sebe upozorňuje jen většími 18" disky a decentním spoilerem na předním nárazníku. MG své vozy prodává také v Británii, s novým eMG6 se tam možná v blízké budoucnosti setkají také. 

Kromě nové varianty produkčního vozu ale MG ukázalo také nový okruhový speciál MG6 XPOWER TRC, který se od příští sezóny bude zapojovat do závodů šampionátu WTCR. XPOWER vyjede s dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 320 koní a 460 Nm a šestistupňovou sekvenční převodovkou. Okruhová verze se dokáže rozjet z nuly za sto už za 4 sekundy. Narozdíl od Trophy 305 je vzhled XPOWER TRC samozřejmě zcela odlišný, s rozšířenou karosérií, mohutnými spoilery a dvoubarevným lakem. 

Vytisknout

Diskuze: MG se vrací ke kořenům, nový model je především o sportovní jízdě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Jetta VS7

Jetta, levný Volkswagen, ukázala naživo všechny modely, dali byste jim šanci?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud