Město Vance ve státě Alabama by se již brzy mohlo stát rodištěm vůbec nejdražšího cestovního vozu vyráběného na území USA. Právě ve svém americkém závodě totiž automobilka Mercedes-Benz plánuje výrobu prémiového SUV Mercedes-Maybach GLS.
Závod ve městě Vance, patřící automobilce Mercedes-Benz, by se podle informací webu Automotive News měl stát jediným místem, kde se bude vyrábět exkluzivní model Mercedes-Maybach GLS. A protože se jeho cena odhaduje na cca 200 000 dolarů, tedy cca 4.5 milionu korun, půjde tak o nejdražší cestovní automobil vyráběný v USA.
Dosavadním držitelem tohoto nezvyklého titulu by podle informací webu Motor1 měla být Accura, tedy americká odnož Hondy. Ta ve státě Ohio vyrábí model NSX, jehož cenu by však GLS mohlo podle dosavadních očekávání překonat až o 42 500 dolarů, tedy cca 959 000 Kč.
Mercedes-Maybach GLS by měl spadat do segmentu velkých prémiových SUV, takže chce zapůsobit na stejnou klientelu, jako například Bentley Bentayga. Design vozu, jehož představení se očekává ještě letos, by měl vycházet ze studie Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury, kterou automobilka odhalila minulý rok. Pod kapotou se však neočekává elektrický pohonný systém, ale klasická V8 o výkonu okolo 560 koní.
Kromě exkluzivního Mercedesu-Maybach by se v americké továrně Vance měla vyrábět i příští generace klasického Mercedesu GLS a v nadcházejících letech se zde plánuje i s výrobou elektrických modelů z rodiny IQ. Ostatně i kvůli tomu prochází závod rozsáhlou modernizací.
I v současnosti však patří závod ve Vance k jedněm z nejvýznamnějších v USA. Jak totiž upozornil web The Drive, dvě třetiny produkce putují do zámoří, díky čemuž patří závodu titul druhého největšího exportéra.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.