Dnes v Kvasinách sjel z linky 500 000. vůz Škoda Superb třetí generace. Vlajková loď značky Škoda od zahájení výroby v březnu 2015 vedla značku do nové éry – s modelem Superb zahájila česká automobilka největší modelovou ofenzívu v celé své historii. Vrcholný model značky i dnes oslovuje zákazníky na celém světě.
Člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky Michael Oeljeklaus říká: „Dnes máme půl milionu důvodů k hrdosti. Toto výrobní jubileum je důkazem neutuchající obliby modelu Škoda Superb. S ním a jeho designovými a technickými kvalitami i s neporazitelnou nabídkou prostoru dokládáme nároky, které si značka v automobilové střední třídě klade. Superb, který se mezitím vyrábí už v pěti závodech, patří mezi nejlepší a nejúspěšnější vozy střední třídy a má velký podíl na setrvalém růstovém kurzu značky Škoda.“
Počty vyrobených vozů Škoda Superb dokládají úspěch vlajkové lodi značky: Poté, co první generace, uvedená v roce 2001, byla vyrobena v počtu 136 100 exemplářů, počty vyrobených vozů následující generace byly už výrazně vyšší. V letech 2008 až 2015 vzniklo celkem 618 500 vozůŠkoda Superb druhé generace. V březnu 2015 odstartovala současná, třetí generace, která nyní dosáhla mety 500 000 vyrobených vozů. Celkem dosud vzniklo více než 1,25 milionu vozů Škoda Superb všech generací. V roce 2019 vstoupí Superb ve výrazně modernizované podobě a v nové verzi s plug-in-hybridním pohonem do druhé poloviny modelového cyklu.
Úspěšný příběh modelové řady Superb začal v roce 1934 s modelem Škoda 640 Superb. Název pochází z latinského slova ‚superbus‘, které lze přeložit jako „hezký“, „vynikající“ nebo „překrásný“. Jméno Superb je synonymem pro mimořádně luxusní automobily značky Škoda a do roku 1949 zdobilo luxusní limuzíny značky.
V roce 2001, deset let po vstupu do koncernu Volkswagen, česká značka po tradičním jménu zase sáhla a vstoupila do střední třídy s první novodobou generací modelu Škoda Superb. Tehdy to byla vedle modelů Octavia a Fabia třetí modelová řada, zákazníky oslovovala moderní technikou a bohatou nabídkou prostoru. V letech 2001 až 2008 z linky sjelo zhruba 136 100 kusů tohoto modelu.
V roce 2008 měla na ženevském autosalonu premiéru druhá generace modelu Škoda Superb. Nový model zaujal ještě prostornějším interiérem, elegantním vzhledem a kvalitou zpracování na nejvyšší úrovni. Superb byl kromě toho poprvé k dispozici i s pohonem všech kol. V roce 2009 následovala praktická Škoda Superb Combi.
V roce 2015 definovala česká automobilka nová měřítka současnou generací modelu Superb. Za pouhé čtyři roky vzniklo půl milionu exemplářů třetí generace. 358 200 z těchto vozů bylo vyrobeno v závodě v Kvasinách. K němu časem přibyly čtyři další výrobní závody - Aurangabád (Indie), Nan-ťing (Čína), Usť-Kamenogorsk (Kazachstán) a Solomonovo (Ukrajina). Superb dnes patří v celoevropském měřítku k nejúspěšnějším vozům střední třídy a je významnou součástí setrvalého růstového kurzu značky Škoda.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?