Během včerejší tiskové konference informovala automobilka Škoda Auto nejen o svých úspěších v roce minulém, ale také o svých plánech na roky budoucích. Kromě informace o představení 30 nových modelů, z nichž 10 má být elektrifikováno, také padla informace o dlouho očekávané Škodě Octavia čtvrté generace.
Letošní rok bude na novinky Škoda skutečně bohatý. Po premiéře modelu Kamiq a konceptu Vision iV nás letos ještě čeká premiéra hybridní Škody Superb, čistě elektrického modelu Citigo a hlavně čtvrté generace Škody Octavia, jak během tiskové konference prozradil Bernhard Maier.
Ten sice nenaznačil ani přibližné datum premiéry, naznačil však, že odhalením nové Octavia v roce 2019 by automobilka ráda oslavila již 60. výročí modelu. První kusy dvoudveřového modelu Octavia totiž sjely z výrobního pásu již v lednu 1959. O rok později pak dorazil i model kombi.
A podobný model by podle informací webu Motor1 mohla Škoda uplatit i během představení nejnovějšího modelu. Letos bychom byli svědky pouze představení tradičního liftbacku, zatímco model kombi by byl představen až v roce 2020.
O nové generaci Octavie toho zatím příliš mnoho nevíme, špionážní fotky už přesto odhalily jeden příjemný detail: rozdělená přední světla se stanou minulostí. Sama automobilka pak novou Octavii popisuje jako umělecké dílo, které bude snoubit eleganci sedanu s praktičností hatchbacku.
Navíc se objevily i informace, podle kterých by nová generace Škody Octavie mohla být hybridní, čímž by automobilka dosáhla lepších reakcí, vyššího výkonu a současně nižších emisí a nižší spotřeby. Na modely RS si však opět nejspíš nějakou chvíli počkáme.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?