Během včerejší tiskové konference informovala automobilka Škoda Auto nejen o svých úspěších v roce minulém, ale také o svých plánech na roky budoucích. Kromě informace o představení 30 nových modelů, z nichž 10 má být elektrifikováno, také padla informace o dlouho očekávané Škodě Octavia čtvrté generace.
Letošní rok bude na novinky Škoda skutečně bohatý. Po premiéře modelu Kamiq a konceptu Vision iV nás letos ještě čeká premiéra hybridní Škody Superb, čistě elektrického modelu Citigo a hlavně čtvrté generace Škody Octavia, jak během tiskové konference prozradil Bernhard Maier.
Ten sice nenaznačil ani přibližné datum premiéry, naznačil však, že odhalením nové Octavia v roce 2019 by automobilka ráda oslavila již 60. výročí modelu. První kusy dvoudveřového modelu Octavia totiž sjely z výrobního pásu již v lednu 1959. O rok později pak dorazil i model kombi.
A podobný model by podle informací webu Motor1 mohla Škoda uplatit i během představení nejnovějšího modelu. Letos bychom byli svědky pouze představení tradičního liftbacku, zatímco model kombi by byl představen až v roce 2020.
O nové generaci Octavie toho zatím příliš mnoho nevíme, špionážní fotky už přesto odhalily jeden příjemný detail: rozdělená přední světla se stanou minulostí. Sama automobilka pak novou Octavii popisuje jako umělecké dílo, které bude snoubit eleganci sedanu s praktičností hatchbacku.
Navíc se objevily i informace, podle kterých by nová generace Škody Octavie mohla být hybridní, čímž by automobilka dosáhla lepších reakcí, vyššího výkonu a současně nižších emisí a nižší spotřeby. Na modely RS si však opět nejspíš nějakou chvíli počkáme.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?