Vodíkové palivové články jsou jednou z možných směrů, kterým se bude ubírat automobilový průmysl v budoucnu. Oproti bateriovým elektromobilům jsou ale ty vodíkové stále na úplném počátku, na celém světě se dnes komerčně nabízí pouhé tři modely. K Hondě, Toyotě a Hyundai se ale brzy možná přidá nový hráč, ze země která má prostředky i vůli protlačit vodík do mainstreamu.
Před třemi lety založená firma Wuhan Grove Hydrogen Automobile totiž nedávno ukázala svůj první koncept, který jak už název firmy napovídá, využívá k pohonu právě vodíkové palivové články. Automobil, který zřejmě ponese jméno Grove Obsidian, dle vyjádření firmy na jedno natankování ujede až 1000 kilometrů, další technické údaje ale nejsou známy. Výrobce na svém webu zdůrazňuje ekologickou stránku pohonu, hlavně fakt že jedinou emisí takto poháněného vozu je čistá voda tekoucí z "výfuku".
Zajímavý je design, za který je zodpovědný Christopher Reitz, bývalý šéf designér evropské pobočky Nissanu a design director Alfy Romeo a Fiatu. Výsledkem je sportovně se tvářící pětidvéřový hatchback s agresivní přídí a ostře zkosenou zádí. Příď vozu možná až příliš připomíná modely taktéž čínského Hybrid Kinetic, za jejichž designem stojí studio Pininifarina. Jinak je ale Grove vzhledově originální, stejně jako na hatchback netradiční provedení předních dveří. Ty se otevírají nahoru podobně jako tomu je u Lamborghini. Poněkud malá ale působí zvolená kola, která se ztrácí pod mohutnými blatníky a celý vůz tak stojí nebezpečně blízko k vozovce. Skelet vodíkového konceptu je vytvořen z hliníku a kompozitních materiálů, panely karosérie pak z karbonu.
Wuhan Grove Hydrogen Automobile je dceřinou společností státem vlastněného Institutu pro geologické zdroje a environmentální průmyslová technologie ve Wuhanu. Kromě Wuhanu vlastní společnost také designové centrum ve španělské Barceloně, kde byl vytvořen design nového vozu. Název firmy i samotné značky, Grove, v čínštině Geluofu, odkazuje na britského vědce Williama Roberta Grovea, který je považován za otce technologie palivových článků.
Lokalita, kde bude nový vůz vznikat, také není náhodná. Právě Wuhan, metropole jihočínské provincie Hubei, se totiž zavázal stát se hlavním městem vodíku v Číně. Právě zde tak vzniká industriální park, zaměřený na rozvoj vodíkových technologií, s počáteční investicí 40 miliard korun. Investory je kromě samotného města Wuhan i město Shenzhen, nejznámější čínské středisko technologií. V okolí vodíkového industriálního parku má v blízké době vzniknout také síť 20 vodíkových čerpacích stanic, potřebných pro provoz asi 3000 vodíkových vozidel. Grove samozřejmě nemá být jediným místním výrobcem vozidel, očekává se až sto automobilek a dodavatelů sídlících jen v této jedné lokaci.
Samotný Grove plánuje stavbu sítě vodíkových stanic po celé Číně, kde je dnes stejně jako ve většině světa vodíková infrastruktura naprosto minimální. První koncept značky Grove se oficiálně představí už za měsíc na autosalonu v Šanghaji, předprodej bude zahájen už po představení a první hotové vozy mají k zákazníkum v Číně zamířit už příští rok.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.