S celkem 1 253 700 vozy dodanými zákazníkům dosáhla Škoda Auto v roce 2018 opět rekordního výsledku. V porovnání s předchozím rokem tak automobilka zvýšila celosvětové dodávky zákazníkům o 4,4 %. O 4,4 % vzrostly i tržby a s hodnotou 17,3 miliardy eur dosáhly nejlepšího výsledku v dosavadní historii podniku (2017: 16,6 miliardy eur).
I přes náročné rámcové tržní podmínky byl v roce 2018 i nadále na vysokéúrovni jak provozní výsledek ve výši 1,4 miliardy eur (2017: 1,6 miliardy eur), tak i rentabilita tržeb (ROS), která dosáhla 8,0 %. Rentabilita investic (ROI) ve výši 26,3 % je navíc v rámci odvětví špičkovou hodnotou. V roce 2018 investovala společnost Škoda Auto výrazně do budoucnosti podniku a zvýšila hmotné investice o více než 22 %. Ty směřovaly do nových produktů, pohonných a bateriových technologií a do dalšího rozvoje výrobních závodů. Více než 500 milionů eur investovala společnost Škoda Auto přímo do zařízení a závodů v České republice. Výdaje na výzkum a vývoj v uplynulém roce meziročně vzrostly o 46,8 %.
Předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier zdůrazňuje: „Úspěch společnosti Škoda Auto v roce 2018 je výsledkem výborného týmového výkonu. Za něj bych chtěl všem škodovákům poděkovat. V uplynulém roce jsme s 1 253 700 vozy dodanými zákazníkům po celém světě opět vytvořili historický rekord. Naše produktová ofenzíva se úspěšně rozvíjí, modely se těší velmi dobrému přijetí od zákazníků. Zároveň byl rok 2018 pro společnost Škoda Auto rokem velkých výzev. V rámci koncernu Volkswagen jsme převzali další odpovědné úkoly: řízení regionů Indie a Rusko, vývoj a výrobu vozů rodiny Passat v závodě Kvasiny nebo odpovědnost za rozšíření výrobních kapacit v novém závodě pro výrobu vozů několika značek koncernu Volkswagen. Navíc vedl přechod na nový měřicí cyklus WLTP a obchodní spor mezi USA a Čínou na některých trzích ke znejistění a zdrženlivosti zákazníků. V celoročním výsledku se také odráží negativní efekty směnných kurzů, vysoké investice do technologií budoucnosti i nárůst personálních nákladů."
„Těmto výzvám jsme se aktivně postavili prostřednictvím rozsáhlého interního Performance programu a budeme v tomto kurzu dále důsledně pokračovat, neboť také rok 2019 bude rokem náročným. Vedle i nadále obtížných rámcových podmínek globální ekonomiky nabírá proces transformace automobilového průmyslu také pro společnost Škoda Auto zřetelně na intenzitě. Pomocí naší Strategie 2025 jsme však vytvořili ty správné podmínky. Finanční investice v nadcházejících letech zajistí trvale udržitelnou budoucnost našeho podniku a České republiky jako centra automobilové výroby.“
Člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast financí Klaus-Dieter Schürmann doplňuje: „Díky našemu aktivnímu řízení cen a odbytu i díky důslednému managementu nákladů je Škoda Auto i v neklidných vodách úspěšným podnikem, který trvale hospodaří se ziskem. I v roce 2019 počítáme zejména na některých klíčových trzích se silným protivětrem. Abychom těmto negativním vlivům aktivně a cíleně čelili, zavedla společnost Škoda Auto už v prvním pololetí roku 2018 rozsáhlý Performance program, který bude při jeho plném účinku od roku 2020 přinášet ročně úsporu ve výši 500 milionů eur. Současně budeme i v příštích letech masivně investovat do elektrifikace naší modelové palety, nových řešení mobility a další internacionalizace našeho podniku. Tím značku Škoda připravíme na budoucnost.“
Škoda Auto intenzivně pokračuje ve vývoji a uvádění nových produktů a modelových řad. Za tímto účelem automobilka v roce 2018 investovala více než 500 milionů eur přímo do svých českých výrobních závodů, a to například do nové lakovny v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi nebo do výkonnějších datových center. Automobilka navíc zahájila největší investiční program v historii podniku. V příštích čtyřech letech budou do elektromobility a nových řešení mobility směřovat dvě miliardy eur. Se vstupem do elektromobility představuje rok 2019 důležitý milník ve 124leté historii podniku. Do konce roku 2022 představí automobilka více než 30 nových modelů, víc než deset z nich částečně nebo plně elektrifikovaných.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?