Zástupci automobilky Fiat během ženevského autosalonu potvrdili, že nová generace populárního modelu 500 bude čistě elektrická, zaměřená na luxus a její premiéry se dočkáme již v příštím roce. Co dalšího však o připravovaném modelu víme?
Současná generace Fiatu 500 se mezi zákazníky těší stále slušné popularitě, její výroba však probíhá už do roku 2005, takže už se jedná o celkem zastaralý stroj. Během ženevského autosalonu se však ukázalo, že Fiat už pracuje na generaci nové, která přinese celou řadu novinek.
Tou nejvýznamnější je zřejmě skutečnost, že nová pětistovka už nedostane tradiční spalovací motor - bude zkrátka pouze elektrická. Navíc by měl být automobil upraven tak, aby více lákal movitější sortu zájemců. „Prémiovost je cesta, jakou se chceme s novou EV 500 vydat," uvedl Olivier Francois, šéf marketingu Fiatu a FCA, v rozhovoru pro Auto Express.
„Nová 500, zcela obnovená. Nový objekt. Čistě elektrický. Něco jako městská Tesla, s nádherným stylem. Italská, Dolce Vita v elektromobilu. Je to přesný opak modelu Centoventi."
Právě elektrický koncept Centoventi byl jedním z největších překvapení ženevského autosalonu. Koncept, který by měl naznačit budoucnost modelu Panda, sází ve velkém na finanční dostupnost a bohatou možnost přizpůsobení - a to jak karoserie, tak designu exteriéru, uspořádání interiéru a pomocí bateriových modulů i dojezdu.
Nabízí se tedy možnost, že by modely Panda a 500 mohly sdílet stejnou elektrickou platformu, nicméně to je otázka vzdálené budoucnosti. Zatím se musíme spokojit alespoň s informací, že nová 500 bude stát na zcela nové elektrické platformě, kterou koncern FCA momentálně vyvíjí. Nová 500 by si tak sice měla uchovat své tvary a rozměry, jinak to ale bude zcela odlišný vůz.
Olivier Francois dále naznačil, že svou vyšší pozici na trhu by elektrická 500 EV měla podtrhovat i vyšší prodejní cenou - na konkrétní částky však zatím nedošlo. Automobilka se navíc nebojí, že by kvůli vyšší ceně za vcelku exkluzivní vůz měla ztrácet zákazníky.
Ostatně, i po představení nové generace s elektrickým motorem by v prodeji měla zůstat i starší generace, která má v nabídce jak benzínové motory, tak variantu Abarth. S tou se totiž zatím pro novou elektrickou generaci nepočítá.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.