Během včerejší tiskové konference informovala automobilka Škoda Auto nejen o svých úspěších v roce minulém, ale také o svých plánech na roky budoucích. Kromě informace o představení 30 nových modelů, z nichž 10 má být elektrifikováno, také padla informace o dlouho očekávané Škodě Octavia čtvrté generace.
Letošní rok bude na novinky Škoda skutečně bohatý. Po premiéře modelu Kamiq a konceptu Vision iV nás letos ještě čeká premiéra hybridní Škody Superb, čistě elektrického modelu Citigo a hlavně čtvrté generace Škody Octavia, jak během tiskové konference prozradil Bernhard Maier.
Ten sice nenaznačil ani přibližné datum premiéry, naznačil však, že odhalením nové Octavia v roce 2019 by automobilka ráda oslavila již 60. výročí modelu. První kusy dvoudveřového modelu Octavia totiž sjely z výrobního pásu již v lednu 1959. O rok později pak dorazil i model kombi.
A podobný model by podle informací webu Motor1 mohla Škoda uplatit i během představení nejnovějšího modelu. Letos bychom byli svědky pouze představení tradičního liftbacku, zatímco model kombi by byl představen až v roce 2020.
O nové generaci Octavie toho zatím příliš mnoho nevíme, špionážní fotky už přesto odhalily jeden příjemný detail: rozdělená přední světla se stanou minulostí. Sama automobilka pak novou Octavii popisuje jako umělecké dílo, které bude snoubit eleganci sedanu s praktičností hatchbacku.
Navíc se objevily i informace, podle kterých by nová generace Škody Octavie mohla být hybridní, čímž by automobilka dosáhla lepších reakcí, vyššího výkonu a současně nižších emisí a nižší spotřeby. Na modely RS si však opět nejspíš nějakou chvíli počkáme.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.