Dnes v Kvasinách sjel z linky 500 000. vůz Škoda Superb třetí generace. Vlajková loď značky Škoda od zahájení výroby v březnu 2015 vedla značku do nové éry – s modelem Superb zahájila česká automobilka největší modelovou ofenzívu v celé své historii. Vrcholný model značky i dnes oslovuje zákazníky na celém světě.
Člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky Michael Oeljeklaus říká: „Dnes máme půl milionu důvodů k hrdosti. Toto výrobní jubileum je důkazem neutuchající obliby modelu Škoda Superb. S ním a jeho designovými a technickými kvalitami i s neporazitelnou nabídkou prostoru dokládáme nároky, které si značka v automobilové střední třídě klade. Superb, který se mezitím vyrábí už v pěti závodech, patří mezi nejlepší a nejúspěšnější vozy střední třídy a má velký podíl na setrvalém růstovém kurzu značky Škoda.“
Počty vyrobených vozů Škoda Superb dokládají úspěch vlajkové lodi značky: Poté, co první generace, uvedená v roce 2001, byla vyrobena v počtu 136 100 exemplářů, počty vyrobených vozů následující generace byly už výrazně vyšší. V letech 2008 až 2015 vzniklo celkem 618 500 vozůŠkoda Superb druhé generace. V březnu 2015 odstartovala současná, třetí generace, která nyní dosáhla mety 500 000 vyrobených vozů. Celkem dosud vzniklo více než 1,25 milionu vozů Škoda Superb všech generací. V roce 2019 vstoupí Superb ve výrazně modernizované podobě a v nové verzi s plug-in-hybridním pohonem do druhé poloviny modelového cyklu.
Úspěšný příběh modelové řady Superb začal v roce 1934 s modelem Škoda 640 Superb. Název pochází z latinského slova ‚superbus‘, které lze přeložit jako „hezký“, „vynikající“ nebo „překrásný“. Jméno Superb je synonymem pro mimořádně luxusní automobily značky Škoda a do roku 1949 zdobilo luxusní limuzíny značky.
V roce 2001, deset let po vstupu do koncernu Volkswagen, česká značka po tradičním jménu zase sáhla a vstoupila do střední třídy s první novodobou generací modelu Škoda Superb. Tehdy to byla vedle modelů Octavia a Fabia třetí modelová řada, zákazníky oslovovala moderní technikou a bohatou nabídkou prostoru. V letech 2001 až 2008 z linky sjelo zhruba 136 100 kusů tohoto modelu.
V roce 2008 měla na ženevském autosalonu premiéru druhá generace modelu Škoda Superb. Nový model zaujal ještě prostornějším interiérem, elegantním vzhledem a kvalitou zpracování na nejvyšší úrovni. Superb byl kromě toho poprvé k dispozici i s pohonem všech kol. V roce 2009 následovala praktická Škoda Superb Combi.
V roce 2015 definovala česká automobilka nová měřítka současnou generací modelu Superb. Za pouhé čtyři roky vzniklo půl milionu exemplářů třetí generace. 358 200 z těchto vozů bylo vyrobeno v závodě v Kvasinách. K němu časem přibyly čtyři další výrobní závody - Aurangabád (Indie), Nan-ťing (Čína), Usť-Kamenogorsk (Kazachstán) a Solomonovo (Ukrajina). Superb dnes patří v celoevropském měřítku k nejúspěšnějším vozům střední třídy a je významnou součástí setrvalého růstového kurzu značky Škoda.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.