Prémiové SUV z Číny? Leading Ideal nabídne luxus a netradiční hybridní pohon

-mdo / AutoRoad.cz, 23. března 2019, 10:45 Google+

Mezi stovky nových značek, vznikajících v Číně snad každý týden, se nedávno připojila i automobilka Lixiang Zhizhao. Narozdíl od většiny své konkurence se ale startup pokusí zamířit přímo do vod prémiových výrobců.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lixiang Zhizhao One

Lixiang Zhizhao One | foto: Lixiang Zhizhao

Sdílejte článek

Samotná firma byla sice založena už v roce 2015, až vloni se ale na veřejnost dostaly informace o prvním modelu, nazvaném nápaditě One. Automobilku založil čínský podnikatel Li Xiang a na zemi původu netradičně ji pojmenoval po sobě. A rozhodl se při tom použít celé své jméno, tedy příjmení i křestní jméno, což je možná poprvé v historii automobilového průmyslu. Už tradičnější pro Čínu je ale zmatek v existujících jménech, zatímco zahraniční média většinou udávaly značku jen jako Li Xiang, její celé jméno je ve skutečnosti Lixiang Zhizhao. To v překladu znamená ideální moudrost, mezinárodní verze názvu automobilky pak je Leading Ideal. Na oba názvy odkazuje logo na kapotě vozu, kterým je stylizované slovo Li. Zmatek v médiích pak možná vedl ke změně, která se stala jen pár dní po představení vozu, automobilka totiž náhle změnila své oficiální jméno právě jen na krátké Li Xiang. 

img-responsive

Lixiang Zhizhao One | foto: Lixiang Zhizhao

Samotný Li Xiang není žádný nováček automobilového průmyslu, kromě své značky vlastní i další automobilku CHJ Automotive, která vyrábí elektrické minivozy. Kromě toho je také zakládajícím investorem ve známé automobilce NIO a založil také nejznámější čínský automobilový web, Autohome. 

Li Xiang One je impresivně působící SUV o velikosti čtrvrté generace Range Roveru, s moderním a na Čínu minimalistickým designem. Zajímavě působí úzké přední světlomety, spojené do jednoho celku LED pásem denního svícení, který se táhne po horní straně rozměrné masky. Podobný prvek je i na zádi, kde červená LED lišta spojuje koncové svítilny.

img-responsive

Lixiang Zhizhao One | foto: Lixiang Zhizhao

Nejvíce však vůz zaujme při pohledu do kabiny, kde není vůbec pochyb o tom, kam Li Xiang se svým vozem míří. Luxusně působící sedačky jsou čalouněny kůži Nappa, kterou používají i evropské prémiové automobilky. Po celé délce palubní desky se táhne štít s displeji, které působí jako jeden celek, jde ale o tři separátní displeje. Čtvrtý je pak usazen níže ve středovém panelu a slouží k ovládání palubních systémů. 

Úplně stejné sedačky jako vepředu nabídne One i ve druhé řadě, jde tady opravdu spíše o komfort pasažérů než o počet převážených lidí. Pohodlně působí i třetí řada, která nabídne taktéž dvě místa. V případě zájmu ale Li Xiang nabídne za příplatek i možnost sedmimístného uspořádání interiéru. 

img-responsive

Lixiang Zhizhao One | foto: Lixiang Zhizhao

Naprostá většina nově vznikajících automobilek v Číně se zaměřuje na elektrifikaci a Li Xiang není vyjímkou. Oproti své konkurenci však má One kromě elektrického motoru u zadní nápravy a akumulátoru v podvozku navíc také spalovací motor pod přední kapotou. Přeplňovaný benzínový tříválec o objemu 1,2 litru ale neslouží přímo k pohonu náprav, místo toho dodává elektrickou energii do akumulátoru. Nejde tak o tradiční a ani plug-in hybrid, ale spíše elektromobil s range extenderem, podobně jako BMW i3 před faceliftem. 

Vůz disponuje elektromotrem o výkonu 326 koní a 530 Nm a na jedno nabití a naplnění nádrže ujede až 700 kilometrů. Z toho připadá 180 kilometrů čistě elektrického dojezdu a zbytek při zapojení tříválce. Akumulátor má kapacitu 40,6 kWh a lze jej nabít na 80 procent za 40 minut při využití rapidního nabíjení. 

img-responsive

Lixiang Zhizhao One | foto: Lixiang Zhizhao

Vůz se má dostat do prodeje už na konci tohoto roku za asi 1 350 000 Kč, což není úplně špatná cena na prémiové elektrické SUV. Oficiální premiéru si vůz odbude na autosalonu v Šanghaji příští měsíc. O nabídce mimo čínský trh zatím nepadlo ani slovo, konkurenční startupy však s tímto často počítají a i samotné CHJ Automotive už zveřejnilo své plány o expanzi do zemí EU.

Automobilka Li Xiang samozřejmě v počátku nemohla počítat s udělením licence pro výrobu automobilů, což je jedním z největších problémů brzdících ambiciózní plány čínských startupů. Zatímco většina firem toto řeší outsourcováním výroby k některému existujícímu výrobci, Li Xiang radši jednu automobilku odkoupil. Známý výrobce motorek a levných automobilů Lifan, který je v posledních měsících na pokraji kolapsu, mu prodal svoji pobočku zaměřenou na elektromobily, která disponovala vlastní licencí i továrnou.

Vytisknout

Diskuze: Prémiové SUV z Číny? Leading Ideal nabídne luxus a netradiční hybridní pohon

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Borgward BX7

Znovuzrozený Borgward změnil majitele, odkoupila jej konkurence Uberu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud