Zástupci automobilky Fiat během ženevského autosalonu potvrdili, že nová generace populárního modelu 500 bude čistě elektrická, zaměřená na luxus a její premiéry se dočkáme již v příštím roce. Co dalšího však o připravovaném modelu víme?
Současná generace Fiatu 500 se mezi zákazníky těší stále slušné popularitě, její výroba však probíhá už do roku 2005, takže už se jedná o celkem zastaralý stroj. Během ženevského autosalonu se však ukázalo, že Fiat už pracuje na generaci nové, která přinese celou řadu novinek.
Tou nejvýznamnější je zřejmě skutečnost, že nová pětistovka už nedostane tradiční spalovací motor - bude zkrátka pouze elektrická. Navíc by měl být automobil upraven tak, aby více lákal movitější sortu zájemců. „Prémiovost je cesta, jakou se chceme s novou EV 500 vydat," uvedl Olivier Francois, šéf marketingu Fiatu a FCA, v rozhovoru pro Auto Express.
„Nová 500, zcela obnovená. Nový objekt. Čistě elektrický. Něco jako městská Tesla, s nádherným stylem. Italská, Dolce Vita v elektromobilu. Je to přesný opak modelu Centoventi."
Právě elektrický koncept Centoventi byl jedním z největších překvapení ženevského autosalonu. Koncept, který by měl naznačit budoucnost modelu Panda, sází ve velkém na finanční dostupnost a bohatou možnost přizpůsobení - a to jak karoserie, tak designu exteriéru, uspořádání interiéru a pomocí bateriových modulů i dojezdu.
Nabízí se tedy možnost, že by modely Panda a 500 mohly sdílet stejnou elektrickou platformu, nicméně to je otázka vzdálené budoucnosti. Zatím se musíme spokojit alespoň s informací, že nová 500 bude stát na zcela nové elektrické platformě, kterou koncern FCA momentálně vyvíjí. Nová 500 by si tak sice měla uchovat své tvary a rozměry, jinak to ale bude zcela odlišný vůz.
Olivier Francois dále naznačil, že svou vyšší pozici na trhu by elektrická 500 EV měla podtrhovat i vyšší prodejní cenou - na konkrétní částky však zatím nedošlo. Automobilka se navíc nebojí, že by kvůli vyšší ceně za vcelku exkluzivní vůz měla ztrácet zákazníky.
Ostatně, i po představení nové generace s elektrickým motorem by v prodeji měla zůstat i starší generace, která má v nabídce jak benzínové motory, tak variantu Abarth. S tou se totiž zatím pro novou elektrickou generaci nepočítá.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.