Britská automobilka MG byla vždy známá hlavně pro své sportovní vozy, což ji vydrželo po většinu existence. V náručí Číňanů se však z MG stala spíše místní Dacia, s vozy zaměřenými spíše na nízkou cenu. To se může změnit s příchodem nové verze MG6.
Po dlouhém období, kdy bylo MG zaměřené hlavně na výrobu malých a lehkých sporťáků, jako například MG Midget nebo MGB, byla značka v 80. letech pod vedením British Leyland zrušena. Krátce nato se ale dočkala znovuzrození, teď už však pouze jako výrobce ostřejších variant existujících modelů z nabídky BL. I takto osekané MG se ale dočkalo úspěchu, také díky úspěšným speciálům jako bylo MG Metro 6R4 pro skupinu B.
V 90. letech se dokonce do nabídky vrátil pravověrný sporťák, MG F, vyvinutý jako důsldek úspěchu Mazdy MX5. V roce 2005 však celý MG Rover zkrachoval a jeho zbytky byly prodány čínské automobilce Nanjing Motor. Ta i nadále pokračovala ve výrobě MG F, po převzetí Nanjing Motor koncernem SAIC však výroba ustala a nové modely MG už se o sportovní jízdu ani nepokoušely. Vozy jako MG3 nebo MG6 jsou totiž zcela bežnými osobními vozy, které se v Číně i Británií snaží zaujmout spíše cenou a známou značkou, nežli jízdními vlastnostmi.
Že to tak nemusí být i v budoucnu se ale ukázalo už v roce 2017, kdy na autosalonu v Šanghaji MG představilo nádherný koncept sportovního kupé MG E-Motion. Ten by se podle informací z automobilky měl dostat na trh už příští rok a dokonce s lákavou cenou pod jeden milion Kč.
Mezitím se ale MG vytasilo s novou variantou liftbacku MG6 druhé generace. Vůz, nazvaný eMG6 Trophy 305, dostane hybridní pohon s celkovým výkonem 305 koní a 480 Nm. Pod kapotou zůstane stejný 1.5 litrový přeplňovaný čtyřválec jako u dosavadní verze, nově však spárovaný s mnohem silnějším elektrickým motorem. Přenos výkonu na kola zajišťuje desetistupňová automatická převodovka s digitální inteligencí EDU a vůz je vybaven sytémem XDS, který umožňuje rychlejší průjezdy zatáčkami. S touto výbavou se dokáže eMG6 Trophy 305 rozjet z nuly na sto za 5,9 sekund, tedy rychleji než třeba Peugeot 308 GTi. Exteriér ale zůstal decentní, sportovnější varianta na sebe upozorňuje jen většími 18" disky a decentním spoilerem na předním nárazníku. MG své vozy prodává také v Británii, s novým eMG6 se tam možná v blízké budoucnosti setkají také.
Kromě nové varianty produkčního vozu ale MG ukázalo také nový okruhový speciál MG6 XPOWER TRC, který se od příští sezóny bude zapojovat do závodů šampionátu WTCR. XPOWER vyjede s dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 320 koní a 460 Nm a šestistupňovou sekvenční převodovkou. Okruhová verze se dokáže rozjet z nuly za sto už za 4 sekundy. Narozdíl od Trophy 305 je vzhled XPOWER TRC samozřejmě zcela odlišný, s rozšířenou karosérií, mohutnými spoilery a dvoubarevným lakem.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.