Zástupci automobilky Fiat během ženevského autosalonu potvrdili, že nová generace populárního modelu 500 bude čistě elektrická, zaměřená na luxus a její premiéry se dočkáme již v příštím roce. Co dalšího však o připravovaném modelu víme?
Současná generace Fiatu 500 se mezi zákazníky těší stále slušné popularitě, její výroba však probíhá už do roku 2005, takže už se jedná o celkem zastaralý stroj. Během ženevského autosalonu se však ukázalo, že Fiat už pracuje na generaci nové, která přinese celou řadu novinek.
Tou nejvýznamnější je zřejmě skutečnost, že nová pětistovka už nedostane tradiční spalovací motor - bude zkrátka pouze elektrická. Navíc by měl být automobil upraven tak, aby více lákal movitější sortu zájemců. „Prémiovost je cesta, jakou se chceme s novou EV 500 vydat," uvedl Olivier Francois, šéf marketingu Fiatu a FCA, v rozhovoru pro Auto Express.
„Nová 500, zcela obnovená. Nový objekt. Čistě elektrický. Něco jako městská Tesla, s nádherným stylem. Italská, Dolce Vita v elektromobilu. Je to přesný opak modelu Centoventi."
Právě elektrický koncept Centoventi byl jedním z největších překvapení ženevského autosalonu. Koncept, který by měl naznačit budoucnost modelu Panda, sází ve velkém na finanční dostupnost a bohatou možnost přizpůsobení - a to jak karoserie, tak designu exteriéru, uspořádání interiéru a pomocí bateriových modulů i dojezdu.
Nabízí se tedy možnost, že by modely Panda a 500 mohly sdílet stejnou elektrickou platformu, nicméně to je otázka vzdálené budoucnosti. Zatím se musíme spokojit alespoň s informací, že nová 500 bude stát na zcela nové elektrické platformě, kterou koncern FCA momentálně vyvíjí. Nová 500 by si tak sice měla uchovat své tvary a rozměry, jinak to ale bude zcela odlišný vůz.
Olivier Francois dále naznačil, že svou vyšší pozici na trhu by elektrická 500 EV měla podtrhovat i vyšší prodejní cenou - na konkrétní částky však zatím nedošlo. Automobilka se navíc nebojí, že by kvůli vyšší ceně za vcelku exkluzivní vůz měla ztrácet zákazníky.
Ostatně, i po představení nové generace s elektrickým motorem by v prodeji měla zůstat i starší generace, která má v nabídce jak benzínové motory, tak variantu Abarth. S tou se totiž zatím pro novou elektrickou generaci nepočítá.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?